Form-mail..
Fra : Casper

Dato : 10-04-03 11:58

Jeg har lavet en form, med alt det der nu skal svares på, og nu
mangler jeg så lige at finde ud af det vigtigste..
- Hvordan får jeg formen sendt til mig som mail når man trykker
"submit"?

På forhånd tak,
Casper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : JayeL

Dato : 10-04-03 12:00

Jeg vil anbefale, at du lærer PHP.
Der igennem er det meget, meget nemt at lave.

JayeL

Fra : Casper

Dato : 10-04-03 12:04

JayeL wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil anbefale, at du lærer PHP.
> Der igennem er det meget, meget nemt at lave.
>
> JayeL

Jeg tror dig gerne.. Men PHP er vist ikke lige sådan at lære, er
det?

Fra : JayeL

Dato : 10-04-03 14:03

Det er faktisk ikke så slemt at gå til. Jeg er kommet langt på et par uger.
Se på www.webcafe.dk

JayeL

Fra : Ryan

Dato : 10-04-03 12:09

> - Hvordan får jeg formen sendt til mig som mail når man trykker
> "submit"?

Ved at sætte action="mailto:din@mailadresse.com"
Det giver en advarsel om, at data bliver sendt som email, da det bliver
sendt med brugerens eget emailprogram.
Hvis du vil undgå dette, skal du have fat i noget serverside.

--
Ryan

Fra : Casper

Dato : 10-04-03 13:27

Ryan wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> sendt med brugerens eget emailprogram.
> Hvis du vil undgå dette, skal du have fat i noget serverside.

Takker..

Fra : Casper

Dato : 10-04-03 14:19

Ok, jeg fandt så ud af hvordan jeg laver en formmail..

Men problemet er nu, at den ikke sender noget og den bliver redirected til
URL'en i "action", og ikke den side jeg har skrevet nederst..

Det ser således ud:
<form name="form1" method="post"
action="http://cgi.locuples.com/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="mail@ogudbyder.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="såvidt jeg ved, det står i
"emne" i mailen>
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.minside.dk/redirect.htm">

Har det noget at gøre med jeg kun har tjekket det på min PC, og ikke
serveren?