Velkomst via Cookie
Fra : kim

Dato : 10-04-03 08:18

Jeg er ved at lave en startside, hvor jeg vil have en popup frem
første gang en bruger kommer ind på siden, og kun den ene gang.
Jeg har tænkt at jeg nok skulle bruge Cookie til dette.
Jeg går ud fra at jeg først skal lave en forspørgelse på om en
værdi forefindes, og hvis ikke skal jeg oprette en cookie og give
den en værdi, men hvordan laver jeg en forspørgelse på en cookie
som ikke findes???
Er jeg overhovedet på rette vej, eller er der en lettere løsning
på denne opgave??

Mvh Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : kim

Dato : 10-04-03 09:16

kim wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> som ikke findes???
> Er jeg overhovedet på rette vej, eller er der en lettere løsning

Har i mellemtiden fundet løsningen på egen hånd.
Løsningen er følgende:
Sætningen-
Request.Cookies("CookieNanv").HasKeys.
Dennesætning tjekker om en cookie forfindes. hvis en cookie findes
er svarret True ellers False
Den kan i dette tilfælde bruges sådan her-
If Request.Cookies("CookieNavn").HasKesy Then
--------
Else
--------
End If.