Beskyt dit barn mod ros!(værre end revsels~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-04-03 02:35

Man kan blive sindsyg af ros!

Overfladisk medlidenhed får folk til at rose, uden at mene det. Nogle
smigrere mener endda, at den de har brugt tid på at sige pæne ord til og
om, står i taknemlighedsgæld.

Sindsyge er at være udstødt af fællesskabet. Læger foregiver at det er
veldefineret hjernefejl, men oftest har folk søgt hjælp pga desperation, der
er indenfor normal-spekteret, men for dem uudholdelig. "Sindsyg" bliver
skældsord, fordi tvangsindlagte voldsmænd og behandlingsdømte voldsmænd (og
pyromaner og kleptomaner mm) båses sammen med de deprimerede og ulykkeligt
selvhadende skitzo-splittede,

Når Holberg, Nietzsche og lignende advarer mod "lærdes sindsyge", så menes
ikke kun, at lærdommen i sig selv ofte er extremt vildledende, men også at
den ros, som højtuddannede møder, skaber falsk overmod, og dermed
skuffelser, som kan blive et stort, indkapslet, ulykkesskabende og
selvmodssigelesskabende traume (læger er det erherv, der har højest
selvmords-%, fordi de tror de kan helbrede og bygger alt på det, men
desillusioneres).

Fornemmelse af at være udstødt, opstår bl.a. når man ikke oplever sammenhæng
i tingene, fordi omverdenen har forvirret med ros og smarte kortsigtede
forenklinger.

Nogle forskere mener, at ingen kan tænke uden en vis grad af sindsyge, fx
religion,

Men samfunds-hierakiet har brug for at udstøde, og nogle ryger ud i
taberrolle, fordi splittethed i tænkning ikke falder i hak med medborgernes.

Alt er relativt(eller "alt flyder", som Heraklit sagde), gælder al den
sindsyge der ikke har med vold eller fysisk-kemisk hjerneforandring at gøre,
dvs 95% af psykiatriske diagnoser.

Spreder du mønter jævnt på et bord, kan de "normale mennesker" sammenlignes
med dem der er nærmest midten.

Dem der er nærmest kanterne og især hjørnerne på bordet, kan sammenligned
med de der i folkemunde og af læger kaldes sindsyge.

Det er kontinuer overgang og smagsdommeri, ej objektivitet, som afgør
diagnoser.

Følgende afviger-forherligelse overdrives ofte;

" Deviating natures are of the utmost importance whereever there is to be
progress". Nietzsche

Der er ikke i sig selv af værdi at være anderledes og aparte.

At det undertiden kan være det, vil jeg belyse med en krigs-lignelse i
forlængelse af mønt-lignelsen.

Skyttegravssoldater i WW1 havde høj kvalitet hvis de var snu bajonetfægtere,
præcise skarpskytter, stærke gravere, hurtige løbere og intuitive
menneskekendere mht fjendens panik-handlinger.

Da tyskerne i 1918 havde opfundet maskinpistolen og dyrkede kreativ
angrebskrig med små mobile grupper og kom nær Paris, blev pludselig
sidstnævnte soldaterkvalitet af stor betydning.

Andre af kvaliteterne gled i baggtrunden. Kombinationer der før var
udstødt, kom i høj kurs.

> Den skuffedes tale. - "jeg lyttet etter gjenklang og hørte bare
ros" -Nietzsche

>" Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme overens med
begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.Goethe

"If children grew up according to early indications, we should have nothing
but geniuses.Goethe

"Blev konstateret skitzofren"

I DR-føljeton om den i 72 døgn bæltefixerede unge særling, hvis onkel er i
TV igen og igen har ynket sin nevø, brugtes udtrykket at den unge
særling "blev konstaret skitzofren"

Lægerne lyver altså, at der er en objektiv lakmustest for, om man er
skitofren psykotisk, hvilket på ingen måde er tilfældet.

Man bliver ikke "konstateret skitzo" mere veldefineret end din kæreste "
konstaterer dig sexet"!

Der er en subjektiv smagsdommer-bedømmelse og svarer helt til at afgøre, om
Utzons kunstværker er Nobelpris-værdige udfra en tjækliste,

TV-interview med den bæltefixerede giver indtryk af en oprørsk outsider, der
gerne påtager sig et martyrium som tvangsindlagt.

Vort komplicerede samfund gør 100% af danskere splittede i forskellig grad.

TV-hovedpersonen har helt klat følt sig desperat og berettiget til at
angribe medpatienter, for derved at blive passiviseret og gjort til martyr
(elektrochok mm)

De unge mænd som efter værnepligtens afskaffelse søger ind som
hashpsykotiske, heroin-afvæningsværdige, Minnesotakur-aspiranter har alle
lidt særling i sig.

Men der er ikke tale om en objektiv diagnosticerbar sygdom som forstuvet
fod, diarre pga combylobakter, eller cancer-metastaser til brystvorten.

TV søger at opreklamere psykiatri til en eksakt videnskab, og det sker altid
kun ved at lyve næsten lodret.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46