Hvad f.. er et blindrør....
Fra : DadelTramper

Dato : 14-04-03 20:06

.... og hvilken funktion har det på en PGO Hot50???

I min verden har et rør der er blindt ingen funktion. Er der nogen der kan
forklare mig hvad det skal gøre godt for?

/DadelTramper

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 14-04-03 20:46

DadelTramper wrote:

> I min verden har et rør der er blindt ingen funktion. Er der nogen der kan
> forklare mig hvad det skal gøre godt for?

Jamen det er meget simpelt. Det skal ikke gøre godt for noget, tværtimod
sidder det der for at gøre ondt for noget, nemlig din motors funktion.

Væk med det lort og din scooter får en meget bedre motorgang op igennem
registeret.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Holger Danske

Dato : 14-04-03 20:47

DadelTramper <Dadel@Tramper.com> wrote:
> ... og hvilken funktion har det på en PGO Hot50???
>
> I min verden har et rør der er blindt ingen funktion. Er der nogen
> der kan forklare mig hvad det skal gøre godt for?

Tjaae, det gør i mine øjne ikke noget godt
Det der sker er at den /ødelægger/ udstødningen's evne til at skabe det
rette tryk/undertryk der vil få peden til at gå optimalt, altså er det en
del af de begrænsninger der så politisk klogt er vedtaget her i landet !
Det er ikke noget der normalt sidder på udstødninger.

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : DadelTramper

Dato : 14-04-03 21:03

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> wrote in

> [...]
> -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> -- Cum insantientibus fuere necesse est --
> ( Blandt vanvittige må man selv være gal.)

Tak til Martin L og Holger Danske - nu skal jeg bare finde en med et
svejseapparat, for det lyder som en god ide at få det rør væk...

/DadelTramper.

Fra : Holger Danske

Dato : 14-04-03 21:07

> [...]
>>

> Tak til Martin L og Holger Danske - nu skal jeg bare finde en med et
> svejseapparat, for det lyder som en god ide at få det rør væk...

Hvis du alligevel skal have svejset, så skær røret forsigtigt af, luk
hullet, og så sæt røret på igen, så er det ikke så tydeligt at du nok ikke
kører helt lovligt !
Hvor bor du henne ?

H.D.

Fra : DadelTramper

Dato : 14-04-03 21:14

"Holger Danske" <Holger_Danske@msn.com> wrote in

> [...]
> -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> -- Cum insantientibus fuere necesse est --
> ( Blandt vanvittige må man selv være gal.)

Aalborg, klisterkanalens perle
/DadelTramper

Fra : Holger Danske

Dato : 14-04-03 21:25

DadelTramper <Dadel@Tramper.com> wrote:
> Aalborg, klisterkanalens perle
> /DadelTramper

Ja så er det ikke mig der svejser for dig, jeg bor lige uden for Næstved !
Men held og lykke !

H.D.

Fra : Robin

Dato : 15-04-03 12:37

Det begrænser scooteren lidt..
Blindrøret er et lille "rør" der sidder i udstødningen, som giver lidt
topfart (5+) og lidt optræk :)

Fra : Per N

Dato : 15-04-03 18:58

On Tue, 15 Apr 2003 13:37:14 +0200, "Robin" <robse@tdcadslFJERN.dk>
wrote:

>Det begrænser scooteren lidt..
>Blindrøret er et lille "rør" der sidder i udstødningen, som giver lidt
>topfart (5+) og lidt optræk :)

Du mener vel at det tager lidt topfart og lidt optræk.