Kassevogn som ikke ligner en lastbil?
Fra : Jens Helby

Dato : 13-04-03 19:11

Hej NG

Jeg er paraplegiker og er blevet bevilget kørekort, og tilskud til
invalidebil (§6), og kommunen og amtet har vurderet at bedste billigste
løsning er en VW transporter 2,5l benzin, med fjernbetjente bagdøre,
platformslift ved bagdørene, førersæde som kan køre frem og tilbage (og op
og ned), motor og kabinvarmer, og diverse småindretninger (og så
selvfølgeligt kravene i mit kørekort: automatgear, håndbetjening osv).

Prisen på selve bilen inkl. automatgear er 170.000 incl. moms, og
specialindretningen 112.000 excl. moms (hos SAHVA), og dertil kommer så
prisen på håndbetjeningen.

Det jeg så er interesseret i, er at finde ud af om der er nogen alternativer
til VW transporteren, idet at jeg godt kunne tænke mig en bil som ikke bare
var en varevogn med et par bagsæder i.
Merprisen for en VW caravelle er efter min mening uforholdsmæssigt høj, så
jeg har tænkt lidt i retning af en chrysler, eller en MB vito - jeg er godt
klar over at begge bilers grundpris er dyrere end VW transporterens, men jeg
har set på www.pj-auto.dk, at de laver chryslere med rampe istedet for lift,
og jeg kunne forestille mig at dette var væsentligt billigere end
automatiske bagdøre og en platformslift.

Altså - kender i nogen alternativer til VW transporteren, som minder lidt
mere om almindelige personbiler, og som ikke totalt set ender med at blive
alt for meget dyrere, end den løsning kommunen har bevilget?

Mvh. Jens