Darwin
Fra : Vidal

Dato : 14-04-03 14:13

Snakken om evolutionsteori dukker op med regelmæssige
mellemrum. Hvis nogen er interesseret i at se, hvad der i
virkeligheden står i bøgerne, har jeg lagt Darwins 'On The
Origin Of Species' og 'The Voyage Of The Beagle'op til
download på:

http://´home.tiscali.dk/vidal

så man selv kan se, hvad det handler om. Desværre kun på
engelsk.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-04-03 15:51

Vidal vidal@worldonline.dk skrev dette:

> [...]
> download på:
>
> http://´home.tiscali.dk/vidal
>
> så man selv kan se, hvad det handler om. Desværre kun på

Det havde da nok været mere relevant om du havde fundet en bibeltro
udlægning af skabelsesberetningen i stedet for det fantasifulde
pladder Darwin og hans tro følgesvende har fantaseret sig frem til!

mvh
Andreas

Fra : Bennis back

Dato : 14-04-03 18:48

"Andreas Falck" <dewnull@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> udlægning af skabelsesberetningen i stedet for det fantasifulde
> pladder Darwin og hans tro følgesvende har fantaseret sig frem til!

Godt initiv Villy! Rart at se folk i denne ng der også hælder til fornuft
frem for de fjoloser der prøver at gøre tro til videnskab!!

Bæ9

PS. nårhh, jeg er jo i killfilteret hos de fleste, men det er jo netop
beviset på deres religionsfacisme!!

Men hva' fa'en, der har jo været mange af slagsen gennem tiderne der har
troet på alt fra præster til Sadammer og Stalinner og Erik von Danikker og
Hitlere og så videre. Åndernes magt har altid haft gode kår. For hvis man
ikke tror på sig selv så man jo tro på nogle andre!

Fra : Vidal

Dato : 14-04-03 20:02

"Bennis back" <benn@bom.st> skrev i en meddelelse news:3e9af445$0$66245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Godt initiv Villy! Rart at se folk i denne ng der også hælder til fornuft
> frem for de fjoloser der prøver at gøre tro til videnskab!!

Jeg synes, det er værre med dem, der gør videnskab til tro.

I en eller anden henseende skal jeg nu nok tilhøre den kategori,
du betegner som fjoloser.

> PS. nårhh, jeg er jo i killfilteret hos de fleste, men det er jo netop
> beviset på deres religionsfacisme!!

Det er ikke nødvendig, du er her alligevel så kort tid.
Selvom du indregistrerer dig under alle mulige navne,
bliver du lynhurtigt forvist fra *dette* offentlige rum.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bennis back

Dato : 15-04-03 09:36

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Bennis back" <benn@bom.st> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, det er værre med dem, der gør videnskab til tro.

Det er lige slemt.

> bliver du lynhurtigt forvist

ikke forstået - jeg smutter _selv_ når jeg har fået rigeligt af de værste af
gruppens medlemmer - man bliver hurtigt fyldt til kvalmepunktet. Der er
virkelig nogen imellem der er syge i hovedet - men heldigvis uskadelige
(nårh ja, hvis vi lige ser bort fra en enkelt prædikant hist og her der
"piller ved børn" eller en katoslsk præst, der er tyk bag ørerne og som så
også piller ved børn - _de_ er jo nok de sygeste).

Jo, der foregår meget i guds navn......

Bæ9

Fra : TBC

Dato : 14-04-03 23:31

"Bennis back" <benn@bom.st> skrev i en meddelelse

> PS. nårhh, jeg er jo i killfilteret hos de fleste, men det er jo netop
> beviset på deres religionsfacisme!!

Virkeligt, jeg troede ellers blot det var et bevis på at de fleste sjældent
gider at spilde deres tid med at fodre trolde hvis eneste eksistens i
gruppen består af naivt nedgørende diskriminering, med patetiske forsøg på
at ned- og latterliggøre andre med tom meningsrelativisme uden videre
indhold eller argumentation.

Det er kun vis man keder sig grumt man gider at råbe i skoven og lege med
trolde.

(Så ja, jeg keder mig lige nu)

TBC

Fra : Bennis back

Dato : 15-04-03 09:41

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppen består af naivt nedgørende diskriminering, med patetiske forsøg på
> at ned- og latterliggøre andre med tom meningsrelativisme uden videre

Du skulle tage og sætte et punktum en gang imellem. Dit budskab forsvinder i
alt for lange sætninger.

bæ9

Fra : Vidal

Dato : 14-04-03 18:53

> [...]

> udlægning af skabelsesberetningen i stedet for det fantasifulde
> pladder Darwin og hans tro følgesvende har fantaseret sig frem til!

Ja, jo, men der har vi jo formodentligt alle læst kildeteksten. Hvad de
færreste, der diskuterer Darwin, har, så vidt man kan se...

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Når jeg bliver pensioneret, skal jeg nok lave en nyoversættelse og
lægge den op,

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-04-03 20:49

Vidal vidal@worldonline.dk skrev dette:

> Når jeg bliver pensioneret, skal jeg nok lave en nyoversættelse og
> lægge den op,

Så er det nært forestående?

mvh
Andreas

Fra : Vidal

Dato : 14-04-03 22:37

> Så er det nært forestående?

Nej, men det kommer vel ad åre.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-04-03 23:43

> Nej, men det kommer vel ad åre.

Tja, - jeg blev da pensioneret mange år før beregnet tidspunkt

mvh
Andreas

Fra : Ostemad

Dato : 14-04-03 22:34

> [...]
> udlægning af skabelsesberetningen i stedet for det fantasifulde
> pladder Darwin og hans tro følgesvende har fantaseret sig frem til!

Hvilket pladder?

Ostemad

Fra : TBC

Dato : 15-04-03 00:16

"Ostemad" <spamme@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket pladder?

Ur-suppen. Jeg har hørt at den var ret tynd og smagte af ammoniak og for
lidt af aminosyre. Derfor tilsatte man en ekstra vulkan og et stænk lyn, og
lod det modne lidt i solen. Så skete der det selv matematisk højst
usandsynlige, at tilfældighedens kok (hvem han en var) kom forbi og piskede
det hele op med usandsynlighed så der kunne komme mere liv i smagen. - Hvem
eller hvad der havde tændt for blusset og sat gryden i kog fandt man dog
aldrig ud af.

TBC

Fra : Bennis back

Dato : 15-04-03 09:39

> [...]
Hvem
> eller hvad der havde tændt for blusset og sat gryden i kog fandt man dog

Og er det egentligt interessant? Det er så mange år siden, så det burde være
gået i glemmebogen. Jeg synes det er mere interessant at beskæftige sig med
det man kan se´og høre.

pølseni

Fra : Pongo

Dato : 15-04-03 16:02

TBC wrote:
> [...]
> komme mere liv i smagen. - Hvem eller hvad der havde tændt for
> blusset og sat gryden i kog fandt man dog aldrig ud af.

Bare for en god ordens skyld, så har Darwin vist aldrig udtalt sig om
livets oprindelse.
Måske har han spekuleret over det, men hans teori omhandler arternes
oprindelse. Det er ikke nødvendigvis det samme.
/Klaus

Fra : TBC

Dato : 15-04-03 23:34

"Pongo" <Pongos.email@ddress> skrev i en meddelelse

> [...]
> Måske har han spekuleret over det, men hans teori omhandler arternes
> oprindelse. Det er ikke nødvendigvis det samme.

Korrekt. Disse teorier har mere relation til f.eks Stanley Miller og Richard
Dawkins. Men nu var det heller ikke blot Darwin der blev henvist til i den
tråd jeg deltog i, men tillige såkaldte følgesvende.

TBC

Fra : Bennis back

Dato : 15-04-03 09:37

"Ostemad" <spamme@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> "Andreas Falck" <dewnull@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilket pladder?
>
> Ostemad

det er ikke mig der kalder mig ostemad!!!!!!

Fra : TBC

Dato : 15-04-03 23:39

> det er ikke mig der kalder mig ostemad!!!!!!

Hvordan *kunne* du da også tro at vi ville sætte dig i relation til pladder
? :->

TBC