CCS: Menu ved hjælp af ekstern stylesheet
Fra : John Asmussen

Dato : 22-03-01 00:48

Hej nyhedsgruppe

Da jeg har over 100 sider på min hjemmeside vil jeg gerne lave en menu
ved brug af en ekstern stylesheet.

Desværre har jeg forgæves søgt information om hvordan man kan lave en
sådan.

Jeg har ikke brug for knapper, men ren tekst til mine links.

Nu er det jeg spørger hvordan jeg indsætter tekst/menupunkterne i min
..css fil som skal vises på alle siderne.

Jeg har set mange kode eksempler efterhånden men ingen hvor teksten
der skal indsættes på hjemmesiden ligger i .css filen. Det er altid
eksempler hvor selve teksten skal indsættes i den enkelte HTML fil og
så er det jo ikke længere så smart, da jeg gerne vil kunne redigere i
menuen et sted fra.

Hvis der er en venlig sjæl der har et par eksempler jeg kan bruge vil
jeg være meget taknemlig.

På forhånd tak.

John Asmussen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-01 01:20

Thu, 22 Mar 2001 00:48:06 +0100, skrev John Asmussen
<asmussen@post1.tele.dk>:

> [...]
>menuen et sted fra.
>
>Hvis der er en venlig sjæl der har et par eksempler jeg kan bruge vil

Det kan du ikke med CSS.

CSS er et rent formateringssprog.

Hvis du har mulighed for det, vil noget serverside være at fortrække.

Ellers kan du bruge en javascriptfil til en menu og inkludere denne på
siderne.

Prøv at spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside om hvordan
du laver det i javascript og ellers i en serversidegruppe, hvis du har
mulighed for noget asp eller php.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.