speciel musemarkør på wedsite
Fra : Johnny R. Christense~

Dato : 10-04-03 12:29

Hej

Jeg mindes engang at have set et website, hvor de havde deres egen
musemarkør. jeg mener det var en side om noget middelalder og min
musemarkør blev til et lille sværd når jeg var på deres side.

Jeg har ikke kunne finde noget om hvordan dette laves på en
hjemmeside, nogen der har en ide?

MvH
Johnny

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 10-04-03 12:40

> Jeg har ikke kunne finde noget om hvordan dette laves på en
> hjemmeside, nogen der har en ide?

kan laves med css:

body {
cursor : url("cursor.cur"), default;
}

Men en hurtig test her hos mig viser, at det kun virker i IE...

Mvh.

Mikkel

--

"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-03 12:45

Johnny R. Christensen <johnny@starkonline.info> writes:

> [...]
> musemarkør blev til et lille sværd når jeg var på deres side.
>
> Jeg har ikke kunne finde noget om hvordan dette laves på en

Med CSS.

body {cursor: url(mySword.png),auto;}

jvf <URL:http://www.w3.org/TR/CSS21/ui.html#cursor-props>

Virker sikkert ikke i alle browsere.
/L

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 10-04-03 12:53

Hej, Johnny!

Det kan laves med CSS:

P { cursor : url("mything.cur"), url("second.csr"), text; }

hvor den første url henviser til den markør, der skal bruges. Nr. henviser
til en markør, som skal bruges, hvis browseren ikke kan håndtere den første,
mens den sidste angiver den generiske markør, der skal anvendes, hvis også
nr. 2 fejler (her tekstmarkøren).

Mvh

C@rsten