/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
Om texture størrelser med OpenGL
Fra : Klaus Petersen


Dato : 13-04-03 13:37

Hej NG.

Jeg er i gang med at researche lidt på textures i OpenGL, da mit program
gerne skulle være rimeligt fleksibelt mht. hardwaren.

Textures er een af faldgruberne, når man skal have det til at virke på lidt
ældre grafikkort.

Jeg søger noget information om pixel størrelserne på textures.

Hvad er minimums grænsen i pixel størrelsen for en texture ?
Hvordan kan man runtime skaffe oplysninger om denne minimums grænse? Hvis
dette ikke kan lade sig gøre, hvad er i så fald en god fremgangsmåde?

Jeg har hørt at der skulle findes kort, der kun understøtter en bredde/højde
op til 256.
Ved nogen hvilke kort det drejer sig om?

Kan man finde ud af hvor meget hukommelse man har brugt på grafikkortet og
hvor meget der er tilbage?

mvh.
Klaus.



 
 
Jonas Meyer Rasmusse~ (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Meyer Rasmusse~


Dato : 14-04-03 13:56



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste