cron: hvorfor denne fejl?
Fra : Kim Emax

Dato : 08-04-03 20:29

/bin/sh: /home/ayianapa/public_html/test.php?var=1: No such file or
directory

Hvorfor får jeg denne fejl? laver jeg en vi
/home/ayianapa/public_html/test.php åbnes filen for redigering... kan jeg
ikke smide parametre efter URLen? Eller skal jeg bare bruge lynx i stedet?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 08-04-03 20:36

Kim Emax wrote:
> /bin/sh: /home/ayianapa/public_html/test.php?var=1: No such file or
> directory

Åbner du den med php eller sh?

> Hvorfor får jeg denne fejl? laver jeg en vi
> /home/ayianapa/public_html/test.php åbnes filen for redigering... kan jeg
> ikke smide parametre efter URLen? Eller skal jeg bare bruge lynx i stedet?

Den enkle løsning ville være at bruge lynx

/Esben

Fra : Kim Emax

Dato : 08-04-03 21:06

Esben Skov Pedersen wrote:

> Åbner du den med php eller sh?

crontab -e viser: 00 0-23/3 * * * /home/ayianapa/public_html/test.php?var=1

> Den enkle løsning ville være at bruge lynx

Det vil jeg gøre...

Fra : Kim Emax

Dato : 08-04-03 21:25

Esben Skov Pedersen wrote:

> Den enkle løsning ville være at bruge lynx

Bør jeg kalde lynx med et parameter, så den lukker af sig selv eller er det
underordnet? -exec ser ud til at være det, der skal bruges... Tænkte at det
ikke var fedt, hvis der åbnes en ny lynx, hver 3. time...

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 08-04-03 21:50

Kim Emax wrote:

> Bør jeg kalde lynx med et parameter, så den lukker af sig selv eller er det
> underordnet? -exec ser ud til at være det, der skal bruges... Tænkte at det
> ikke var fedt, hvis der åbnes en ny lynx, hver 3. time...

lynx -source > /dev/null

/Esben

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-04-03 22:42

Esben Skov Pedersen wrote:

> lynx -source > /dev/null

Er det ikke det man traditionelt bruger 'wget -qO /dev/null' til? Det
virker lidt sært at bruge en decideret browser til den slags ...
Specielt når lynx har et over 7 gange så stort footprint (på min
maskine). Det er måske ligegyldigt her, men det kan være kritisk andre
steder.

--
PeKaJe

The answer to the question of Life, the Universe, and Everything is...
Four day work week, Two ply toilet paper!

Fra : Kim Emax

Dato : 08-04-03 23:07

Peter Jensen wrote:

> Er det ikke det man traditionelt bruger 'wget -qO /dev/null' til?

altså wget -q URL /dev/null ?

Skal der pinger til? og hvad med en > ?

Fra : Kim Emax

Dato : 08-04-03 23:25

Kim Emax wrote:

> Skal der pinger til? og hvad med en > ?

00 0-23/3 * * * wget -q http://localhost/~ayianapa/test.php?test=1 >
/dev/null

var sagen... tak for hjælpen alle sammen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-04-03 23:29

Kim Emax wrote:

> altså wget -q URL /dev/null ?

Mere noget i stil med 'wget -qO /dev/null URL'.

> Skal der pinger til?

Pinger?

> og hvad med en > ?

'-O' angiver hvilken fil URLen skal gemmes i. Her bruges '/dev/null', da
jeg forstod det sådan at man ikke skulle bruge resultatet. Ellers kan
'-O' evt. helt undværes. Når man så også bruger '-q', så kommer der intet
output under fejlfri kørsel. Altså er ingen redirection nødvendig.

Den måde jeg angiver vil få serveren til at behandle dokumentet, men det
bliver ellers bare smidt ud bagefter. Igen, så var det sådan jeg læste
opgaven. Mit lave koffein-niveau kan dog have bidraget til nogle
misforståelser ...

--
PeKaJe

Q:   What's tan and black and looks great on a lawyer?
A:   A doberman.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 09-04-03 13:36

Kim Emax skrev:

> /bin/sh: /home/ayianapa/public_html/test.php?var=1: No such file or
> directory
>
> Hvorfor får jeg denne fejl?

Sikkert fordi filen "/home/ayianapa/public_html/test.php?var=1" ikke findes.

Hvad får du ud af at køre denne kommando:

ls -l "/home/ayianapa/public_html/test.php?var=1"

?

Jacob
--
"simply because no one had discovered a cure for the universe as a
whole - or rather the only one that did exist had been abolished"

Fra : Kim Emax

Dato : 09-04-03 16:22

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Sikkert fordi filen "/home/ayianapa/public_html/test.php?var=1" ikke
> findes.
>
> Hvad får du ud af at køre denne kommando:
>
> ls -l "/home/ayianapa/public_html/test.php?var=1"

Har jeg ikke prøvet, men som jeg skrev lige efter det du citerede mig for
"laver jeg en vi /home/ayianapa/public_html/test.php åbnes filen for
redigering...", det indikerer at filen findes

Skulle køre den gennem wget eller lynx først, det var problemet...

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 09-04-03 16:25

Kim Emax skrev:

> Har jeg ikke prøvet, men som jeg skrev lige efter det du citerede mig for
> "laver jeg en vi /home/ayianapa/public_html/test.php åbnes filen for
> redigering...", det indikerer at filen findes

Nej. Det indikerer at filen "/home/ayianapa/public_html/test.php"
findes, ikke at filen "/home/ayianapa/public_html/test.php?var=1"
findes. Og det var sidstnævnte fil du forsøgte at få `cron` til at køre.

Jacob