Mosegrise
Fra : Christian Damsgaard

Dato : 12-04-03 15:39

Hjælp - de æder alt! Tulipanløg, rødderne på frugttræer, perlehyacinter
o.s.v. Hvordan kommer man af med dem?
Vi har forsøgt med fælder købt hos et skadedyrsfirma, der iøvrigt ikke vil
påtage sig opgave, fordi de ikke ved hvordan.
Vi drysser gift ned i alle huller og gange, og har det iøvrigt dårligt med
det, vi har jo ikke lyst til at udrydde andre dyr
Vi sår kompasblomster, der efter sigende holder grisene væk op til 1½ m; men
uhyrene bor direkte under dem.

Jeg har engang set nogle "ultralydsdimser" der skulle kunne holde skadedyr
væk - er der nogen, der ved om de virker - eller er der overhovedet nogen,
der ved, hvad man kan gøre

Christian

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 12-04-03 16:45

> [...]
> væk - er der nogen, der ved om de virker - eller er der overhovedet nogen,

Hej
Husk på de æder frugt, sæt f.eks. en rotte smækfælde ved side af et hul,
brug et stykke æble som (lokkemad,) og vend en spand på hovedet over. I kan
også bruge muldvarpe fælder, og sætter dem i udgangen fra hullerne. De
kommer op om natten.
Gunnar

Fra : Peter

Dato : 14-04-03 22:54

Hejsa

For et stykke tid siden havde vi muldvarpe/mosegrise i en af græsplænerne -
jeg fik det råd at stikke nogle hvidløg ned i nogle af gangene....;) - nå,
men jeg prøvede, maste ca 30 hvidløg ned og tænk, dagen efter var det slut
med,
at der kom nye skud - og nu her en månedstid efter, tja, der er ikke flere
muldvarpe/mosegrise at se, såøh...

Peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 15-04-03 09:44

"Peter" <kipe@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med,
> at der kom nye skud - og nu her en månedstid efter, tja, der er ikke flere

Er det ikke synd for naboerne, dyrene flytter jo bare? Husk at sende nogle
hvidløg med over til naboen.
Gunnar

Fra : Peter

Dato : 15-04-03 10:41

> Er det ikke synd for naboerne, dyrene flytter jo bare? Husk at sende nogle
> hvidløg med over til naboen.
> Gunnar

ikke hvis du kendte mine naboer ;)

peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 15-04-03 18:00

> ikke hvis du kendte mine naboer ;)

Det gør jeg ikke men kan forstå at jeg ikke skal have medlidenhed med dem,
så er det helt i orden
Gunnar