Billede i %
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 11:00

Hej

Kan jeg sætte et billede ind i procent i forhold til side størrelse i en
frame. Så billede visse procentvis i stedet for i pixel, så det passer på
flere skærm størrelser.

Hilsen AHJ

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 22-03-01 11:09

> Kan jeg sætte et billede ind i procent i forhold til side størrelse i en
> frame. Så billede visse procentvis i stedet for i pixel, så det passer på
> flere skærm størrelser.

Ja, men billedet bliver kornet og grimt når det bliver forstørret op.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 11:46

Jeg har lavet det 1024 * 768 og vil gerne den anden vej !!

Hilsen AHJ

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-01 11:48

Kristian Risager Larsen <kezze@kezze.dk> skrev

> Ja, men billedet bliver kornet og grimt når det bliver forstørret op.

Det bliver det også når det bliver skaleret ned.

--
Allan

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 12:54

Så er der kun den sure vej tilbage, med flere sider til hver sin oplysning,
og finde brugerens skærmoplysning via et Javascript. Har i nogle forslag til
hvordan man løser det ellers ? og ved hvordan man gør med javascript ?

Hilsen AHJ

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-01 14:35

Anders Holm Jensen <ahjmw@mail1.stofanet.dk> skrev

> med flere sider til hver sin oplysning, og finde
> brugerens skærmoplysning via et Javascript.

Ja, men det vil jeg ikke anbefale.
Jeg bruger en skærmopløsning på 1024x768, men det er uhyre sjældent at jeg
har browseren maksimeret - den kører altid i en mindre vindue - og sådan er
der mange der gør.

Derfor er min "skærmopløsning" meget forskellig - og du vil aldrig kunne
ramme den alligevel.

Jeg ville hellere lave siden så den kan ses uden problemer i 800x600 - og så
lave den så fleksibel som muligt.

Et billede på 1024x768 er i øvrigt ret tungt at danse med for de brugere der
har en langsom forbindelse.

> og ved hvordan man gør med javascript ?

Spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Allan