hvad for et stjerne tegn passer man med ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-04-03 19:47

se nu fik jeg jo denne mail fra min kusine -
og jeg har så svaret længer nede er der noget jeg har glemt ??

> Hej Orakel fætter
>

> Nu har jeg så en veninde som har et spørgsmål til min kloge
> fætter! Hun er løve, født d. 8/8 '79 i Korea. Hun vil Åh så gerne
> vide hvilke mænd hun skal gå efter Hun har efter eget udsagn haft
> tendens til at forelske sig (ulykkeligt) i fisk. Har du nogen bud på
> det?
>
> Knus Trine

Jow tak :)
nu er vand tegn / ( følser ) / skorpion / krebs / fisk
altid lidt bøvlede at have med at gøre og fisken er nok den særeste af
dem alle - de minder faktisk lidt om en vandmand med følser ( hvad de
ellers ikke har mange af ) - men de er nu nogen spænende og alt i alt
nogen rare mennesker i forhold til den kvindelige skopionen der er
rædselsfulde angiveligt de værste af alle de 12 ( hvis man kommer
forkert ind på dem hvad man gør forholdvist nemt , men hvis man ved
det er en skorpion kvinde så skal man bare lige tage højde for det så
kan de sagtens gå ) tegn i skarp konkurance med den mandlige tyr !
men fisk indvoldvere også en i nogen for forstanden ufremkomelige
problemer - da de er så emotionelt at de overskrider den alm.
konsensus for hvad der er muligt med den bestående begrebs verden
hvorfor der opereres med nogen modsætnings fyldt billed og stemnings
dannende samværds form ,der nok danner meningen for fisken selv men
næppe for andre !
Nå men det kunne være vi lige skulle vende tilbgae til det hendes
spøgrsmål gik på - det er praktisk talt umuligt at sige hvem der
passer med hvem .- da selv om stjern tegnet giver noget
karekteristiska så er der så mange ting i horoskopet der spiller ind
huse planter placering konflikter og harmoni i mellem disse i forhold
til hinanden etc. + man forandre sig hele livet der er ikke noget der
står stille forskelige alder til forskelige partner - meget godt
formuleret af Fay Weldon en hevr kvinde er skapt til at få sine børn
når hun er 18 problemet er bare hun skal være 40 - før hun ved med
hvem :) og det tror jeg faktisk er rigtigt !
Det kan man jo også selv se på de kærster man har haft igenem tiden
som man reelt elskede i det meste af den tid det stod på - deri lå en
kvalitet som korsponderede med det væsen man havde på indeværende
tidspunkt i sit liv men som man så voksede fra - men det gjorede ikke
kvaliteten på det givne tidspunkt i sig selv en ringer kvalitet , det
er bare en kvalitet der ikke længer er aktualiseret !
hvorfor det er jeg gentager mig selv meget svært at sige hvem hun
passer sammen med ( lige nu )uden at kende hele hendes horpskop....
hvorfor jeg nok vil sige man må se på hvem den søgene kvinde er / løve
22 år(?) hun skal ihvertilfælled gå i en stor bue uden om tyre og
skopioner ( det kommer der aldrig noget godt ud af ) med al respekt
for din far.
MIn freYa er løve og jeg er jo vandmand - de skulle egentligt ikke
passe sammen da alt hvad der ligger 90 og 180 grader fra ens sol tegn
er man uharmonisk med ! - det kan jeg nok nikke gendkenden til selv ,
om der ikke er dømt fjendskab så forstår man reelt ikke hianden - det
gør det dog ikke umuligt men man skal bare arbejde lidt hårder for
sagen :)
Nå men det her er jo blevet en lang palauver - men jeg tror hvis jeg
skal kunne være til nogen reel nytte så må jeg vide lidt mere om hende
evt hvis hun kan skaffe det så kan jeg ligge hendes horoskop - men
ellers må du lige sende hende ( du kan sende hele mailen ) men hun
skal lige gøre op med sig selv og besvare følgene spørgsmål og sende
dem retur så skal jeg se på sagen :

1.) formulere hvad der gik galt i de tidliger fiske forhold evt andre
forhold gerne med person a.) = b.) = etc
2.) hvad er det for nogen kvaliteter hun søger i en mage
3.) hvad kan hun selv bidrage et sådan forhold med
4.) hvordan oplever hun sig selv a,) nu b.) som banr & Teenager - c.)
hvad længes hun efter d.)hvad forhindre hende i at få det e.) hvad er
hendes styrke f.) angst
g.) andre ting der føles relevant !
5.) hvordan ville hun gerne hendes liv var nu
6.) hvordan vil hun gerne det er om 5 og 10 år - hvordan skal det
gerne en gang blive

jeg ved godt det kan lyde lidt plat ala kvinder er fra venus og mænd
er fra mars - men erfaring byder mig nu en gang man skal have styr på
det grundligene for at bevæge sig i de finer neuancer !
og af alle tænkelige problematikker er kærligheden seksualiteten &
samlivet nok en af de sværeste eksetinelle spørgsmål , man som
menneske for at opleve ud fra den grundliggen betragtning at vi er
født ensomme / adskildte i en søgen efter den tabte halvdel - denne
tabte halvdel eksistere på 2 planer inde i os selv og i et andet
menneske - hvilket unægteligt er en svær problematik - når man møder
den tabte halvdel i et andet menneske - vil man specilt i de unge år
se sine egne længsler og behov i denne og så at sige tillæge den anden
disse fortinligheder - men da den anden jo primært er noget i sig selv
så holder den ikke ret tit - den holder lidt svarende til at man
beruser sig i alkohol hvilket svare meget godt til at være forelsket.
forelskelsen er *yndig* som den rent faktisk også bevisligt udløser
nogen stoffer i hjernen der er identisk med cokain ( mener jeg ) retnt
praktisk og erkendelsemæsig er det en tæt på værdiløs begivenhed eller
snare et nødvendigt onde - da alle de *fantastiske* øjeblikke man har
sjældent er virkelige set i forhold til hvem de 2 mennesker er og man
for nogen gevaldige øretæver når beruslesen ligger sig og
tømmermændene melder sig / mødet med virkligheden - men det er så her
der er det helt store at vinde nemlig kærligheden og det er jo en helt
anden historie , både den bedste og det mest grusomme der er jo en
grund til 33 % af alle dansker lever i ensomhed og sikket et
tilsvarende antalt lever i fremedhed eller af nødvendighed / i mangel
på bedre med hianden !

men skulle man imod alle odds overlev rejsen fra forelskelse til
kærlighed - så er det bydenes nødvendigt at man erkender hvem man selv
er og hvem den anden er
og det er sgu ikke nemt - en ting er at man har en ide om hvordan
tingene forholder sig noget andet er at det meste af al adfærd er
præget af ubevidste mekanismer
og de første 30-40 år er er nok for de fleste et feberagtigt forsøg på
at passe på sig selv og lære at holde sig selv ud !
for mange lykkedes ikke en gang det ! men netop dette gør det
umådeligt svært at se - det enste jeg kan sige er at det kræver en
meget streng selv deciplin og en vilje / evne til at lære at se hvad
der sker på en måde så man sætter sig ud over sig selv og sin
*virklighed* og ser hvad det er for mekanismer der er på spild når der
sker noget med en slec med den anden når der sker noget sammen.
det kræver en viden om hvem man er og hvorfor man er som man er og
hvorfor man blev det - hvordan man når den viden er forskeligt fra
menneske til menneske
jeg er der ikke endnu - men jeg tror det der har bragt mig tætest på
har været at læse høre musik tekster og andre øvelser : C G Jung Jes
Bertelsen E N Wulff taoisme - høre Lou Reed John Lennon Roger waters
Bob Dyllan Joy Division Doors The the tv2 nilshausgaard -
ja så har jeg jo læst atsologi siden jeg var 14 sener Kabalismnen - så
er der meditasion og man kan også få nogen fortrinelige bånd/cd er der
geuider en igenem
en selv ransagelse ...jeg har rejst i alle de her lande og set der er
så mange forskelige måder at være menneske på og der gives ikke noget
fornuftigt svar ; men det er så bare min ¨måde..... nu havde jeg jo
også en *lidt* forviret opvægst så jeg vil tro mindre kan gøre det :)

men en ting er sikkert - det er de steder hvor det går galt der for
man foræret en masse informationer som man kan lære af eller blive
bitter over !

men som sagt du kan da lige sende hende den her mail evt. hvis hun vil
svare på de spørgsmål jeg satte op

det enste sted hvor jeg har set virkligheden helt præcist beskrevet er
er i Lou Reed nr loss & Magic

den kommer her i bunde - kan du nu ha det godt
hjertligst din gale fætter :)
http://ww21.tiki.ne.jp/~wildside/tabs/magic_and_loss.html

"Magic And Loss - The Summation"
================================
album _Magic And Loss_
(Lou Reed, 1992)

written by Lou Reed/Mike Rathke
================================

When you pass through the fire
you pass through humble
you pass through a maze of self doubt
When you pass through humble
the lights can blind you
some people never figure that out

etc...

Mv.
Bo M Mogensen

--
http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4766&app=def&i=1

Fra : nusle

Dato : 01-04-03 20:25

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej Bo.

> [...]
> forkert ind på dem hvad man gør forholdvist nemt , men hvis man ved
> det er en skorpion kvinde så skal man bare lige tage højde for det så

Nej, nu må jeg protestere!

Jeg er skorpion-kvinde, og kan slet ikke indse, at der skulle
være noget som helst rædselsfuldt ved mig

Hvordan tager man iøvrigt højde for at man ved det er en
skorpion kvinde?

> [...]
> 5.) hvordan ville hun gerne hendes liv var nu
> 6.) hvordan vil hun gerne det er om 5 og 10 år - hvordan skal det

Jeg synes det lyder virkelig fornuftigt og det du skriver i dette
indlæg (også det jeg har klippet væk) er meget indsigtsfuldt.

> det enste sted hvor jeg har set virkligheden helt præcist beskrevet er
> er i Lou Reed nr loss & Magic

Jeg gik ind og læste hele teksten - og hvor er den dog rammende.
Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener, når du skriver at den
beskriver virkeligheden præcist (nogles virkelighed - that is).

mange hilsner
nusle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-04-03 21:21

On Tue, 1 Apr 2003 21:25:10 +0200, "nusle" <nusle@mail.dk> wrote:

Hej *nusle*

>Nej, nu må jeg protestere!

forståeligt
Gudrun er også skorpion så der kommer nok flere :)

>Jeg er skorpion-kvinde, og kan slet ikke indse, at der skulle
>være noget som helst rædselsfuldt ved mig

nej men den er også tricky jeg vil også gå så vidt som til at sige
jeg har ikke haft nogen problemer siden jeg var i midten af 20 erne
havde store fra jeg var 15 til 22 -
men jeg tror også i den alder var korspondancene er kospondancen nok
mere baseret på signaler ( og der går den helt gal ) hvis man ikke kan
kompensere på andre områder !

men nu er jeg jo altså også i alle højestre grad vandmand - med løve
stort set resten af det på nær lidt tvilling !
også skal det jo gå galt .... problemet er at de bliver uhyre nemt
såret skopion kvinderne også bliver de sure og de glemmer det ALDRIG .
det er sådan set fair nok problemet skorpionen er at de er så meget
følser at det som jeg skrev bliver helt abstrakt og derres univers og
reaktions mynster er så mærkeligt ? for en vandmand der praktisk
talt ingen følser har - så man forstår ikke disse følser og hvad man
ikke forstår kan man jo ikke forholde sig til !
men så blev jeg gode venner med en vitnamesisk skopion kvinde
hun ejer det hotel hvor jeg plejer at bo i saigon
hun står lidt for mig som den mor jeg aldrig har haft - hvor jeg er
den her bøvede - besværlige gæst der altid mister sin nøgle skal låne
penge fornærmer nogen så der bliver et farligt spetakel - men hun
ordner sagerne også for jeg en lyftet pege finger...

men det her med ikke at forstå ; det er lidt det samme med den
mandlige tyr - jeg lære ved min død aldrig at fatte hvad der driver
dem - ofte ligner det en livslang søgen efter at blive akcepteret og
vise at de er lige så gode som andre - hvad de dybest set ikke slev
tror på ( indrømmet må jeg sige med rette ) det er som derres liv
drejer omrkring at forføre kvinder også æde og det er de faktisk også
gode til begge dele og det er dem sgu well ondt ...... jeg prøvede i
min ungdom at eftreligne tyre mandens score model det gik der da
helt lort i ))
men jeg tror det er fordi vi appelrede til 2 forskelige mål grupper af
kvinder ...tyre manden er go til hr og fru brun sovs datter - det er
jeg ikke også de heller ikke så kritiske ...... men bruns sovs
datteren ---- længes som jeg ser det efter at imponeres over det
sensionelle i det ordninære : må jeg byde damen et glas vi - holde en
stol og alt det der som vi har været igenem mange gange før.
Det gad jeg simpelthænd ikke det er og var for småt !!!

>Hvordan tager man iøvrigt højde for at man ved det er en
>skorpion kvinde?

for det meste kan man/jeg mærke det ellers spørger man hvis der er
noget under opsejling !

>Jeg synes det lyder virkelig fornuftigt og det du skriver i dette
>indlæg (også det jeg har klippet væk) er meget indsigtsfuldt.

jow tak :)

>Jeg gik ind og læste hele teksten - og hvor er den dog rammende.
>Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener, når du skriver at den
>beskriver virkeligheden præcist (nogles virkelighed - that is).

jeg har aldrig set det bedre freY er godt nok ved at konvatere mig til
noget der lyder som en bladning i mellem rem og portishead :)
jeg kan simpelthænd ikke finde ud af om hun tager pis på mig eller er
grænse søgene ----:) ?det er fortrineligt ..... men der er en pointe
der smutter for mig et sted ?
nå men alt det her med stjerner nu skal man jo tage det roligt nu var
der en masse om tyre mænd selv om lennin Hitler og sadam husain og pol
pot er og var tyre - så var søren kirkegård jo også ..... så det er
jo ikke hver gang den går galt !

det var nu foriøvrigt skægt med profil siden hvor jens bruun der er
stenbuk skrev sådan noget vrøvl det e rlige en stenbuk mand i en
nødeskald :) min på mange måder bedste mande ven er stenbuk
vores første samtale nogen sinde i hin sagligt en brændert i 1983
der lagde jeg ud med : du er well ikke stenbuk ... det var/er han jo
så ....han var helt sikke på der var tale om en snig løbining eller
skjult kamera ....sjovt nok jeg viste også vi ville være venner resten
af livet i det selv samme øjeblik !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : nusle

Dato : 03-04-03 12:29

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> skrev:

> [...]

Apropos tråden "Hvad mener I?" - så lyder det
nok meget fornuftigt i nogens ører nu *fnis*.

Det går åbenbart galt i forhold til "os" skor-
pionkvinder, hvis man kun baserer sig på sig-
naler

Det er sikkert fordi skorpioner er om sex, sex
og atter sex - og så ender manden op med at tænke
med det lille hoved, og det skal der jo gå ged i!

>problemet er at de bliver uhyre nemt
>såret skopion kvinderne også bliver
>de sure og de glemmer det ALDRIG .

Fuldstændigt korrekt!

mange hilsner
nusle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-04-03 20:01

On 03 Apr 2003 11:28:52 GMT, nusle <nusle@mail.dk> wrote:
Hi *Nusle*

> [...]
>nok meget fornuftigt i nogens ører nu *fnis*.
>
>Det går åbenbart galt i forhold til "os" skor-
>pionkvinder, hvis man kun baserer sig på sig-

ja det kommer jo lidt an på hvem man er :)
men jeg tror en fisk ville kunne klare det fint - men ellers.... er
den nok svær

>Det er sikkert fordi skorpioner er om sex, sex
>og atter sex - og så ender manden op med at tænke
>med det lille hoved, og det skal der jo gå ged i!

jamen det er der hvor den halter med specilt os vandmænd fordi - ja vi
jo ikke så mange følser inkl. i sex borset fra det som med alt andet
er frihede frihed og frihed ...... men det hele er sådan lidt
uperosneligt for *os* .
men for lige ta vende tilbage tild et dui skriver så ja - skorpionen
styre erotiken ..... og når jeg tænker tilbage på dem jeg kendte i 80
erne af skorpion kvinder som jeg ikke blev rygenes uvenner med -
men de var faktisk de enste ( jeg kendte ) der var med på anal sex og
intim barbering - det var ellers kin noget man fandt i porno blade i
Jylland på det tidspunkt :)

jeg havde faktisk en bolle veninde der var skorpion den gang i 80 erne
hun var faktisk en af de få jeg kom sammen med .... men hun kunne
også tage en rå behandling - det var foriøvrigt et meget sjovt
bekendtsakb vi havde sådan en stående aftale om hvis - vi ikke kunne
score noget bedre den aften så tog vi hianden :)

men det var sjovt det kunne kun fungere hvis jeg var fuld - vi prøvede
nogen gange at være bare i samme lokale når jeg var ædru det gik der
helt ged i - men at jeg havde et lager sprut liggene ved hende fra et
indbrud i en foretning og poltiet kom imens jeg sad i detensaionen -
ja jeg vil ikke sige hun var begejstret :)

men omstændighederne taget i betragtning - så tog hun det sgu pænt !
jeg sagde til hende jeg vist ejeg var grov sådan var jeg bare - men
det her måtte hun oprigtigt talt undskylde.... så var der ikke mere
pis med det !

>Fuldstændigt korrekt!

ja men det skal man jo så lige vide - jeg gider ikke krybe rundt i
behage syge men man skal bare lige lade være med at være så grænse
søgene - med de fleste går det jo meget godt hvis der så at sige
ligger hunmor og grundligene venlighed bag ved - det kan den også her
men man skal lige tænke sig om en ekstra gang.

bedste hilsner
Bo M Moegnsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-04-03 12:21

In news:2e93871ea67b23d168880ea43e0e48a4@news.teranews.com, Bo M
Mogensen <chokmah@spamcop.net> wrote:

> se nu fik jeg jo denne mail fra min kusine -
> og jeg har så svaret længer nede er der noget jeg har glemt ??

Ja, at fortælle hende, at stjernetegn og astrologi ikke kan bruges til
en hujende fis.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 02-04-03 13:50

"Jens Bruun" skrev

> Ja, at fortælle hende, at stjernetegn og astrologi ikke kan bruges til
> en hujende fis.

Lige min tanke.
DR1 viste første afsnit af "Fornemmelse for snyd" i torsdags og næste afsnit
kommer i morgen kl. 20.30

I det første afsnit viste de hvorledes ca. 25 personer mente at deres helt
personlige horoskop passede godt på dem, men det viste sig at samtlige
personer havde modtaget det præcist samme horoskop. Man kan meget med
psykologi - også formulere det folk gerne vil høre.

/Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-04-03 19:13

On Wed, 2 Apr 2003 14:49:44 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>"Jens Bruun" skrev

>Lige min tanke.

er du også et jord tegn :) ?

men bortset fra det - så er der faktisk en del sandhed i at * det ikke
hjælper * gør nogen forskel ...ens stjerne tegn er jo bare hvad det er
ligesom hvad skal vi sige en spand sand ikke er det samme som et glas
vand !

men har man en ibonden fornemsle for atsrologi og man sider sammen med
en flok mennesker så for man ofte en fornemelse for hvad der
forskelige er og der i kan man rent faktisk få en slags forklaring på
derres adfærd !
men det forandre jo ikke adfærden i sig selv - men giver et hint om
man skal forsætte eller bare give op eller hvordan man nu skal gribe
sagen an ....f.eks med Jens der er stenbuk det er nogen mennesker som
jeg sætter ufateligt meget pris på vi deler så også en planet ...måske
derfor .... men jeg synes det er hyggeligt at de er så forudsigelige
og egentligt ganske ofte udstyret med en formidable go forstand - selv
om det er jord tegn !
syret nok tror jeg de 2 klogetse mænd jeg kender ( på parat viden og
tør problem løsning er hendholdsvis stenbuk og jomfru - begge jord
tegn )
Mv.
Bo

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-04-03 14:08

On Wed, 2 Apr 2003 13:21:20 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja, at fortælle hende, at stjernetegn og astrologi ikke kan bruges til
>en hujende fis.

det er klart du er jo stennbuk :)
eo ipos det vil være ulogisk - hvis du svarede på en anden måde !
bedste hilsner
Bo

Fra : nusle

Dato : 03-04-03 12:59

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

Hej Jens.

>Ja, at fortælle hende, at
>stjernetegn og astrologi ikke kan bruges til
>en hujende fis.

Jamen, det er sjovt!

Din kolde, kyniske, realistiske indstilling er
overhovedet ikke fed

Kvinder skal have lov at beskæftige sig med den
slags mystiske og ubeviselige ting - det føles
GODT!

At vide hvad slags benzin formel 1 kørerne
bruger kan mange mænd heller ikke bruge til
en hujende fis - men de går op i det alligevel.
Ja, de gør så

mange hilsner
nusle

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-03 15:17

In news:10493712020.728499740909122@dtext.news.tele.dk, nusle
<nusle@mail.dk> wrote:

> At vide hvad slags benzin formel 1 kørerne
> bruger kan mange mænd heller ikke bruge til
> en hujende fis

Du tager dobbelt meget fejl i ovenstående postulat.

--
-Jens B.

Fra : Henning

Dato : 03-04-03 22:40

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet ikke fed
>
> Kvinder skal have lov at beskæftige sig med den
> slags mystiske og ubeviselige ting - det føles

Heg vil sgu osse have lov til at gå op i den slags *GF*
Selv om kvindens anatomi nu ikke længere er så mystisk,
er den stadig en kilde til glæde og fasination

Og lige for at vise hvad jeg forsøgsvis har på min hjemme side
pt.
http://home19.inet.tele.dk/h2m/

Jeg mangler bare at finde et astrologi program + et
biorytme ditto, samt få mit stjernetegn smækket blinkende
ind i cirklen.

MVH
Henning

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 01:33

nusle wrote:

> Jamen, det er sjovt!

Hvordan kan du forestille dig, at vi mænd kan respektere en pige, der
reelt slår plat og krone, når hun skal træffe beslutninger om hvad for
nogle mænd hun vil interessere sig i?

Jeg er selv fisk, og har intet imod koreanske piger, men hvis jeg fik
en hed email fra den pige som Bos kusine skriver om, og jeg fandt ud
af at det var mit stjernetegn som var årsagen til det, så ville jeg
sige u-pænt nej tak. Det er simpelthen latterligt og useriøst, at
bruge den slags irrelevanser som en del af beslutningsprocesen.

> Din kolde, kyniske, realistiske indstilling er
> overhovedet ikke fed
>
> Kvinder skal have lov at beskæftige sig med den
> slags mystiske og ubeviselige ting - det føles
> GODT!

Du må da beskæftige dig med lige hvad du har lyst til, sålænge det er
inden for lovens (og evt. slavindekontraktens) rammer. Men du må sgu
ikke træffe beslutninger på tilfældige grundlag. Det er noget små børn
gør. Voksne mennesker træffer rationelle beslutninger, hvilket
naturligvis indebærer en høj grad af selverkendelse mht. hvad følelser
og præferencer man har.

> At vide hvad slags benzin formel 1 kørerne
> bruger kan mange mænd heller ikke bruge til

Biler: Virker
Astrologi: Virker *ikke*
Din analogi: 03, med pil nedad

--
Peter Knutsen

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 09:16

"Peter Knutsen" skrev

Hej Peter

> [...]
> sige u-pænt nej tak. Det er simpelthen latterligt og useriøst, at
> bruge den slags irrelevanser som en del af beslutningsprocesen.

Jeg er helt enig

[Klip]
> Biler: Virker
> Astrologi: Virker *ikke*

Jeg tror heller ikke en fløjtende fis på alt det "halløj". Men jeg må
indrømme, at der er noget temmelig spøjst ved at i de 3 længerevarende
forhold jeg har haft har fyren været stjernetegnet "tyr". Det har jeg undret
mig en del over.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-03 09:47

In news:3e8d3e4c$0$4344$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Anita
> [...]

> indrømme, at der er noget temmelig spøjst ved at i de 3 længerevarende
> forhold jeg har haft har fyren været stjernetegnet "tyr". Det har jeg

Hvorfor?

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 10:29

> Hvorfor?

Måske fordi det er lidt pudsigt...

Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-03 10:28

In news:3e8d4f75$0$4347$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Anita
<anita@*slet*stofanet.dk> wrote:

> Måske fordi det er lidt pudsigt...

Jeg synes, det er mest pudsigt, at du bemærker slige detaljer, som du
påstår ikke at gå op i

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 10:35

> Jeg synes, det er mest pudsigt, at du bemærker slige detaljer, som du
> påstår ikke at gå op i

Måske var det jeg bemærkede, det faktum at de alle har fødselsdag i maj
måned.

Jeg har for øvrigt ikke påstået, at jeg ikke går op i det, blot at jeg ikke
tror på det. Selvom man er uenig i noget kan man jo godt "gå op i det".

Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-03 10:47

In news:3e8d50ef$0$4340$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Anita
<anita@*slet*stofanet.dk> wrote:

> Jeg har for øvrigt ikke påstået, at jeg ikke går op i det, blot at
> jeg ikke tror på det. Selvom man er uenig i noget kan man jo godt "gå
> op i det".

Kvindelogik

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 10:55

"Jens Bruun" skrev

> Kvindelogik

Så du (og dine med-mænd?) går kun op i ting I er helt enige i? Det lyder
ualmindelig kedeligt.

Hvordan skal man udvide sine horisonter, hvis man kun lader sig bekræfte i
sine egne holdninger?

/Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-03 11:02

In news:3e8d55ae$0$4380$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Anita
<anita@*slet*stofanet.dk> wrote:

Du gi'r ikke op, hva'?

> Så du (og dine med-mænd?) går kun op i ting I er helt enige i? Det
> lyder ualmindelig kedeligt.

Nej, men vi går ikke op i ting, vi alligevel ikke "tror på"(tm). Der er
faktisk forskel på at gå op i ting, man tror på og så ting, som man er
uenig i.

> Hvordan skal man udvide sine horisonter, hvis man kun lader sig
> bekræfte i sine egne holdninger?

Hvis du "ikke tror"(tm), så har du jo svært ved at udvide din horisont
på netop dette område yderligere - og så er det sgu' da tidspille at
beskæftige sig mere med emnet (med mindre - selvfølgelig - man er kvinde
og ikke har bedre ting at foretage sig

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 11:46

"Jens Bruun" skrev

> Du gi'r ikke op, hva'?

Ditto.

> Nej, men vi går ikke op i ting, vi alligevel ikke "tror på"(tm). Der er
> faktisk forskel på at gå op i ting, man tror på og så ting, som man er
> uenig i.

Hvad betyder "(tm)"?
Synes det er flot at du kan udtale dig på alle mænds vegne.

> [...]
> på netop dette område yderligere - og så er det sgu' da tidspille at
> beskæftige sig mere med emnet (med mindre - selvfølgelig - man er kvinde

Hvor er det let at være nedladende, ikk'?!
Og ja, jeg har set dine smileys.

/Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-04-03 15:59

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message news:<3Kcja.57$hO7.29@news.get2net.dk>...
> In news:3e8d55ae$0$4380$ba6
> Nej, men vi går ikke op i ting, vi alligevel ikke "tror på"(tm). Der er
> faktisk forskel på at gå op i ting, man tror på
..se det er jo faktisk en interesandt vinkel der kræver en afklaring af
hvad tro er ? ér det noget der er sikkert ? for så er der næsten kun
tyngdekraften tilbage også er der de ting man er blevet enig med sig
selv om er 'sande er det så en her og nu sandhed eller er det hvad der
var sandt da man var 23 eller 64 ? for det er meget få tror jeg der er
født med den samme sandhed fra foster til død og jeg tror netop det er
alle de ting vi ikke kan vide som udfordre bevistheden der gør os til
dem vi hele tiden bliver og med lidt god vilje er mv Bo

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-04-03 19:03

In news:b33feebd.0304050658.6413ae1a@posting.google.com, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrote:

> .se det er jo faktisk en interesandt vinkel der kræver en afklaring af
> hvad tro er ?

Skal vi ikke tage den i dk.livssyn? Jeg er i hvertfald stået af i denne
deltråd af forskellige grunde

--
-Jens B.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-04-03 19:32

On Sat, 5 Apr 2003 20:02:36 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Skal vi ikke tage den i dk.livssyn? Jeg er i hvertfald stået af i denne
>deltråd af forskellige grunde

du kan bare fut kan du
men det gør jeg så -

du tror ikke på stjerne tegn ok det gør jeg med min fornuft heller
ikke - men jeg behandler dem som de var virkelige og ganske ofte har
jeg erfaeret at det var sådan.

I øvrigt et meget godt gamle tao istisk ord sprog : der findes ikke
nogen guder : men behandel og dyrk dem du har med den samme respekt
som de var det !

du skriver noget andet indtersant i :
"
Nej, men vi går ikke op i ting, vi alligevel ikke "tror på"(tm). Der
er
faktisk forskel på at gå op i ting, man tror på og så ting, som man er
uenig i."

og det er så her vi har den med virkligheden - for hvis man skal
udlede en konklusion af dit udsagn så må det jo næsten være som jeg
skriver sener at der kun er tyngde kraften tilbage - som man med
sikkerhed kan tro på.
og igen tror kontra sanhed - er det som sagt når man er 11 år eller 64
man ved alt - eller er det i det evigt foranderlige *nu*.

bedste hilsner
Bo .

xfut : dk.livssyn

Fra : Søren

Dato : 05-04-03 03:49

Hej Jens,

> Kvindelogik

Bare logik !
Der er da fx. mange (især mandlige) muslimer der går op i hvordan det
vestlige system er skruet sammen og omvendt ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 14:06

On Fri, 4 Apr 2003 10:15:59 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>Jeg er helt enig

jow men spørgsmålet er hvorfor du er enig :) ?

> [...]
>forhold jeg har haft har fyren været stjernetegnet "tyr". Det har jeg undret

Uhhh det har været træls var :(((( ???
har du stadigt sådan en ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 15:26

"Bo M Mogensen" skrev

> jow men spørgsmålet er hvorfor du er enig :) ?

Tja, fordi det for mig ikke giver mening. Sund fornuft og videnskabelige
metoder giver mening - det gør hokus-pokus ikke.

> Uhhh det har været træls var :(((( ???
> har du stadigt sådan en ?

Absolut, og ham har jeg skam ingen planer om at skille mig af med. Det skal
altså lige tilføjes at de alle 3 har været MEGET forskellige personer, så
jeg tror altså ikke det er dér sammenhængen skal findes.

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 15:49

On Fri, 4 Apr 2003 16:25:32 +0200, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>Tja, fordi det for mig ikke giver mening. Sund fornuft og videnskabelige
>metoder giver mening - det gør hokus-pokus ikke.

jow men Anita nu er *sund fornuft* jo noget der skal akcepteres af den
oplevene parts bevisthed før de er valide - indrømmet du har aldrig
påstået det modsatte .... men har du ikke igenem dit liv haft et fast
standpunkt til en sag også sener revideret den til noget andet ?

>Absolut, og ham har jeg skam ingen planer
>om at skille mig af med

Hmm hvordan er han ?

> Det skal
>altså lige tilføjes at de alle 3 har været MEGET forskellige personer, så
>jeg tror altså ikke det er dér sammenhængen skal findes.

jamen det er sandeligt også væsentligt at bemærke at ens sol tegn dvs
det tegn man er født ikke behøves at dominere hvad for et indtryg man
gør på andre eller hvordan man er ....asendanten siger ofte mere om
hvordan folk er ind selve soltegnet - samt placeringen af venus saturn
uranus jupitor etc. i selve horoskopet er ikke helt men også afgørene.

mu har jeg godt nok i sandheden stjeneste fået lagt mange horoskoper
på mig selv - de har ikke været det parpir værd de er blevet skrevet
på....

men der er da nogen ting jeg godt kan se logisk er i harmoni med det
liv jeghar levet f.eks har jeg fisk i saturn og den er rigtig led =
alkoholisme / narkomani - & homoskesualitet :0)
den sidste sad jeg over men spritten den fik jeg sgu - men så igen det
er lige så arveligt fra min bio faderene side.

en anden ting er hvis man undre sig over min knuderede måde at
formulere mig på lader det sig såre enkelt forklare ved en måneknude i
mellem fisk og tvilling.

den enste gang hvor jeg spærede øjnne op det var på et gamelt program
pca bat der kørte på dos :) der stod jeg angiveligvis var adopteret på
min fædrene side da jeghavde en et uforløst karmisk forhold til min
far.-

lige netop det har været meget sentralt i mit liv ... men på den anden
side så er den jo også nem da folk næsten indtil op i 90 erne paret
sig i flæng og fået unger med de forkerte - så den skulle jo ikke være
så svær at være heldig med men afligevel !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anita

Dato : 24-04-03 12:11

"Bo M Mogensen" skrev

Hovsa - jeg fandt lige dette gamle indlæg i kladdefolderen, men derfor skal
du da ikke snydes for et sent svar.

> [...]
> påstået det modsatte .... men har du ikke igenem dit liv haft et fast
> standpunkt til en sag også sener revideret den til noget andet ?

Jow, naturligvis. Men det er der vel ikke noget hokus-pokus over?

> Hmm hvordan er han ?

En go' dreng

> mu har jeg godt nok i sandheden stjeneste fået lagt mange horoskoper
> på mig selv - de har ikke været det parpir værd de er blevet skrevet
> på....

Lige netop. Så du programmet på DR om astrologen?

> [...]
> den sidste sad jeg over men spritten den fik jeg sgu - men så igen det
> er lige så arveligt fra min bio faderene side.

Jamen... nu ved man jo endnu ikke helt hvor disse ting stammer fra, så det
kan jo lige så vel være den arv du henfører til, som det kan være planeter -
men jeg ved nok, hvad jeg tror der er mest sansynligt.

> en anden ting er hvis man undre sig over min knuderede måde at
> formulere mig på lader det sig såre enkelt forklare ved en måneknude i
> mellem fisk og tvilling.

Vel gør det da ej *G* Du kan bilde mig ind at du har fået dårlig
undervisning i skolen, været dårligt motiveret eller har haft et andet
problem, der er kommet til udtryk på denne vis... men måneknuder? Ej...

Venligst Anita

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 22:33

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Peter.

> Hvordan kan du forestille dig, at vi mænd kan respektere en pige, der
> reelt slår plat og krone, når hun skal træffe beslutninger om hvad for
> nogle mænd hun vil interessere sig i?

Jeg skrev ikke noget om at træffe beslutninger på det
grundlag *yrrddkk*.

Og, helt ærligt, jeg skal nok få den respekt, jeg vil ha'!
Uanset om jeg læser horoskoper for sjov eller ej

> Jeg er selv fisk,

Hallooo!!
Bo skriver jo netop, at sådan en skorpionkvinde som
jeg "passer" sammen med en fisk-mand, og jeg er totalt
til smæk, leg osv. *hmmmm*

Hey - Bo!
Hvordan kan det så være, at jeg aldrig så meget som har
kendt en fisk-mand??

> [...]
> sige u-pænt nej tak. Det er simpelthen latterligt og useriøst, at
> bruge den slags irrelevanser som en del af beslutningsprocesen.

Okay, okay - jeg lover ikke at sende dig en mail *snøft*
Jeg er jo alligevel heller ikke fra Korea

> Du må da beskæftige dig med lige hvad du har lyst til, sålænge det er
> inden for lovens (og evt. slavindekontraktens) rammer.

Rammer?
Er det ikke ligesom grænser, noget der er sjovt og dejligt
at udforske og rokke ved - evt. bryde?
(her er lovens rammer lige undtaget)

> Men du må sgu
> ikke træffe beslutninger på tilfældige grundlag.

Jeg lover at hvis (eller rettere NÅR), jeg træffer en beslutning
på et tilfældigt grundlag, så vil jeg blamere mig med at for-
tælle om det, hvis jeg overhovedet registrerer det - efter min
mening træffer vi nemlig beslutninger på tilfældige grundlag
konstant og hele tiden.

> Voksne mennesker træffer rationelle beslutninger,

Jeg er slet ikke enig.

Synes det er et ret tilfældigt grundlag, når en mand og
kvinde f.eks. "vælger" hinanden på et diskotek, fordi
han har den rette højde og hårfarve, og hun har den
rette barm og røv - det siger reelt ikke ret meget om
mennesket indeni, og "den lækre røv" kan have en klam
og ulækker mund, ligesom "den skønne højde" kan være
helt hjernelam.

> hvilket
> naturligvis indebærer en høj grad af selverkendelse mht. hvad følelser
> og præferencer man har.

Ja, det skulle det gerne.

> Din analogi: 03, med pil nedad

Ja, sådan må det så være - det er sikkert meget godt
med lidt tiltrængt ydmyghed - så scorer jeg så bare
13-tallet på fredag til min eksamination

mange hilsner
nusle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-04-03 00:14

On Fri, 4 Apr 2003 23:32:39 +0200, "nusle" <nusle@mail.dk> wrote:

>Hey - Bo!
>Hvordan kan det så være, at jeg aldrig så meget som har
>kendt en fisk-mand??

Ohhh godt spørgesmål kun Fay weldon har besvaret det tilfredestillende
som jegnævnte indledningsvist enhver kvinde er skab til at få sine
børn når hun er 18 problemet er bare hun skal være 40 før hun ved med
hvem :)
men en ting er at skopioner kan være hårde ved andre men de er dog
mindst lige så hårde ved sig selv !

men slev jeg har går da ikke rundt og har truffet mine valg på stjerne
tegn men dem som jeg har holdt mest af har været krebs og løver
men nu er jeg også født med matrikalsk underskud - så de hersens
omsorgs fulde mennesker passer mig fint.

men ellers jeg har haft MASSER af vægt og andre vandbære
også ellers lidt her og der med de andre PÅ NÆR tviling og væder
jeg har været sammen med EN tvilling i mit liv og aldrig en vædder !

jeg har en da målretet gået efter væder kvinder simpelthænd bare for
at prøve det ---- men det ender altid i noget kamerateri i stedet
..... det er jo skide flinke mennesker..... men gnisten har aldrig
været der !!!

vi e rmeget fremmede for hianden - men det er som den afgrundsdybe
forskelighed ægger til en vis nysgerighed ved begge tegn - Sabina er
jo væder - jeg vil sige at at hun faktisk har været medvirkene til at
udvide mine medmenskelige værdi normer og forståelse og gi mig syn på
menskelige kvaliteter som jeg ikke anede eksisterede.

>Okay, okay - jeg lover ikke at sende dig en mail *snøft*
>Jeg er jo alligevel heller ikke fra Korea

Nå men det kan du da komme :)))))))))))))
ejjj den var dårlige :) !

bedste hilsner
Bo.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 01:25

Jens Bruun wrote:

> Ja, at fortælle hende, at stjernetegn og astrologi ikke kan bruges til
> en hujende fis.

Jeg kan kun opfordre folk til at se den serie som DR1 viser for tiden,
"Fornemmelse for snyd". De to første afsnit er allerde vist (og
genudsendes ikke pt, men det sker jo nok på et tidspunkt) og der
kommere flere, såvidt jeg ved to.

Desuden kan man jo gå ind på < http://www.randi.org > og læse om James
Randis tilbud om en million dollars (han har haft det stående meget
længe, omend det tidligere "kun" var hundrede tusinde) til den første
der kan bevise at overnaturlige evner findes.

Det eneste der skal til, er at en eneste astrolig under kontrollerede
forhold foretager konkrete forudsigelser som rammer væsentligt bedre
end det resultat man vil få ved tilfælge midler, f.eks. kaste en
terning, og så bliver vedkommende millionær. Dollar-millionær.

Men James RAndi sidder stadig på sin million. Hvorfor? Fordi
astrologi, ligesom enhver anden paranormal
informationsfremskaffelsesmetode, IKKE VIRKER.

--
Peter Knutsen

PS. Jeg tilbyder gerne min hjælp som konsulent ved forberedelserne til
et sådant forsøg. Men jeg vil ikke spises af med procenter af præmien,
næh du, jeg ska' ha' timeløn for mit arbejde. Kontakt mig per email
hvis der er nogen der er interesserede.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-04-03 13:59

On Fri, 04 Apr 2003 02:25:05 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

> [...]
>længe, omend det tidligere "kun" var hundrede tusinde) til den første
>der kan bevise at overnaturlige evner findes.

der sker såre enkelt aldrig - ikke en gang jeg *tror med min fornuft
på det* men jeg har nogen idder om hvordan det fungere....

først mht. stjerne tegn der virker det på mig som en fuldkommen rabiat
tanke at nogen stjerner måske lyrår fra planten vores eller måske tæt
på skulle have noget at gøre med min gørene og laden det er
ufornuftigt.
MEN jeg har selv oplevet at jeg kunne *gætte* 8 ud af 10 kvinders
stjerne tegn og nogen mænd - jeg har mødt astrologer der praktisk talt
aldrig tager fejl ( Tankevækkende )

mht.spøgelser fra den anden verden.... derhar jeg en ide og at vi
sætter psykiske fodspor igenem vores liv forstået på den måde der er
en LOGISK måde at være menneske på der læner sig tæt op af det at være
et unik individ - på en måde kospondere dette med det kolektive
ubevidste - hvor disse fodspor lagreres i andre mennesker i fysiske
omgivelser -

hvis vi så antgaer at en eller anden for mødet med en afdød f.eks
så tror jeg at det er fordi den logik som er resultatet af det liv som
afdøde har levet - kospndere på en nogenlunde korekt eller overbevisne
måde med den der oplever mødet med spøgelset.

vi kunne også se lidt mere down to earth på fæneomenet
når vi nu møder eller er sammen med et andet menneske.
så oplever vi måske i mellem 30 og 89 % af hvem det menneske i
virkligheden er - vi fortolker ud fra vores egene forudsætninger.
men derfor sker der angiveligtvis stadigt en 100 % sanse overførsel /
oplevelse , hvor den resterene del enten bare ligger hænd som
uforbejedet / ikker erkendet viden - noget ekspandere som vi lære
hianden bedre at kende til ..... men de rligger logisk talt en stor
lagring i det ubevidst af uforbejde ikke færdig gjorte indtryg.

som vi oveføre til andre når vi er sammen med dem.

lidt på samme måde som når man kysser et andet menneske - det burde jo
være dødesens farligt efter som - mennesket er den skabning på
planenten der har flest giftige bakterier efter kormod varanen ....
men som regl så sker der faktisk ikke noget farligt .
men jeg har ladet mig fortælle at hvis man ellers overlever dette kys
så overtager udveksler man en del af hianden imun forsvar.

på sæt og vis er det ene og samme ting med pysologien
vi oplever det hele men sanser kun en del !

> [...]
>end det resultat man vil få ved tilfælge midler, f.eks. kaste en
>terning, og så bliver vedkommende millionær. Dollar-millionær.

og dig findes der mennesker der kan gætte sig frem til det rigtige
tegn over 1/12 del af gangene - spørgsmålet er så hvorfor kan de det ?

>Men James RAndi sidder stadig på sin million. Hvorfor? Fordi
>astrologi, ligesom enhver anden paranormal
>informationsfremskaffelsesmetode, IKKE VIRKER.

nej den virker ikke , den er bare - hvis den er noget og der en
forskel og jeg tror faktisk det i det kilden til de fleste
misforståelser ligger - at man er resultats ointeret - det kan man
ikke være i forhold til noget der bare er !
man kan måske ointere sig men det er det !

Mv.
Bo M Mogensen