Lakrids...
Fra : Hans Paulin

Dato : 09-04-03 07:38

....jeg købte et par æsker ren lakrids for nogle uger siden, og
har siden haft en pastil i munden næsten hele tiden...

....kan det passe, at det hæver blodtrykket - jeg synes, det
banker noget i mit hovede, når jeg går ned i hug?

....det virker osse, som om det gir ødémer; de sidste to dage har
jeg haft en snørefure efter mine strømper, og jeg har da osse
taget på...
Hans

Fra : Pia J

Dato : 09-04-03 11:28

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b70f6o$i62$1@sunsite.dk...
> ...jeg købte et par æsker ren lakrids for nogle uger siden, og

Lakrids binder vandet i kroppen, mener jeg?

:Pia

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-04-03 11:50

Pia J wrote:

> Lakrids binder vandet i kroppen, mener jeg?

....'kay...
Hans

Fra : Ulla Petersen

Dato : 09-04-03 15:16

Hej Hans

Ja, lakrids kan hæve blodtrykket. Hvis du går ind på Google på søgeordene:
lakrids og "højt blodtryk", kan du læse om det på forskellige hjemmesider.

Hilsner Ulla

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-04-03 23:48

Ulla Petersen wrote:
> [...]
>
> Ja, lakrids kan hæve blodtrykket. Hvis du går ind på Google på
> søgeordene: lakrids og "højt blodtryk", kan du læse om det på

....tak skal du ha

....har ikke spist lakrids i et døgn nu, og kan allerede mærke en
forskel...

....har ellers kun spist, hvad der svarer til en håndfuld ren
lakrids over en 14-dages periode - men det må slå hårdt
Hans

Fra : arc@na

Dato : 30-04-03 12:20

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in news:b70f6o$i62$1@sunsite.dk:

> ...kan det passe, at det hæver blodtrykket - jeg synes, det
> banker noget i mit hovede, når jeg går ned i hug?

Ja. Lakrids påvirker vagus-nerven, som blandt meget andet er med til at
regulere blodtrykket. Men der skal meget lakrids til, hvis man ikke er
disponeret for højt BT i forvejen.

arc@na

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-04-03 13:20

> [...]
> at regulere blodtrykket. Men der skal meget lakrids til, hvis
man
> ikke er disponeret for højt BT i forvejen.

....jeg har sidenhen været inde på "Netdoktor", hvor de skriver,
at så lidt som 0,2 gram pr. dag over en længere periode kan give
problemer - dog er nogen personer mere udsatte end andre...

....jeg er helt stoppet med lakridsen nu, og har smidt ca. 5-6
liter vand...
Hans