Hushandel - er det gået i stå eller ... ?
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-04-03 16:32

Jeg står overfor at skal sælge mit hus, da jeg har fundet et nyt og større.

Men er lidt nervøs for at skrive under på det nye. Nogle mæglere siger det
er nemt at sælge huse for tiden, mens andre siger det går trægt. Er der
nogen her der har nogle erfaringer de vil dele ud af. Området er vest for
Århus.

Håber det er den rigtige NG at spørge i??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-04-03 18:33

> Jeg står overfor at skal sælge mit hus, da jeg har fundet et nyt og
større.
> Men er lidt nervøs for at skrive under på det nye.

Det er højt spil - jeg ville ikke turde skrive under før jeg havde solgt
det gamle. Dobbelt "husleje" kan hurtigt tære en opsparing væk.

/A

Fra : SB

Dato : 09-04-03 21:17

> større.
>
> Det er højt spil - jeg ville ikke turde skrive under før jeg havde solgt
> det gamle. Dobbelt "husleje" kan hurtigt tære en opsparing væk.
>
> /A

Ser flere huse her i den sydlige del af Århus, der står til salg meget
længe.
Men tror nu det er fordi at ejendomsmægleren skruer prisen op, og påstår det
kan sælges for mere end hvad er realistisk, bare for at få salget

Søren

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-04-03 22:09

Ja, det har jeg også set. Men med få undtagelser mener jeg det er huse som
koster over 1,2mill. Det jeg skal sælge ligger på omkring 1mill. Nogen siger
det er let at sælge andre er mere skeptiske, så jeg er lidt i "syv sind", da
drømmehuset netop har vist sig.

Fra : David T. Metz

Dato : 11-04-03 11:11

Henrik Nielsen skriblede:
> [...]
> 1mill. Nogen siger det er let at sælge andre er mere skeptiske, så
> jeg er lidt i "syv sind", da drømmehuset netop har vist sig.

Damn! Et hus til en mill tæt på en større by ... Her kan man dårligt få en
2-værelses lejlighed for de penge (Kbh.)

Men iøvrigt ville jeg selv klappe hesten. Jeg kender ikke området, men i
øjeblikket ser det ud som om det er hushandlen der er mest påvirket af
stagnationen på boligmarkedet. Det er jo surt hvis det tager op mod et år
at sælge. Tjek i hvert fald om din likviditet kan klare at vente så længe.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-03 11:19

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> [...]
> at sælge. Tjek i hvert fald om din likviditet kan klare at vente så længe.

Det varer ikke længe så tror jeg det bliver købers marked.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 11-04-03 11:30

On Fri, 11 Apr 2003 12:19:11 +0200, "Christian B. Andresen"
<mailto:username@domain.country> wrote:

>Det varer ikke længe så tror jeg det bliver købers marked.

Jeg vil vove den påstand, at dét er det allerede...

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-03 11:37

"Mogen$ Knud$en" <dkfritidbil@SLETTESe-mail.dk> wrote in message

> Jeg vil vove den påstand, at dét er det allerede...

Er det ikke meget forskelligt hvor henne i DK.
Jeg bor i Århus området. Det er stadig sælgers marked på hvert fald
ejerlejligheder i Århus, og selvfølgelig også i KBH.
Lidt længere ude er liggetiden steget, men jeg synes ikke priserne er
begyndt at falde endnu.
Vi leder efter et nedlagt landbrug m. lidt jord, og de er stadig dyre.
Priserne vil nok falde hvis renten stiger lidt, vores problem er nemlig at
vi ikke har til udbetalingen, men kan godt betale huslejen (hvis vi ikke
skal låne udb. også).

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 11-04-03 11:50

On Fri, 11 Apr 2003 12:36:57 +0200, "Christian B. Andresen"
<mailto:username@domain.country> wrote:

>Er det ikke meget forskelligt hvor henne i DK.

Det kan det måske være - jeg har kun kendskab fra eet tilfælde på
Esbjerg-kanten samt 4 stk. i Nordsjælland. Liggetiden var/er, som du
nævner, længere end normalt.

>Lidt længere ude er liggetiden steget, men jeg synes ikke priserne er
>begyndt at falde endnu.

Nope - priserne er ikke faldet. Statistisk set er de endda steget, men
det er liggetiden som nævnt også. Jeg ville ikke i en salgssituation
vælge 2 huse på een gang - uanset den nævnte strategi med udlejning:
Jeg har set et nyere hus blive ødelagt på et halvt år !

>Vi leder efter et nedlagt landbrug m. lidt jord, og de er stadig dyre.
>vores problem er nemlig at vi ikke har til udbetalingen, men kan godt
>betale huslejen (hvis vi ikke skal låne udb. også).

Kan man købe et hus uden udbetaling idag ?
(kunne man godt tidligere...)

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-03 11:52

> Kan man købe et hus uden udbetaling idag ?
> (kunne man godt tidligere...)

Ja, man kan låne 100%:

80 % kreditforeningen
20 % boliglån (banken vel)

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 11-04-03 11:59

On Fri, 11 Apr 2003 12:52:02 +0200, "Christian B. Andresen"
<mailto:username@domain.country> wrote:

>Ja, man kan låne 100%:
>80 % kreditforeningen
>20 % boliglån (banken vel)

Okay - på dén måde.
Det var dit udtryk "ikke at have til udbetalingen, men til huslejen",
som trickede mig, men nu ser jeg sammenhængen. I har sat jer et
huspris-maksimum, som I kan "håndtere" på ovennævnte måde.

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-03 12:01

> [...]
> som trickede mig, men nu ser jeg sammenhængen. I har sat jer et
> huspris-maksimum, som I kan "håndtere" på ovennævnte måde.

Ja, vi har et max beløb, jo mere vi får sparet sammen jo større kontantpris
må huset koste.

Fra : David T. Metz

Dato : 11-04-03 13:37

Christian B. Andresen skriblede:
> "Mogen$ Knud$en" <dkfritidbil@SLETTESe-mail.dk> wrote in message

> Ja, man kan låne 100%:
>
> 80 % kreditforeningen
> 20 % boliglån (banken vel)

Hmm, men det dækker jo ikke handelsomkostningerne? Desuden er det vel ikke
altid at banken vil belåne samtlige sidste mursten?

Jeg vil til enhver tid fraråde at købe hvis man ikke har blot en smule
opsparing.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-03 13:41

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> Christian B. Andresen skriblede:

> Hmm, men det dækker jo ikke handelsomkostningerne? Desuden er det vel ikke
> altid at banken vil belåne samtlige sidste mursten?

Hvis man kan betale vil de vel ?

> Jeg vil til enhver tid fraråde at købe hvis man ikke har blot en smule
> opsparing.

Det har vi heller ikke tænkt os.

Fra : Mogen$ Knud$en

Dato : 11-04-03 13:52

On Fri, 11 Apr 2003 14:40:34 +0200, "Christian B. Andresen"

>Hvis man kan betale vil de vel ?

Præcis og ikke mindst "dækning/kautionist-forholdet".

Er dét iorden, kan næsten alt lade sig gøre. Jeg har kendskab til et
par, som flyttede sammen i et splinternyt selvbygget hus. De
havde/ejede _intet_ i forvejen og finansierede hele Mollevitten (også
knive/gafler, bord/stol og sengelinned) via Kreditforening og Bank.

/Mogens

Fra : David T. Metz

Dato : 12-04-03 13:19

Christian B. Andresen skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message

> Hvis man kan betale vil de vel ?

Tjah, det er en risikovurdering. Problemet er at krediforeningens
80%-belåning har første prioritet, dvs. i tilfælde af tvangsauktion har
banken en meget stor risiko.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-04-03 14:37

Njaarh, ikke her omkring.

Jeg har nu 4 gange (inden for de sidste ca 6mdr) været udsat for at huset er
solgt for næsen af mig. 3 af dem, nåede jeg ikke engang første fremvisning,
før mægleren ringede og aflyste,da det var solgt. Rekorden er et salg på 4
timer!!! Et andet var solgt på 3 dage. Men det er nu ca. 1,5 mdr. siden. Men
min bank og andre siger at krigen har påvirket hussalget meget lige pt, og
så blev jeg lidt nervøs. Jeg kan godt bære 2 huslejer et stykke tid, men det
får jo en ende....

Fra : == J E N S ==

Dato : 12-04-03 23:58

Hej Henrik.
Hvis du kan have det nye hus i 3 eller 4 måneder medens du sælger det gamle,
så kan du betale huslejen i det nye, hvis du ikke får solgt det gamle.
Altså få det nye på hånden.
Hilsen Jens

Fra : Marco

Dato : 10-04-03 15:38

> [...]

> er nemt at sælge huse for tiden, mens andre siger det går trægt. Er der
> nogen her der har nogle erfaringer de vil dele ud af. Området er vest for

Vest for Århus er mange ting; Åbyhøj og endda Brabrand syntes jeg, går som
smurt (bortset fra de dyreste villaer og de mest faldefærdige
håndværkertilbud længere vest på)

Well, jeg ville aldrig købe hus, før det gamle var solgt.
Der er mange eksempler på, man kan komme i klemme pga. smarte "lovninger"
om, at det gamle hus hurtigt vil blive solgt.

Var der ikke nogle på TV, som købte en bar i KBH. og ikke kunne få solgt
deres gamle hus ?
.... Eller var det en anden udsendelse, hvor der var et par, som købte et
hotel ?

Well, skaden er ikke større, end I kan oprette et firma, udleje huset og få
trukket vedligeholdelsen :)

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-04-03 20:55

"udleje huset"

Det er lige præcis min nødplan og der er også en lejlighed i den ejendom jeg
køber. Så det kan vel ikke gå helt galt.