Sand
Fra : Fudge

Dato : 12-04-03 17:56

Hej, jeg kunne godt tænke mig at få sand bund i mit akv. men jeg har sten i
nu. er det noget man kan skifte uden problemer eller kan det ikke lade sig
gøre. skal man bruge nogle bestemte planter eller sådan noget.
Hvis der er nogle sider på nettet hvor man kan finde noget om sandbunde vil
det også være godt.

Så har jeg også lige fået en rød hummer, hvad skal den have at spise det
glemte jeg helt at spørge om.

hilsen sebastian

Fra : Jensen

Dato : 12-04-03 18:09

hvad har du givet for hummeren

Fra : Fudge

Dato : 12-04-03 19:13

jeg har givet 129kr

Fra : Robert

Dato : 12-04-03 19:48

"Fudge" <fudge@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Så har jeg også lige fået en rød hummer, hvad skal den have at spise det
> glemte jeg helt at spørge om.

Det er da fint nok at du lige har købt en hummer, men du ved ikke hvad den
skal have at spise ?

Det lyder da som om at du er en rigtig dyreven, som virkelig har undersøgt
hvilke forhold hummeren kræver inden den blev anskaffet. Du ved vel at den
behøver vand ?

Undskyld, men hvorfor er der SÅ mange som først anskaffer sig noget, og
efterfølgende undersøger om de overhovedet kan opfylde de behov som dyret
kræver. Mht. hummeren kender jeg intet til den og kan derfor ikke hjælpe
dig, men jeg håber da meget at der er nogen som vil gøre dette, således at
du kan passe godt på det stakkels dyr.

Robert

Fra : Jensen

Dato : 12-04-03 21:43

døde fisk kan den li er ådselsæder
gamle nedfaldne blade er også at foretrække

Fra : Fudge

Dato : 12-04-03 22:49

Jeg gav den en klump mygge laver her for lidt siden og det er den helt vil
med.

Men jeg manger stadig svar på det med sand

håber der er nogen der kan hjælpe mig med det

hilsen sebastian

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 13-04-03 18:17

> Men jeg manger stadig svar på det med sand
>
> håber der er nogen der kan hjælpe mig med det
>
> hilsen sebastian

Så sent som den 8/4 var der en tråd om anvendelsen af sand i akvariet.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 13-04-03 18:27

> Så sent som den 8/4 var der en tråd om anvendelsen af sand i akvariet.
>
> mvh
> Torben
> http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

I hvilken NG? Jeg har faktisk ikke et eneste indlæg i NG'en d. 8/4 2003.

/ts

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 13-04-03 18:23

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 13-04-03 18:26

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Undskyld, den startede den 2/4 men det svar der endnu resterede i min
browser var fra den 8/4.

Fra : Simon Rasch

Dato : 13-04-03 09:10

> Det lyder da som om at du er en rigtig dyreven, som virkelig har undersøgt
> hvilke forhold hummeren kræver inden den blev anskaffet. Du ved vel at den
> behøver vand ?

Jeg er delvist enig med Robert (man skal sørge for, at fiskene får noget
ordentligt foder), men jeg kan ved gud ikke se det forkerte i at købe en
hummer i en akvarieforretning, og efterfølgende finde ud af om den spiser
det ene eller det andet foder. Nu skal vi lige passe på med de frelste
løftede pegefingre. Du får det til at lyde som om Fudge er udpræget
dyreplager, hvilket jeg ikke har set bevis på nogensteder...

Mvh
Simon

Fra : Simon Rasch

Dato : 13-04-03 09:12

> Hej, jeg kunne godt tænke mig at få sand bund i mit akv. men jeg har sten
> nu. er det noget man kan skifte uden problemer eller kan det ikke lade sig
> gøre. skal man bruge nogle bestemte planter eller sådan noget.

Nogle fisk kan let blive stressede af en lys bund, ellers er vist ikke noget
galt med at have sandbund. Jeg ved ikke hvilke planter der egner sig bedst
til sandbund, men i mine cichlideakvarier (sandbund) har jeg Anubias og
Javabregner, og det fungerer fint. Jeg tror ikke det er så godt med sand
hvis du bruger bundfilter.

> Så har jeg også lige fået en rød hummer, hvad skal den have at spise det
> glemte jeg helt at spørge om.

Jeg havde engang en hummer som var vældigt glad for de piller jeg havde købt
til mine sugemaller.
Du skal ikke blive forskrækket hvis du pludselig ser en død hummer. Det kan
være fordi den har skiftet ham. Den kan kravle ud af det gamle ham, uden at
det går i stykker. Dvs, selv følehornene er intakte på det kaserede ham.
Imponerende!!
Hummeren vil gerne kunne gemme sig. Hvis ikke den kan finde et passende
skjulested, vil den sikkert selv lave sig en hule under en rod eller
lignende. Alle planter der står i vejen vil blive fjernet !!

Mvh
Simon