Gulv i drivhus
Fra : sanand

Dato : 12-04-03 18:38

Hejsa!
Vi skal have flyttet vores gamle drivhus, som fulgte med da vi købte huset.
Sidste år var vores første sæson i drivhuset og vi brugte
selvvandingskasser, hvilket vi syntes er helt genialt, der ligger lidt
fliser i drivhuet nu, men der er stadig lidt fri jord omkring.
Mit ønske er at når vi flytter drivhuset, at få lagt fliser i som gulv, mest
fordi det ser så ryddeligt og pænt ud, det er nemt at holde og da vi jo i
forvejen bruger selvvandingskasser med plante poser, men nu er jeg blevet i
tvivl om det nu er det rigtige.
Jeg tænker på, de steder jeg ser drivhuse har man kun delvist fliser, mest
som gangsti, både hos naboerne, i blade og bøger og jeg kan ikke rigtigt
finde nogle steder hvor der står at man ikke kan lægge fliser i hele
drivhuset, kom til at tænke på om det betyder noget for luftfugtigheden
eller sån'
Ser frem til jeres svar.

Forårshilsner til jer alle
venlig hilsen
Susanne
__________________________________________________________________ Anders og
sanne Brønholt og petersen ICQ#: 1287578 Current ICQ status: + More ways to
contact me i See more about me:

Fra : Per H

Dato : 12-04-03 18:57

On Sat, 12 Apr 2003 19:38:01 +0200, "sanand" <sanand@netguard.dk>
skrev:

> [...]
>forvejen bruger selvvandingskasser med plante poser, men nu er jeg blevet i

Jeg har lagt fliser over det hele i mit driverthus,

Du slipper for alt den ukrudt.
jeg bruger 10 L spande til agurker, som jeg graver ned
langs solsiden, hvor jeg så ikke har fliser hvor spandene nedgraves.

tomat osv. står i plantesække.

Men jeg glemte at sikre mod myrer under fliserne....

Vh Per
icq 8212837

Fra : sanand

Dato : 12-04-03 19:04

hej
Tak for dit hurtige svar
kan være det lyder skørt , hvordan kan man sikre sig mod myre, udovre at
købe en myresluger :)
Er det noget dug eller sån man ligger under
venlig hilsen
Susanne

Fra : Anja Holdum

Dato : 12-04-03 19:08

> Men jeg glemte at sikre mod myrer under fliserne....

Hvordan gør man det?

Anja

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-04-03 20:42

On Sat, 12 Apr 2003 20:07:34 +0200, "Anja Holdum" <salg@holdum.dk>
wrote:

>Hvordan gør man det?

Der var en her i gruppen, jeg husker desværre ikke hvem eller hvornår
det var, som fortalte at hvis der lå fiberdug under fliserne, så kom der
ikke myrer. I mine ører lyder det fornuftigt nok, så jeg giver rådet
videre

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-04-03 20:57

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> det var, som fortalte at hvis der lå fiberdug under fliserne, så kom
> der ikke myrer. I mine ører lyder det fornuftigt nok, så jeg giver

Nå. Vi har fiberdug under fliserne på vores terrasse, og der kommer
myrerne op alligevel.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-04-03 21:18

> Der var en her i gruppen, jeg husker desværre ikke hvem eller hvornår
> det var, som fortalte at hvis der lå fiberdug under fliserne, så kom der
> ikke myrer.

Da der var fiberdug i min have, var der myreboer overalt under dugen.
Da jeg fjernede dugen, forsvandt myrerne - eller også flyttede de bare hen
til de andre under terrassen

Hilsen Inger

Fra : Anja Holdum

Dato : 13-04-03 13:57

> [...]
> det var, som fortalte at hvis der lå fiberdug under fliserne, så kom der
> ikke myrer. I mine ører lyder det fornuftigt nok, så jeg giver rådet

Jeg siger tak
Anja