ftp debian
Fra : a

Dato : 13-04-03 15:46

jeg har forsøgt at instalere debian over forskellige ftp men der kommer en
fejlmelding hver gang hvad skal jeg gøre. har prøvet forskellige ftp
adresser.
fejlmeldingen er

http://ftp.dk.debian.org:80/debian/pool/main/g/glibc/libc_2.2.5-11.2_i386.de
b was corrupt

Fra : a

Dato : 13-04-03 15:58

og det er også det samme hvis jeg prøver at instalere den fra en iso cd. er
det filen
file:/instmnt/pool/main/g/glibc/libc6_2.2.5-11.2_i386.deb was corrupt

Fra : Rasmus Skov

Dato : 13-04-03 16:21

"a" <brandorff@nypost.dk> wrote
> jeg har forsøgt at instalere debian over forskellige ftp men der kommer en
> fejlmelding hver gang hvad skal jeg gøre. har prøvet forskellige ftp

Jeg har tidligere med held brugt ftp://mirror.sunsite.dk/mirrors/debian/

andet kan jeg desværre ikke hjælpe med :(

/rasmus

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 13-04-03 19:41

Hvis du vil checke at du har de rigtige data på CDen inden du starter,
kan du hente både iso-filen og md5-filen fra f. eks. sunsite.dk.

Derefter bruger du md5sum til at verificere integriteten af
iso-filen. Der findes vist også en md5sum til Windows.

Jeg havde selv lignende problemer på et tidspunkt. Det skyldtes
tilsyneladende at mit CD-drev ikke kunne lide det noname medie jeg
først havde brændt iso'en på. Med en Kodak-skive gik det fint.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : a

Dato : 13-04-03 20:19

jeg havde ingen problemer da jeg brændte redhar8. så jeg ved ikke om det er
noget med det og jeg bruger nogle tdk skiver og de burte være i ok