MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Startdiskette
Fra : Anker

Dato : 10-04-03 10:31

Hvordan er det nu lige med startdiskette til win 98, kan jeg umiddelbart
lave det på en cd i stedet for?

Grunden er et defekt diskettedrev.

Mvh. Anker

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 10-04-03 10:36

"Anker" <an@rfsf.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu lige med startdiskette til win 98, kan jeg umiddelbart
> lave det på en cd i stedet for?
>
> Grunden er et defekt diskettedrev.
>
> Mvh. Anker

Hvis du vil lave en boot-cd, hvorfor så ikke bare boote fra win98 cd?

Jakob

Fra : Martin S.

Dato : 10-04-03 10:57

Check www.bootdisk.com

Fra : Leif Pedersen

Dato : 10-04-03 16:40

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anker" <an@rfsf.dk> skrev i en meddelelse
> umiddelbart

For at kunne lave en bootdisk kræver det at du skal bruge disketten og
diskettedrev idag koster jo ingen penge.

Jeg har selv gjort det med nero og det er faktisk ikke så svært.

Hilsen
Anders

Fra : Poul Jensen

Dato : 10-04-03 17:47
Fra : Leif Pedersen

Dato : 10-04-03 18:50

"Poul Jensen" <oz7jpj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Lav en startdiskette på CD
>
> http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/MineWeb/WinH/adrev2.html

Det du viser mig der er jo fra disketter men hvad så uden brug af disketter
har selv gjort det med nero

anders

Fra : B.H. [2630]

Dato : 10-04-03 18:32

Leif Pedersen wrote:

> For at kunne lave en bootdisk kræver det at du skal bruge
> disketten og diskettedrev idag koster jo ingen penge.
>
> Jeg har selv gjort det med nero og det er faktisk ikke så svært.

Igen svarer du uden at vide hvad du taler om, sig mig bliver du aldrig træt
?

Man kan sagtens lave en boot-cd uden nogen form for brug af diskettedrev, så
lad dog for h..... være med konstant at blande dig i noget du ved minus om.

Fra : Leif Pedersen

Dato : 10-04-03 18:47

"B.H. [2630]" <detailREMOVETHIS@detail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man kan sagtens lave en boot-cd uden nogen form for brug af diskettedrev,

> lad dog for h..... være med konstant at blande dig i noget du ved minus
Ja selvfølgelig kan man det og har faktisk været mig en ide om man kan
konvertere ima til iso og herefter brænde den. Da ima er format der bruges
til disketter.

Hilsen
Anders

Fra : Cox

Dato : 11-04-03 12:54

On Thu, 10 Apr 2003 11:30:52 +0200, "Anker" <an@rfsf.dk> wrote:

>Hvordan er det nu lige med startdiskette til win 98, kan jeg umiddelbart
>lave det på en cd i stedet for?
>
>Grunden er et defekt diskettedrev.

DrD har lavet en udmærket tutorial om hvordan man kan lave en bootable
CD ud fra et 2.88 MB floppy image:
http://www.drd.dyndns.org/howto/cdboot.html