importere tekstfil
Fra : Martin

Dato : 22-03-01 14:12

Jeg har flg problem

I phpmyadmin kan man importere en tekstfil til en tabel, men når jeg i
vælger filen med "gennemse" knappen og trykker udfør får jeg flg meddelelse:
LOAD DATA LOCAL INFILE '\php2' INTO TABLE ny FIELDS TERMINATED BY ';'
ENCLOSED BY '\"' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\n'
MySQL returnerede: File 'php2' not found (Errcode: 2)

Min tekstfil hedder test.txt så hvorfor leder den efter 'php2' ?
Når man browser efter sin fil på sin lokale maskine hvorfor kommer der så
ikke en sti til den i SQL sætningen? Er det ikke lige meget hvor den er
placeret, man browser jo efter den?

Hvis man manuelt fyrer sql sætningen af i phpmyadmin:
LOAD DATA LOCAL INFILE '/temp/test.txt' INTO TABLE ny FIELDS TERMINATED BY
';' ENCLOSED BY '\"' ESCAPED BY '\\' LINES TERMINATED BY '\n'
virker det fint men der er også en slash i filnavnet og ikke en backslash
som phpmyadmin selv vælger når man browser efter filen...
testfilen er her placeret i c:\temp

Martin