Plæneklipper
Fra : Frederiksen

Dato : 14-04-03 21:58

Den gamle havetraktor er død - eller rettere klippebordet er, og et nyt
koster en mellemstor jydsk bondegård, så vi skal have en ny plæneklipper.

Krav:
Klippebredde på mindst 45 cm
Selvkørende
Opsamler
Nem at køre rundt med - der er trods alt 2500 kvm græs.
Gerne også bioklip.
Ikke gerne over 4 kkr.

Hvad skal vi vælge? Har kigget på en Partner 4046SD, og også modellen med de
store baghjul, men...........hjælp søges.

Mvh Maria

--

- Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Peter C

Dato : 15-04-03 07:26

> [...]
de
> store baghjul, men...........hjælp søges.

Hej Maria

Jeg har netop købt plæneklipper. Forhandleren fortalte mig at "ægte" bioklip
og opsamler, ikke kan være på den samme maskine. Enten er det en bioklipper,
eller også er det med opsamler. Man kan få opsamlemaskiner, der hævder at de
kan bioklippe, men de skulle - efter forhandlerens udsagn - være meget
dårlige til det.
Fik også at vide at hvis man vil ha´ en selvkørende opsamlermaskine bør man
gå efter en der trækker på baghjulene. (pga. vægtfordelingen med
opsamlerkasse)

Jeg endte med at købe en bioklipper (Husqvarna Master 50 S) men da jeg endnu
ikke har slået noget græs, kan jeg ikke sige noget om hvordan den er at
bruge og hvor effektiv den er.

Med så stor en plæne kunne det være man skulle spekulere lidt i
plæneklipperens topfart !
Til eksempel står min opgivet til 3 km/t, men tager man en Husqvarna Jet55
er den opgivet til 4,5 km/t.
Det må ha en vis betydning for det samlede tidsforbrug når plænen er så
stor. !

MVH Peter C.

Fra : Bimmer

Dato : 15-04-03 20:27

Hvilken maskine er det, og skal i af med den og til hvilken pris

Fra : Frederiksen

Dato : 16-04-03 00:19

> Hvilken maskine er det, og skal i af med den og til hvilken pris

Texas 12/8 - med en anden motor, og klippebordet er som sagt dødt. Jeg ved
endnu ikke om vi skal af med den, da det jo er en pæn traktor
Og vi er ikke ene-ejere. Skriv privat. hvis du har et bud. Den er på
Sjælland.

Mvh Maria

Fra : Pia J

Dato : 16-04-03 07:02

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message news:3e9c9605$0$52184

> Texas 12/8 - med en anden motor, og klippebordet er som sagt dødt. Jeg ved
> endnu ikke om vi skal af med den, da det jo er en pæn traktor

Jeg kan da fortælle at Gert er smålun på omtalte traktor Så helt unyttig
er den vel ikke.

:Pia

Fra : Frederiksen

Dato : 16-04-03 21:27

> Jeg kan da fortælle at Gert er smålun på omtalte traktor Så helt
unyttig
> er den vel ikke.

Næ, og Kurt påstår også hårdnakket, at sådan en har vi brug for. Jeg kan
ikke lige gennemskue til hvad, men den kan jo spændes for en trailer med
jord, så jeg slipper for at køre det i trillebør rundt i haven - men en gang
om året?

Mvh Maria

Fra : Pia J

Dato : 17-04-03 09:11

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message news:3e9dbddb$1$42617

> [...]
> ikke lige gennemskue til hvad, men den kan jo spændes for en trailer med
> jord, så jeg slipper for at køre det i trillebør rundt i haven - men en

Det må være en mandeting? Jeg må dog indrømme, at den netop kan bruges til
at trække mange ting på traileren, så man ikke skal hive bilen ud af
skabet - og den er jo en smule svær at manøvrere inde i haven eller ude på
marken. Når man fx skal plante 4 m høje træer! (de står alle på spring btw.
Kompost, sten OG en tromle!! Gad vide om den kan trække den der
jerntromle vi har liggende (hører til en traktor) - det kunne jeg godt bruge
lige nu!

:Pia