Browser statistik
Fra : hitman

Dato : 22-03-01 12:12

Er der en som sidder med et link til en opdateret browser statistik. Eller
ved hvor stor del af brugerne som stadig sidder med Netscapes 4.xx version?

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-03-01 13:06

hitman wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der en som sidder med et link til en opdateret
> browser statistik. Eller ved hvor stor del af brugerne
> som stadig sidder med Netscapes 4.xx version?

Globalt - februar 2001 - fra TheCounter.com:

75% MSIE5
11% MSIE4
09% NS4
01% OTHER NS
<1% MSIE3

Der dog noget underligt med de procenter...

Jeg vil iøvrigt godt vove den påstand at tallet sandsynligvis er lavere end
9% for brugerne i Danmark. Men det bygger jeg bare på de statistikker jeg har
set fra danske sites.

Mvh
Jonas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-03-01 14:23

On Thu, 22 Mar 2001 12:05:30 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Jeg vil iøvrigt godt vove den påstand at tallet sandsynligvis er lavere end
>9% for brugerne i Danmark. Men det bygger jeg bare på de statistikker jeg har
>set fra danske sites.

Sjovt; jeg har lagt mærke til at den er højere for danske sites.

Men sådan som html.dk ser ud i NN4.75, kan jeg godt forstå, at der
ikke er særligt mange NN-besøgende i længden (hint, hint

I øvrigt (nu hvor jeg lige vil misbruge indlægget) - hvad med en "søg
HTML-element/attribut/værdi"-felt? Søger jeg fx på "IMG", får jeg
først en søgeside, hvor beskrivelsen af "IMG" er nr. 5...

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-03-01 18:40

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men sådan som html.dk ser ud i NN4.75, kan jeg godt forstå, at der
> ikke er særligt mange NN-besøgende i længden (hint, hint

Hintet er taget - Netscape 4 flippede fuldstændigt ud da jeg satte nye
bannertags på siden. Jeg blev så p.... frustreret. Men nu har jeg bikset et ASP
"NN4-detect-script" sammen - så prøv at kigge forbi i morgen - så skulle det
gerne spille bedre.

> I øvrigt (nu hvor jeg lige vil misbruge indlægget) - hvad med en "søg
> HTML-element/attribut/værdi"-felt? Søger jeg fx på "IMG", får jeg
> først en søgeside, hvor beskrivelsen af "IMG" er nr. 5...

God idé - kigger på det :)

Mvh
Jonas

Fra : hitman

Dato : 22-03-01 16:26

Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> skrev i en

> [...]
> 01% OTHER NS
> <1% MSIE3
>
> Der dog noget underligt med de procenter...

ja, for hvor er Netscape 6 henne i den statistik. Godt nok er den ny, men
alligevel. Kunne det ikke tænkes at NS4 dækker en del brugere med Netscape
6?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-03-01 16:34

"hitman" <dsl28686@vip.cybercity.dk> wrote in message

> ja, for hvor er Netscape 6 henne i den statistik. Godt nok er den ny, men
> alligevel. Kunne det ikke tænkes at NS4 dækker en del brugere med Netscape
> 6?

Statistikken på vores eget site fortæller, at der er knap 5 % der bruger
Netscape, og 9 % af disse (altså ialt ca. 0,5% af alle besøgende) bruger
Netscape 5 (!).
Men det er nu nok Netscape 6 de bruger, når det kommer til stykket, og det
tal er jo ikke så pokkers højt.

Sammenholdt med det kan det da godt passe at 1% bruger NS6.

/Per

Fra : Mickey

Dato : 22-03-01 17:24

"hitman" <dsl28686@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en som sidder med et link til en opdateret browser statistik.
Eller
> ved hvor stor del af brugerne som stadig sidder med Netscapes 4.xx
version?

ved godt det ikke er så mange besøg den dækker over, men alligevel:

Web Browser: %:
Hits:
MSIE v5.x 88.03%
3362
MSIE v4.x 4.24%
162
Netscape v4.7 2.51%
96
Netscape v4.5 2.17%
83
Other Agents 1.86%
71
Netscape v4. 0.34%
13
Cache/Proxy server 0.21%
8
AOL's Browser v6.x 0.16%
6
MSIE v3.x 0.16%
6
Netscape v4.6 0.16%
6
AOL's Browser v5.x 0.08%
3
AOL's Browser v4.x 0.05%
2
Netscape v3.x 0.03%
1

- og så lige en med 24197 hits:

Web Browser: %
Hits:
MSIE v5.x 68.73%
16631
MSIE v4.x 13.96%
3377
Netscape v4.7 5.43%
1314
Other Agents 4.45%
1076
Netscape v4.5 2.43%
589
Netscape v4.0 1.56%
377
Cache/Proxy server 1.06%
256
Netscape v4.6 0.64%
154
MSIE v3.x 0.62%
150
AOL's Browser v5.x 0.44% 106
Netscape v3.x 0.33%
80
Netscape v5.x 0.26%
62
AOL's Browser v4.x 0.07%
17
Lynx 0.01%
3
WebTV 0.01%
3
AOL's Browser v6.x 0.00%
1
Netscape v2.x 0.00%
1

Den sidste af dem er vist ikke helt ny - men ca. ½-1 mnd siden siden
aktivt blev brugt! (hvorefter vi gik over til den side hvor den
øverste kommer fra!)

Håber det ku bruges til noget!

--
Mickey

Fra : Mickey

Dato : 22-03-01 17:25

hmmm, træls linieombrydning den fik lavet...

Fra : Jan Hansen

Dato : 23-03-01 13:21

Således så det ud for TV 2 i sidste uge:

MSIE 5.X 82.80
MSIE 4.0 13.60
Netscape 4.7 1.51
Netscape 4.5 0.82