Udskifte stylesheet ved scripting
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-03-01 20:40

Jeg har en side, med et eksternt stylesheet (CSS). Kan det lade sig gøre at
udskifte stylesheet med noget script, når man klikker på fx en knap ?

I givet fald ... hvordan ?

--
Se med når beboerne drikker mere Tequila - lige om lidt. (BigBrother)

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-03-01 20:55

"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote
> Jeg har en side, med et eksternt stylesheet (CSS). Kan det lade sig gøre
at
> udskifte stylesheet med noget script, når man klikker på fx en knap ?

Efter et lille hurtigt dyk i min yndlingsspecifikation (DOM) har jeg lige
fundet frem til dette:

Lad os sige at du har to stylesheets der hedder style1.css og style2.css
Du starter ud med style1.css sådan her:

<LINK REL="stylesheet" HREF="style1.css" TYPE="text/css" ID="stylesheet">

HUSK ID!!

Derefter kan du vha. dette skifte stylesheet:

document.getElementById("stylesheet").href = "style2.css"

Jeg har kun testet i IE5 og NN6 og det virkede ikke i sidstnævnte.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-01 22:09

Thu, 22 Mar 2001 20:54:41 +0100, skrev "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as>:

>Jeg har kun testet i IE5 og NN6 og det virkede ikke i sidstnævnte.

Jeg tror, at jeg ville benytte en snydeløsning.

Linke til en ny side magen til (og åbne i samme vindue), men som
linkede til et andet stylesheet.

Det indebærer selvfølgelig, så en reload af siden.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-03-01 22:40

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in
<qupkbtgdjj5chvuf0d6q3q2ntr2tedoavb@tnews.inet.tele.dk>:

>Jeg tror, at jeg ville benytte en snydeløsning.
>
>Linke til en ny side magen til (og åbne i samme vindue), men som
>linkede til et andet stylesheet.
>
>Det indebærer selvfølgelig, så en reload af siden.

hvilket netop er hvad jeg gerne vil undgå ... det er noget XML-data, der
skal displayes via XSLT og CSS, og da mængden af data oftest er ret stor, så
er jeg ikke interesseret i at loade siden igen. Kort sagt skal man kunne
vælge at lave 3-4 forskellige rapporter med de samme data.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-01 01:52

Thu, 22 Mar 2001 21:39:51 +0000 (UTC), skrev usenet@stocholm.dk
(Jesper Stocholm):

>hvilket netop er hvad jeg gerne vil undgå ..

Tænkte jo nok, det var noget lidt mere avanceret.

Jeg er da godt klar over, at det ikke er en optimal løsning.

Men det var lige så meget, hvis nogen skulle få en ide, bare til at
lave lidt sjov med en mere alm. side, så er det en nem og ukompliceret
måde at gøre det på.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-03-01 02:06

<m26lbtgbabmokpg5p521pjcf2l8k416qn2@tnews.inet.tele.dk>:

> [...]
>

>Men det var lige så meget, hvis nogen skulle få en ide, bare til at
>lave lidt sjov med en mere alm. side, så er det en nem og ukompliceret

hacks er såmænd heller ikke at kimse af ... jeg kunne bare ikke bruge det i
dette tilfælde ...

--
Læs om at citere korrekt på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-03-01 13:04

> [...]

>(Jesper Stocholm):

>Tænkte jo nok, det var noget lidt mere avanceret.

mjaeh ... så avanceret er det nu heller ikke. Jeg har lagt en prøve ud på
det på http://stocholm.dk/xml/default.xml

.... den kræver en XML-parser/compiler, der er
http://www.w3.org/1999/XSL/Transform-kompatibel for at blive vist korrekt.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-03-01 22:34

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in <99dlfq$b9h$1@sunsite.dk>:

>document.getElementById("stylesheet").href = "style2.css"

fabelagtigt ... det virker jo ...

http://stocholm.dk/html/style.html