shell-lak eller plastisktræ
Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 14-04-03 20:14

Vi skal i påsken lægge et gulv af fyrreplanker.
Da det er en B sortering er der nogen knastudfald som skal repareres, men
hvad skal det repareres med?
Tømmerhandlen sagde noget om noget lak man smeltede ned i og skar det
overskydende af?
Malerens kataloger siger plastisktræ, og trip-trap skriver shell-lak.

Hvad skal jeg vælge og hvad er forskellen?

pft
Henrik
www.gsx.dk

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 14-04-03 22:27

[...]

Hej henrik.

Hvad med om du købte et par propbor i forskellige størrelser, bore
knasthullerne op så de passer til propperne.
Hvis det skal ligne knaster, vil jeg foretrække shell-lak som fås i
mange farver, og er du lidt kunstnerisk kan du blande dem og få det til at
ligne knaster, (det er også det tømmerhandlen mener) det er mere slidstærkt
end plastiktræ. Det er nok også tvivlsomt om plastiktræ kan tåle alt det
sæbevand som det bliver påført. (det vil revne, da det ikke kan arbejde
sammen med træet)

Hilsen Thorleif.