SSL check via JavaScript
Fra : Michael Aagaard

Dato : 09-04-03 10:37

Hejsa Gruppe

Jeg vil høre om der er en måde at checke om SSL er aktiveret under MS
Internet Explorer. Dette skal gerne ske gennem et javascript.

MVH

Michael Christensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-04-03 17:44

Hvad tænker du på? Det er ikke muligt at slå SSL fra i Browseren. Om
det bliver benyttet kommer an på Serveren. Normalt ved at man linker
til en URL der starter med https://.

Fra : Michael Aagaard

Dato : 10-04-03 10:45

Hej Jens Peter

Jeg fik vist ikke formuleret mig rigtigt, så jeg prøvet lige igen. Jeg har
lavet en lille butiksløsning, hvorfra det skal være muligt blandt andet at
betale med dankort. Det fungerer fint nok, og jeg linker som du også siger
til en https://. Mit problem er så, at kunder, der ikke har aktiveret SSL2
og SSL3 i deres browser, ja de skal ikke have mulighed for at vælge at
betale med dankort.

Jeg har desværre ikke så meget styr på JavaScript (endnu), men tænkte der
kunne være en måde at checke om SSL2 og 3 er aktiveret. Lidt på samme måde,
som man kan checke, hvilken browser og versionsnummer man bruger. (Se
nedestående kode)

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

MVH

Michael Christensen