|
| Så har vi sgu balladen ... Fra : Martin Stender |
Dato : 13-04-03 21:29 |
|
Hej alle,
Jeg er en af de 'skurke' som selv har pillet i min ProAccess router - det må
man jo ikke, hvilket kan få en til at undre sig over hvad 'Pro'et laver i
ProAccess.
Nå, men det er et par år siden, og da jeg forleden ringede til tdc for at få
opgraderet firmware'en i routeren (for at kunne køre IpSec vnp til mit
arbejde), fik jeg kort tid efter en meget flink, men undrende
tdc-medarbejder i røret, som spurgte om det nu også var deres
standard-router som sad på linien, eller om jeg havde ændret password'et.
Jeg måtte jo så bryde sammen og tilstå, at jeg jo nok havde været inde i
router'en, men at jeg ikke havde ændret password'et, hvilket også er
korrekt.
Han kunne ligesom ikke gøre mere, og sagde at jeg ville blive ringet op af
en såkaldt 'router-konfigurator'...
Jeg var alligevel lidt nysgerrig, og kiggede lige på router opsætningen for
at se om der alligevel var sket noget. Og det var der faktisk - visse
standard porte var blevet sat tilbage hvor de stod, da router'en i sin tid
blev leveret ... hmmm, underligt.
Nå, men blev jeg lige ringet op! Mand, hvor var hun 'knotten' (læs:
aggressiv og nedladende); 'Du har jo tilegnet dig vores udstyr under falske
forudsætninger' og 'havde misligeholdt min del af vores aftale osv osv'.
Selvfølgelig indrømmede jeg blank, at jeg godt vidste jeg ikke måtte, men at
hun omvende måtte kunne forstå, at jeg jo ikke kunne betale 1k+moms hver
gang jeg skulle sætte en port om, hvilket i mit arbejde (webudvikler + meget
andet) sagtens, i perioder, kunne ske dagligt.
Men hun var stadig ikke til at hugge eller stikke i, og vil nu have at jeg
sender den gamle router ind, betaler 950+moms, og får tilsendt en ny lukket
router eller jeg kunne købe router'en for 3000+moms, for hun kunne ikke leve
med, at hun ikke kunne komme ind i deres routere, som hun sagde ...
Jeg har nu ikke set noget til de over 20(!) firmware opdateringer, som
efterfølgende er kommet til 5711'eren, så jeg har levet med en NAT som
'sander til' og andre morsomheder i over 2 år ... så det er vist begrænset
hvor vigtigt adgangen til router'en er for tdc.
Men her kommer det jeg ikke kan forstå;
Siden tdc nu har kørt med ethernet i stedet for ATM25 det sidste års tid
eller mere, hvorfor helvede gør de ikke bare lidt ud af, at informere deres
nuværende kunder om at man kan konvertere?
De ved jo, at en lukket router irriterer mange (jeg kender adskellige som
har lavet samme nummer som jeg), og ingen af dem var blevet informeret om at
ethernet nu kunne leveres. Så er det jo pludselig nemt og billigt at få sin
egen router, i modsætning til ATM, som er noget skrammel.
Er der ikke også noget med, at man nu kan vælge en åben router, ellerogså
kan man leje en router af dem for få kr. pr. måned, eller hvordan?
Men hvad ville I, i gruppen stille op i min situation?
Jeg har mest lyst til helt at droppe tdc, da jeg aldrig er blevet talt så
nedladende til før, men omvendt er jeg da villig til at min del af skylden,
og være lidt konstruktiv.
Gode råd modtages gerne ...
Mvh
Martin Stender
| |
Martin Arendtsen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Arendtsen |
Dato : 13-04-03 21:43 |
|
In article <BABF9545.1065%martin@stender_no_spam.com>, Martin Stender wrote:
>---klip---
> Men hvad ville I, i gruppen stille op i min situation?
> Jeg har mest lyst til helt at droppe tdc, da jeg aldrig er blevet talt så
> nedladende til før, men omvendt er jeg da villig til at min del af skylden,
> og være lidt konstruktiv.
>
> Gode råd modtages gerne ...
Tjae... jeg kan jo kun sige hvad jeg ville gøre.
Men i dit tilfælde vil jeg konvertere til ethernet, og så selv købe en
router. De kan fåes for omkring kr. 500,-.
I og med du har lavet noget "slemt" så beholder du linien men med
ethernet og så har du din egen router du bruger. Så kan du jo selv rode
med den som du vil.
Så kan TDC nemlig rende og hoppe med deres skumle router politik!
Just my to cents.
/Martin
--
Martin Arendtsen
mailto:mga@arendtsen.dk
| |
Bjørn Jørvad (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 13-04-03 21:53 |
|
"Martin Stender" <martin@stender_no_spam.com> skrev i en meddelelse
news:BABF9545.1065%martin@stender_no_spam.com...
KLIP
> Selvfølgelig indrømmede jeg blank, at jeg godt vidste jeg ikke måtte, men
at
> hun omvende måtte kunne forstå, at jeg jo ikke kunne betale 1k+moms hver
> gang jeg skulle sætte en port om, hvilket i mit arbejde (webudvikler +
meget
> andet) sagtens, i perioder, kunne ske dagligt.
Har du ikke lignende "spærringer" i din "kode"...og vil således have kolde
kontanter for enhver *smårettelse*..?
Bliver du ikke knotten og råber sgú og fanden, hvis nogen af dine kunder går
ind og roder med din "kode", hvorefter du skal udføre noget arbejde for at å
lortet til at køre som du vil...?
Just *my* 2 cents.
--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
Foreningens hjemmesider:
http://www.dkfritidbil.dk
| |
Martin Stender (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Stender |
Dato : 13-04-03 22:17 |
|
Næ, jeg har faktisk ikke spærringer på min kode - og hvis folk piller i
sourcen, har jeg selvfølgelig en backup - og jeg kunne i øvrigt aldrig
drømme om at råbe sgu' eller fanden...
Men situationen er tit denne, at f.eks port 8080, som typisk bliver brugt
til jsp/servlets det ene øjeblik skal pege på én af mine maskiner og det
andet øjeblik en anden ... til test og den slags.
Men igen, det som undrer mig er, at nye tiltag fra tdc, som f.eks ethernet
'til døren', som i de fleste tilfælde stiller kunderne bedre, ikke bliver
tilbudt eksisterende kunder pr. automatik. Jeg ville jo gerne have betalt
for en konvertering - jeg vidste bare ikke det fandtes ...
Og nej, det er ikke min opgave at løbende oplyse mine kunder om at jeg nu
har fundet en bedre og mere effektiv måde at kode problem X på (og at jeg
dermed skal betale dem penge tilbage). Adobe giver mig heller ikke penge
tilbage, når de laver løbende performance updates til Photoshop, og gerne
vil kompensere mig for den tid jeg har splidt ved at bruge de hidtid
langsommere versioner ... Men for et stort firma som tdc, er løbende
kundepleje med til at sikre tilfredse kunder.
-martin
On 13/04/03 22:52, in article 3e99ce24$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote:
>
> "Martin Stender" <martin@stender_no_spam.com> skrev i en meddelelse
> news:BABF9545.1065%martin@stender_no_spam.com...
>
> KLIP
>
>> Selvfølgelig indrømmede jeg blank, at jeg godt vidste jeg ikke måtte, men
> at
>> hun omvende måtte kunne forstå, at jeg jo ikke kunne betale 1k+moms hver
>> gang jeg skulle sætte en port om, hvilket i mit arbejde (webudvikler +
> meget
>> andet) sagtens, i perioder, kunne ske dagligt.
>
> Har du ikke lignende "spærringer" i din "kode"...og vil således have kolde
> kontanter for enhver *smårettelse*..?
>
> Bliver du ikke knotten og råber sgú og fanden, hvis nogen af dine kunder går
> ind og roder med din "kode", hvorefter du skal udføre noget arbejde for at å
> lortet til at køre som du vil...?
>
> Just *my* 2 cents.
>
> --
> Venlig hilsen
> Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
> Foreningens hjemmesider:
> http://www.dkfritidbil.dk
>
>
| |
Bjørn Jørvad (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 13-04-03 23:07 |
|
"Martin Stender" <martin@stender_no_spam.com> skrev i en meddelelse
news:BABFA059.1199%martin@stender_no_spam.com...
> Næ, jeg har faktisk ikke spærringer på min kode -
O.k., men du har vel copyrights..ikke..?
> og hvis folk piller i
> sourcen, har jeg selvfølgelig en backup -
Hvsis folk skal have "sovsen" bragt tilbage til oprindelig stand, tager du
vel penge for ulejligheden..?
> og jeg kunne i øvrigt aldrig
> drømme om at råbe sgu' eller fanden...
Det er rart at høre, når balladen (sgú) er der...
> Men situationen er tit denne, at f.eks port 8080, som typisk bliver brugt
> til jsp/servlets det ene øjeblik skal pege på én af mine maskiner og det
> andet øjeblik en anden ... til test og den slags.
Helt fint, men du burde nok fra starten af, have købt noget udstyr til din
ejendom
> Men igen, det som undrer mig er, at nye tiltag fra tdc, som f.eks ethernet
> 'til døren', som i de fleste tilfælde stiller kunderne bedre, ikke bliver
> tilbudt eksisterende kunder pr. automatik.
Det kan vi kun være enige om.
> Jeg ville jo gerne have betalt
> for en konvertering - jeg vidste bare ikke det fandtes ...
O.k.
> Og nej, det er ikke min opgave at løbende oplyse mine kunder om at jeg nu
> har fundet en bedre og mere effektiv måde at kode problem X på (og at jeg
> dermed skal betale dem penge tilbage).
Det ville jeg nu gøre, såfremt det hjælper på afviklen af min kundes
program. Jeg ville ikke betale penge tilbage, når jeg havde udført
ændringen, men faktisk håbe på de ville betale regningen (efter accept af
ændringen).
> Adobe giver mig heller ikke penge
> tilbage, når de laver løbende performance updates til Photoshop, og gerne
> vil kompensere mig for den tid jeg har splidt ved at bruge de hidtid
> langsommere versioner ...
Det ville ellers ikke være så ringe...
> Men for et stort firma som tdc, er løbende
> kundepleje med til at sikre tilfredse kunder.
Det er det helt bestemt og noget er vederlagsfrit og andet skal der betales
ekstra for.
--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
Foreningens hjemmesider:
http://www.dkfritidbil.dk
| |
Martin Hein (15-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Hein |
Dato : 15-04-03 15:53 |
|
On Sun, 13 Apr 2003 23:16:40 +0200, Martin Stender wrote:
> Og nej, det er ikke min opgave at løbende oplyse mine kunder om at jeg nu
> har fundet en bedre og mere effektiv måde at kode problem X på (og at jeg
> dermed skal betale dem penge tilbage). Adobe giver mig heller ikke penge
> tilbage, når de laver løbende performance updates til Photoshop, og gerne
> vil kompensere mig for den tid jeg har splidt ved at bruge de hidtid
> langsommere versioner ... Men for et stort firma som tdc, er løbende
> kundepleje med til at sikre tilfredse kunder.
dvs. små firmaer, som Adobe og dig, ikke laver løbende kundepleje?
Ford plejer åbenbart ikke deres kunder særlig godt. Når de laver en
ny motor, som bruger mindre benzin, forærer de den så gratis til
deres eksisterende kunder???
--
/Martin - Fjern 2 xx'er.
| |
Martin Stender (15-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Stender |
Dato : 15-04-03 19:09 |
|
Hmm, enten har du taget dette her ude af sammenhæng, eller så forstår jeg
dig sådan, at du mener man 100% kan sidestille engangsleverencer med løbende
ydelser, somn f.eks internet, tv, abonnementer osv.
Hvis det er det sidste, så er jeg ikke enig.
Men der er selvfølgelig ikke noget der burde afholde Ford fra at tilbyde en
bedre motor til eksisterende ejere, f.eks til en favorabel pris. Det er dog
lettere utopisk. Men Adobe sælger jo også opgraderinger af eksisterende
produkter, de giver kun opdateringerne væk, da det typisk er fejlrettelser
og den slags.
Men en Pro@cess er jo en løbende ydelse. I mit tilfælde, hvor NAT'en sander
til, burde jeg sgu' da have modtaget et eller andet (brev, mail) fra TDC om,
at nu er der kommet et vigtigt *update* til firmware'en, og at jeg kunne
ringe og bede om det. Jeg burde måske også have modtaget et lille bitte
skriv om, at de nu leverer Pro@ccess med ethernet, og at jeg kunne
*opgradere* til ethernet for en vis pris, hvis jeg havde behov for det.
Jeg vidste faktisk ikke de nu kørte med ethernet, og gik ud fra, at de havde
valgt ATM for, tdc-traditionen tro, fordi ATM-routere var 5 gange dyrere, og
de havde baseret deres pris på et forventet ekstrasalg af
konfigurationsændringer. Hvis de havde taget en mindre ublu pris for disse
konf-ændringer, så havde jeg måske heller ikke hacket router'en.
Ideelt set, kunne de lave et web-interface (bare til simple port->ip
ændringer), hvor man kunne taste sin ønskede konf-ændring ind, blive trukket
f.eks. 250 via pro@access regningen, og så var den potte ude. Men 1k pr.
ændring er sgu' lidt groft, og jeg kender pt. kun én Pro@ccess bruger ud af
ca. 8, som ikke selv har taget hånd om tingene.
Men jeg faktisk gerne have betalt dem for et ethernet opgrade, da jeg så
kunne købe min egen router til en ok pris.
Men det kan vi nok tærske langhalm længe ...
Martin
On 15/04/03 16:53, in article 3e9c1cdd$0$220$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
"Martin Hein" <hein@xxx.gobler.net> wrote:
> On Sun, 13 Apr 2003 23:16:40 +0200, Martin Stender wrote:
>> Og nej, det er ikke min opgave at løbende oplyse mine kunder om at jeg nu
>> har fundet en bedre og mere effektiv måde at kode problem X på (og at jeg
>> dermed skal betale dem penge tilbage). Adobe giver mig heller ikke penge
>> tilbage, når de laver løbende performance updates til Photoshop, og gerne
>> vil kompensere mig for den tid jeg har splidt ved at bruge de hidtid
>> langsommere versioner ... Men for et stort firma som tdc, er løbende
>> kundepleje med til at sikre tilfredse kunder.
>
> dvs. små firmaer, som Adobe og dig, ikke laver løbende kundepleje?
>
> Ford plejer åbenbart ikke deres kunder særlig godt. Når de laver en
> ny motor, som bruger mindre benzin, forærer de den så gratis til
> deres eksisterende kunder???
>
> --
> /Martin - Fjern 2 xx'er.
>
| |
Martin Hein (16-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Hein |
Dato : 16-04-03 11:36 |
|
On Tue, 15 Apr 2003 20:08:47 +0200, Martin Stender wrote:
> Hmm, enten har du taget dette her ude af sammenhæng, eller så forstår jeg
> dig sådan, at du mener man 100% kan sidestille engangsleverencer med løbende
> ydelser, somn f.eks internet, tv, abonnementer osv.
Internet er sådan set også en engang ydelse, produktet bliver bare leveret
over X antal måneder. At en udbyder, så mener at hvis du intet gør, så
køber du 1,3,6 måneder mere automatisk, det er en anden sag.
En bedre sammenligning er måske:
Den gang jeg boede til leje, opdagede jeg at jeg kunne spare en hel
del kroner på varmen, ved at skifte radiatorer og vinduner. Men det
ville min udlejer godt nok ikke betale for.
Han var stort set ligeglad, han skulle jo ikke betale for varmen.
Set fra min udlejers side var det en "feature opdate", de gamle vinduer
og radiatoter virkede jo efter hensigten, at der så var noget som var
bedre...
> Hvis det er det sidste, så er jeg ikke enig.
>
> Men der er selvfølgelig ikke noget der burde afholde Ford fra at tilbyde en
> bedre motor til eksisterende ejere, f.eks til en favorabel pris. Det er dog
> lettere utopisk. Men Adobe sælger jo også opgraderinger af eksisterende
> produkter, de giver kun opdateringerne væk, da det typisk er fejlrettelser
> og den slags.
Ja, når vi taler om fejl. Jeg vil gætte på at hvis Ford ved at din nye
bil eksploderer efter 872KM's kørsel, så ville de nok gøre noget. Men
ikke hvis det er en "feature opdate"
> Men en Pro@cess er jo en løbende ydelse. I mit tilfælde, hvor NAT'en sander
> til, burde jeg sgu' da have modtaget et eller andet (brev, mail) fra TDC om,
> at nu er der kommet et vigtigt *update* til firmware'en, og at jeg kunne
> ringe og bede om det.
Det burde de. Jeg ville mene at de ved du har det problem. Enten fordi
der står i en eller anden databases at din router er en X type router
med X type firmware, eller også fordi du har fejlmeldt.
Så her er vi helt enige. Hvis der er en fejl i produktet, skal den
selvfølgelig rettes.
> Jeg burde måske også have modtaget et lille bitte
> skriv om, at de nu leverer Pro@ccess med ethernet, og at jeg kunne
> *opgradere* til ethernet for en vis pris, hvis jeg havde behov for det.
Som jeg ser det, er en det "feature opdate"
Den eneste grund jeg kan se at de skulle fortælle dig om dette, er for at
pushes dig noget nyt. Altså mersalg og det er ikke for din skyld.
/Martin - Fjern 2 xx'er.
| |
Tobias Nielsen (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Tobias Nielsen |
Dato : 14-04-03 00:16 |
|
"Martin Stender" <martin@stender_no_spam.com> skrev i en meddelelse
news:BABF9545.1065%martin@stender_no_spam.com...
> Hej alle,
>
> Jeg er en af de 'skurke' som selv har pillet i min ProAccess router - det
må
> man jo ikke, hvilket kan få en til at undre sig over hvad 'Pro'et laver i
> ProAccess.
Nu er det jo ikke alle der køber et såkaldt "erhvervsprodukt" der hverken
kan eller ønsker at konfigurere i sådan en router. Jeg vil næsten tro det er
billigere for for mange mindre erhversdrivende end at købe deres egen router
og få en IT mand til at lave konfigurationsarbejdet.
Det står dig jo frit for at købe din egen router eller evt. sætte en lille
linuxmaskine til at klare jobbet.
> Nå, men blev jeg lige ringet op! Mand, hvor var hun 'knotten' (læs:
> aggressiv og nedladende); 'Du har jo tilegnet dig vores udstyr under
falske
> forudsætninger' og 'havde misligeholdt min del af vores aftale osv osv'.
> Selvfølgelig indrømmede jeg blank, at jeg godt vidste jeg ikke måtte, men
at
> hun omvende måtte kunne forstå, at jeg jo ikke kunne betale 1k+moms hver
> gang jeg skulle sætte en port om, hvilket i mit arbejde (webudvikler +
meget
> andet) sagtens, i perioder, kunne ske dagligt.
Du stjæler vel heller ikke de varer i supermarkedet du ikke kan betale for?
Jeg kan lige se situationen for mig
"Jamen hr. dommer, jeg spiser kalvekød og drikker champagne hver dag. Du kan
vel nok forstå jeg ikke kan betale for det så......"
> Men hun var stadig ikke til at hugge eller stikke i, og vil nu have at jeg
> sender den gamle router ind, betaler 950+moms, og får tilsendt en ny
lukket
> router eller jeg kunne købe router'en for 3000+moms, for hun kunne ikke
leve
> med, at hun ikke kunne komme ind i deres routere, som hun sagde ...
Sådan er produktet nu engang indrettet, det vidste du da du oprettede det i
sin tid, og nu må du så tage konsekvensen af være blevet opdaget.
Det er vel kun rimligt at de stiller det produkt til rådighed du har betalt
for, og lader dig betale omkostningerne for det.
> Jeg har nu ikke set noget til de over 20(!) firmware opdateringer, som
> efterfølgende er kommet til 5711'eren, så jeg har levet med en NAT som
> 'sander til' og andre morsomheder i over 2 år ... så det er vist begrænset
> hvor vigtigt adgangen til router'en er for tdc.
Har du på noget tidspunkt kontaktet support for de "manglende"
firmwareopdateringer. Men alright.. de burde jo nok have lavet dem
alligevel - det hjælper altid at ringe! :)
Det kunne jo også være de routerændringer bliver lavet automatisk og TDC af
en eller andet grund ikke kunne komme i kontakt med din router (hint
t) -blot en tanke.
> Men her kommer det jeg ikke kan forstå;
> Siden tdc nu har kørt med ethernet i stedet for ATM25 det sidste års tid
> eller mere, hvorfor helvede gør de ikke bare lidt ud af, at informere
deres
> nuværende kunder om at man kan konvertere?
> De ved jo, at en lukket router irriterer mange (jeg kender adskellige som
> har lavet samme nummer som jeg), og ingen af dem var blevet informeret om
at
> ethernet nu kunne leveres. Så er det jo pludselig nemt og billigt at få
sin
> egen router, i modsætning til ATM, som er noget skrammel.
Tja måske.. ethernet har jo været nævnt i produktbeskrivelsen lige siden det
nye produkt blev lanceret. Derudover har det flittigt været debatteret
herinde fra før ATM blev skiftet ud. Det hjælper også nogle gange at
undersøge tingene selv.
> Er der ikke også noget med, at man nu kan vælge en åben router, ellerogså
> kan man leje en router af dem for få kr. pr. måned, eller hvordan?
Du kan ikke leje en "åben router" på Pro@ccess, men du kan jo, som du selv
skriver, konvertere til ethernet. Jeg mener det koster ca. 500kr
VH Tobias
| |
Bernhard Ege (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Bernhard Ege |
Dato : 14-04-03 08:13 |
|
"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> wrote in message
news:3e99efb4$0$52118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Nå, men blev jeg lige ringet op! Mand, hvor var hun 'knotten' (læs:
> > aggressiv og nedladende); 'Du har jo tilegnet dig vores udstyr under
> falske
> > forudsætninger' og 'havde misligeholdt min del af vores aftale osv
osv'.
> > Selvfølgelig indrømmede jeg blank, at jeg godt vidste jeg ikke
måtte, men
> at
> > hun omvende måtte kunne forstå, at jeg jo ikke kunne betale 1k+moms
hver
> > gang jeg skulle sætte en port om, hvilket i mit arbejde (webudvikler
+
> meget
> > andet) sagtens, i perioder, kunne ske dagligt.
>
> Du stjæler vel heller ikke de varer i supermarkedet du ikke kan betale
for?
>
> Jeg kan lige se situationen for mig
> "Jamen hr. dommer, jeg spiser kalvekød og drikker champagne hver dag.
Du kan
> vel nok forstå jeg ikke kan betale for det så......"
Hvordan i alverden kan man sammenligne misbrug af lånt udstyr (der nemt
kan fikses) med tyveri? Jeg fatter det ikke men du må jo kunne uddybe
det...
Anyways, hvis jeg var hoppet i den ProAccess fælde så havde jeg sgu også
skaffet mig adgang til den router. Jeg synes det er så absurd det skal
koste 1000kr for 30 sekunders tdc-arbejde. Når jeg nu skriver hvis, så
er det jo selvfølgelig fordi at jeg læste på forhånd at tdc's service
ydelser kostede 1000kr for en simpelt port ændring og det ville jeg
aldrig nogensinde kunne finde på at betale og så køber man jo ikke det
produkt.
Hvilken fordel har ProAccess egentlig i forhold til alm. NetExpress,
Bredbånd eller Boomtown?
mvh Bernhard
| |
Martin Højriis Krist~ (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 14-04-03 08:22 |
|
"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9a5f86$0$164$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvilken fordel har ProAccess egentlig i forhold til alm. NetExpress,
> Bredbånd eller Boomtown?
Bl.a. mulighed for routet net af offentlige IP'er
--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
| |
Jesper Dybdal (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Dybdal |
Dato : 14-04-03 13:23 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:
>"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:3e9a5f86$0$164$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hvilken fordel har ProAccess egentlig i forhold til alm. NetExpress,
>> Bredbånd eller Boomtown?
>
>Bl.a. mulighed for routet net af offentlige IP'er
Samt:
* Ingen blokering af tcp/25 og tcp/119.
* Formodentlig mindre sandsynlighed for at TDC alligevel finder på at
ændre ens faste IP-adresse (det kan de jo ikke på P@ uden at kundeudstyr
skal omkonfigureres).
* En supporttelefon der normalt bliver taget rimelig hurtigt og hvor man
ofte finder rimelig kompetente personer (jeg aner ikke hvordan den
situation er for privatprodukterne nu, men der har tidligere været brok
over det).
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
| |
Martin Stender (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Martin Stender |
Dato : 14-04-03 16:10 |
|
Vi har vist været lidt omkring og lettere OT, men det er jo usenet'ets
natur.
Det korte af det lange: jeg har bestilt en konvertering til Ethernet til
495+moms, betaler 950,00+moms for at de resetter router'en (hvilket de jo
alligevel skal gøre, når de får routere hjem ... surt), får en ny lukket
ethernet-router men køber min egen, som jo er en del billigere end til ATM.
Så er den potte ude ...
Har nogen et godt forslag til en SOHO router, med IpSEC/vpn passthrough?
Jeg er for så vidt ligeglad med et fancy webinterface mht. opsætning; et
fornuftigt CLI er også helt fint.
Mvh
Martin
On 14/04/03 14:23, in article
vp9l9v8v0jt0s4t7h2pqsiluc5490pvpjg@dtext.news.tele.dk, "Jesper Dybdal"
<jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:
>
>> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:3e9a5f86$0$164$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Hvilken fordel har ProAccess egentlig i forhold til alm. NetExpress,
>>> Bredbånd eller Boomtown?
>>
>> Bl.a. mulighed for routet net af offentlige IP'er
>
> Samt:
> * Ingen blokering af tcp/25 og tcp/119.
> * Formodentlig mindre sandsynlighed for at TDC alligevel finder på at
> ændre ens faste IP-adresse (det kan de jo ikke på P@ uden at kundeudstyr
> skal omkonfigureres).
> * En supporttelefon der normalt bliver taget rimelig hurtigt og hvor man
> ofte finder rimelig kompetente personer (jeg aner ikke hvordan den
> situation er for privatprodukterne nu, men der har tidligere været brok
> over det).
| |
Jesper Dybdal (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Dybdal |
Dato : 14-04-03 16:13 |
|
Martin Stender <martin@stender_no_spam.com> wrote:
>Det korte af det lange: jeg har bestilt en konvertering til Ethernet til
>495+moms,
Det lyder fornuftigt. Bemærk at du får ny IP-adresse når den bliver
konverteret.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).
| |
Sophus Vørsing (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Sophus Vørsing |
Dato : 14-04-03 22:16 |
|
"Martin Stender" <martin@stender_no_spam.com> skrev i en meddelelse
news:BAC09BCB.12EA%martin@stender_no_spam.com...
> Har nogen et godt forslag til en SOHO router, med IpSEC/vpn passthrough?
> Jeg er for så vidt ligeglad med et fancy webinterface mht. opsætning; et
> fornuftigt CLI er også helt fint.
>
Lav selv en Linux box (specielt hvis du har eller får brug for DMZ) ellers
vil jeg foreslå dig 3com's SOHO firewall.
Mvh Sophus
| |
Mads Bahrt (15-04-2003)
| Kommentar Fra : Mads Bahrt |
Dato : 15-04-03 03:18 |
|
Sophus Vørsing wrote:
> Lav selv en Linux box (specielt hvis du har eller får brug for DMZ) ellers
> vil jeg foreslå dig 3com's SOHO firewall.
Hvis du vil have en god linuxbaseret router/firewall uden at skulle
bøvle med de tekniske detaljer (der er lokalt specifikke ved linux) så
prøv Smoothwall. (på smoothwall.org) Jeg satte en op for nyligt, og det
var en absolut positiv oplevelse. Den virker fortrinligt. Jeg vil dog
nævne en lille "fejl" jeg fandt: Hvis man kører med transparent
http-proxy skal man stoppe den inden man skifter størrelse på cachen -
ellers "forsvinder" forbindelsen igennem den. (ok - jeg røg ud af et
sidespor....)
MVH
Mads
| |
HSK (27-05-2003)
| Kommentar Fra : HSK |
Dato : 27-05-03 13:16 |
|
> Det korte af det lange: jeg har bestilt en konvertering til Ethernet til
> 495+moms, betaler 950,00+moms for at de resetter router'en (hvilket de jo
> alligevel skal gøre, når de får routere hjem ... surt), får en ny lukket
> ethernet-router men køber min egen, som jo er en del billigere end til
ATM.
Den konvertering er da gratis, jeg fik det lige gjort forleden dag, det blev
gjort mens jeg ventede i røret.
/Henrik
| |
KsNa (27-05-2003)
| Kommentar Fra : KsNa |
Dato : 27-05-03 16:49 |
|
"HSK" <nosp@m4me.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed35737$0$18729$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > Det korte af det lange: jeg har bestilt en konvertering til Ethernet til
> > 495+moms, betaler 950,00+moms for at de resetter router'en (hvilket de
jo
> > alligevel skal gøre, når de får routere hjem ... surt), får en ny lukket
> > ethernet-router men køber min egen, som jo er en del billigere end til
> ATM.
>
> Den konvertering er da gratis, jeg fik det lige gjort forleden dag, det
blev
> gjort mens jeg ventede i røret.
>
Har du også en pro@cces forbindelse?
Mvh
Kim
| |
Tobias Nielsen (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Tobias Nielsen |
Dato : 14-04-03 09:29 |
|
> Hvordan i alverden kan man sammenligne misbrug af lånt udstyr (der nemt
> kan fikses) med tyveri? Jeg fatter det ikke men du må jo kunne uddybe
> det...
Overdrivelse fremmer forståelsen som man siger.
Fordi noget koster mange penge, bliver det jo ikke mere rigtigt at bryde de
vilkår man har accepteret.
Jeg kan da sagtens forstå at han ikke ønsker at bruge så mange penge for de
ændringer, men enten må man lære at leve med risikoen for at blive opdaget
eller finde et produkt der passer bedre til en. -ganske som i supermarkedet.
> Anyways, hvis jeg var hoppet i den ProAccess fælde så havde jeg sgu også
> skaffet mig adgang til den router. Jeg synes det er så absurd det skal
> koste 1000kr for 30 sekunders tdc-arbejde. Når jeg nu skriver hvis, så
> er det jo selvfølgelig fordi at jeg læste på forhånd at tdc's service
> ydelser kostede 1000kr for en simpelt port ændring og det ville jeg
> aldrig nogensinde kunne finde på at betale og så køber man jo ikke det
> produkt.
Det er jo ikke kun de 30 sekunders arbejde du betaler for
Der skal jo en til at sidde klar til at tage imod ordren og taste den ind i
systemet.
Der skal en "routerperson" til at lave ændringerne.
Det er jo ikke alle ændringer der tager 30 sekunder. Det koster jo det samme
som havde der været brugt 2-3 eller 4 timer....
Der er en serviceordning på routeren, hvilket blandt andet betyder at du som
kunde har en ny router med posten dagen efter den er gået i stykker. Og det
er vel at mærke uden beregning.
Der er backupsystermer der skal holdes kørende, hvilket sikre at du får en
router med samme konfiguration sendt ud efter evt. fejlmelding
Alt koster penge for at holde sådan et system kørende og jeg er sikker på
TDC kunne tilføje yderligere punkter til listen.
VH Tobias
| |
Ukendt (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-04-03 09:30 |
|
"Martin Stender" <martin@stender_no_spam.com> skrev i en meddelelse
news:BABF9545.1065%martin@stender_no_spam.com...
> Hej alle,
>
> Jeg er en af de 'skurke' som selv har pillet i min ProAccess router -
det må
> man jo ikke, hvilket kan få en til at undre sig over hvad 'Pro'et
laver i
> ProAccess.
MEGAKLIP
Kunne du ikke bare resette routeren til standard igen. Og hvis du så har
problemer - ellere rettere TDC har passwordproblemer, sige at du var
nødt til at resette routeren og at den har ændret password til
default... ?
| |
Tobias Nielsen (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Tobias Nielsen |
Dato : 14-04-03 09:57 |
|
> Kunne du ikke bare resette routeren til standard igen. Og hvis du så har
> problemer - ellere rettere TDC har passwordproblemer, sige at du var
> nødt til at resette routeren og at den har ændret password til
> default... ?
Den ville blive resat til fabriksindstillnger fra Efficient.
| |
Ukendt (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-04-03 11:25 |
|
"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9a77ee$0$52177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Kunne du ikke bare resette routeren til standard igen. Og hvis du så
har
> > problemer - ellere rettere TDC har passwordproblemer, sige at du var
> > nødt til at resette routeren og at den har ændret password til
> > default... ?
>
> Den ville blive resat til fabriksindstillnger fra Efficient
Netop.. Men det sjove er så at den stadig virker til TDC, jeg kan bare
ikke lige huske om man lige skulle indsætte tlf.nummer igen som user.
Det er efterhånden et par år siden en af mine venner lavede det trick.
Men der var absolut ingen problemer.
| |
|
|