Slap håndbremsegreb
Fra : Kristian

Dato : 12-04-03 09:57

Jeg har for et par mdr. siden fået skiftet mine bremseklodser og derefter
har den stået stille indtil nu. Nu er bremsegrebet blevet helt slapt og kan
trykkes helt i bund!

Hvordan får jeg strammet op på dette, når nu det er skivebremser? Påfylder
jeg noget mere bremsevæske i beholderen eller hvordan?

Fra : Calle.

Dato : 12-04-03 09:59

Kristian wrote:
> [...]
>
> Hvordan får jeg strammet op på dette, når nu det er skivebremser?
> Påfylder jeg noget mere bremsevæske i beholderen eller hvordan?

du skal nok trykke en del gange, for at de nye klodser bliver trykket
ordentligt ud til skiven. Derefter skal du nok lige lufte kaliberen ud
(lille skrue nede på bremsen), og så samtidig kontrolere af beholder
ikke går inder min. da der så kommer luft i systemet igen. evt. fylde
efter.
--
Calle

Fra : Kristian

Dato : 12-04-03 10:45

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (lille skrue nede på bremsen), og så samtidig kontrolere af beholder
> ikke går inder min. da der så kommer luft i systemet igen. evt. fylde

Hvis jeg åbner udluftningsskruen og trykker bremsehåndtaget ind kommer der
bremsevæske ud af udluftningsskruen og når jeg så lukker den igen er
bremsegrebet stadig slapt!

Fra : Calle.

Dato : 12-04-03 11:20

Kristian wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg åbner udluftningsskruen og trykker bremsehåndtaget ind
> kommer der bremsevæske ud af udluftningsskruen og når jeg så lukker

Husk at lukke den, inden du slipper grebet igen, de den ellers vil tage
luft den vej ind.
Pump grebet og se om klodserne (på knallerten) flytter sig.
--
Calle

Fra : Kristian

Dato : 12-04-03 12:26

> Husk at lukke den, inden du slipper grebet igen, de den ellers vil tage
> luft den vej ind.
> Pump grebet og se om klodserne (på knallerten) flytter sig.
> --

Jep... Jeg åbner udluftningsskruen og trykker grebet i bund. Der kommer så
væske ud af udluftningsskruen og jeg lukker så udluftningsskruen igen, imens
at grebet stadig er trykket i bund. Bagefter kan man pumpe så meget man vil
og den går direkte i bund og man kan kun lige mærke at den tager fat på
skiven! Jeg har også tjekket at der er bremsevæske i beholderen og den er
som den skal være! Sådan noget lort!

Fra : Kim J

Dato : 12-04-03 16:51

> [...]
> og den går direkte i bund og man kan kun lige mærke at den tager fat på
> skiven! Jeg har også tjekket at der er bremsevæske i beholderen og den er

Bliv ved..
Gentag det og tjek der er væske nok på.
Efter et par 100 gange
så virker det, men det tager sin tid.
Jeg brugte 2 timer på en bagbremse på en senda, men den var også tømt helt
for væske.

Kim J.

Fra : Kim J

Dato : 12-04-03 16:55

"Kim J" <basse12@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> imens
> vil

Jeg glemte lige at sige at du skal pumpe 5-10 gange så du får tryk på inden
du åbner.
Men hvis ikke det virker efter laang tid så er der noget galt :o/

Kim J.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 11:45

Kristian wrote:
> [...]
> og den går direkte i bund og man kan kun lige mærke at den tager fat på
> skiven! Jeg har også tjekket at der er bremsevæske i beholderen og den er

Den korrekte måde, med mindre der er tale om et underligt
bremsesystem ;) er:

pump et par gange,
hold tryk på,
åben,
når håndtaget er i bund så luk,
gentag.

Husk jævnligt at kontrollere at der er nok væske på.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv