Problemer med 'sidst opdateret'...
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 06-04-03 10:49

Hej!
Jeg har lavet et lille javascript, der viser hvornår siden sidst
er opdateret. MEN det giver nogle ret sjove resultater i visse
browsere, Opera f.eks. viser 01-01, 1970, kl 01:00 og Netscape
viser det samme. Scriptet er som følger;

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
document.write('<center>Sidst opdateret:<br>')
update = new Date(document.lastModified)
document.write(update.toLocaleString())
document.write ('</center>')
</SCRIPT>

og så vidt jeg kan se er der ikke noget som helst, der skulle
kunne give (så alvorlig) en fejl!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : johnny rasmussen

Dato : 06-04-03 14:17

Esben Boye-Jacobsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> document.write ('</center>')
> </SCRIPT>
>
> og så vidt jeg kan se er der ikke noget som helst, der skulle

Jeg er enig i at der ikke kan være nogen stor fejl men i min
internet explorer browser virker den altså fint

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-03 15:30

Esben Boye-Jacobsen <esbenboye@jacobsen.dk> skrev :

> [...]
>er opdateret. MEN det giver nogle ret sjove resultater i visse
>browsere, Opera f.eks. viser 01-01, 1970, kl 01:00 og Netscape

Underligt, selv Netscape 4.79 viser en korrekt dato her.

Det gør Opera 7.03 og Mozilla 1.3 også.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-04-03 15:43

On Sun, 6 Apr 2003 09:49:05 +0000 (UTC), Esben Boye-Jacobsen
<esbenboye@jacobsen.dk> wrote:

>og så vidt jeg kan se er der ikke noget som helst, der skulle
>kunne give (så alvorlig) en fejl!

Den side, der outputter det script, er den dynamisk genereret, fx med
PHP eller ASP? I så fald sender den sandsynligvis ikke en
"Last-Modified"-header med, og så ved browseren ikke hvornår, siden
sidst er opdateret.

--
- Peter Brodersen

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 06-04-03 17:28

> [...]
> PHP eller ASP? I så fald sender den sandsynligvis ikke en
> "Last-Modified"-header med, og så ved browseren ikke hvornår, siden

Ja, den bliver lavet dynamisk med ASP, men den læser 'kun' en cookie,
der fortæller hvilken baggrundsfarve man har valgt... (men det virker
fint i mit IE - det er Netscape 7.02 og Opera 6.05 der skaber sig...