Hvor finder man investeringsmuligheder ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-04-03 08:11

Hvis man nu har X antal kroner (f.eks. 500.000) , som man ønsker at
investerer i en form for erhvervsvirksohed, imod at man selv får et job i
samme virksomhed, hvor bør man så annoncerer et sådant tilbud? Eller hvor
kan man læse om virksoheder, som søger investorer?

v.h.
Jakob

Fra : co

Dato : 09-04-03 10:30

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme virksomhed, hvor bør man så annoncerer et sådant tilbud? Eller hvor
> kan man læse om virksoheder, som søger investorer?

Hvis vi antager du har kr. 500.000 til investering i en erhversvirksomhed,
er der nogle
parameter du bør undersøge:

Som tommerfinger regel siges atid at der er en årsag til en virksomhed er
hel- eller delvis
til salg, det kan være af økonomisk art, menskeligt art, udviklingsmæssige
årsager, eller
meget andet.

Men det kan til tider være yderst vanskeligt at gennemskue, hvorfor det er
meget vigtigt at
du alliere dig med an dygtig advokat og revisor der både kan råde dig over
for pontentielle
virksomhedder og sikre dig mest muligt, så du ikke taber din investering.

Dernæst vil jeg foreslå at du sætte digned og overveje hvilke
kvalifikationer du har, og hvilke
type job, du kunne ønske dig, og evt. inden for hvilke brancher.

Undersøg hvilke branche rellateret fagblade aviser der findes, og annoncer
efter en virksomhed,
Men vær forberedt på at en del af henvendelserne kan være virksomhedder der
mangler penge,
og måske har en tvivlsom fremtid.

Derfor vil det bedste være selv at undersøge hvilke virksomhedder der kunne
være attraktive, og
så sende dem et brev med et tilbud.

Håber svaret kan bruges, eller er du velkommen til at kontakte mig for
yderligere information.

mvh
Claus Olsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-04-03 18:14

co wrote:

Godt svar, seriøst og velafbalanceret.

Jeg kan kun supplerede med, at det skal være noget man selv
interesserer sig for, ellers bliver det et bijob, og det
tjener man ikke penge på.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-04-03 18:42

Tak for svarene. Men findes der ikke en form for fælles markedsplads, avis,
internetportal el. lign. hvor man kan finde virksomheder (på tværs af
brancher) der søger efter investorer/kapital?

Kunne det være Berlingske Tidende?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-04-03 19:02

Jakob Munck wrote:

> [...]
> internetportal el. lign. hvor man kan finde virksomheder (på tværs af
> brancher) der søger efter investorer/kapital?

Måske Børsen, hvis du bor i jylland JP, men har du ikke set annoncer
igennem ?

Ellers tjeck din lokale TIC afdeling, erhvervskontor.

Fra : John Klindt

Dato : 11-04-03 20:20

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e945b5b$0$31985$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> internetportal el. lign. hvor man kan finde virksomheder (på tværs af
> brancher) der søger efter investorer/kapital?

Hej Jakob
Gode kommentarer du allerede har fået, men her er et par steder du kan
kigge:

www.match-online.dk
www.virksomhedsborsen.dk
www.finansieringsguiden.dk

Ellers ser det muligt at en annonce i Erhvervsbladet vil kunne hjælpe.
Der annonceres i øvrigt også efter investorer. Sørg for at du er klar
over risikoen inden du investerer og vær opmærksom på din mulighed for
indflydelse. Er det i generationskifte så sørg for at have kontrolle
fra starten også selvom du ikke har majoritet fra dag et. Ellers går
det galt.

mvh
John Klindt
Investor