Have edb-program
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 08-04-03 19:18

Hej

Jeg har ladet mig fortælle at der findes et program, som skulle være
forholdsvis simpelt at gå til, hvor man kan anlægge sin have på computeren?

Er der nogen der kender noget til det, og ved hvad det hedder evt. hvor man
kan få det?

mvh

Torben

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-04-03 20:10

"Torben Jørgensen" <tcj@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
computeren?

> Er der nogen der kender noget til det, og ved hvad det hedder evt. hvor

En hurtig søgning på google gav 62.200 hits.
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=garden+software+share
ware&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Så der er nok at gå igan gmed at kigge igennem.

Thomas

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 08-04-03 21:41

On Tue, 8 Apr 2003 20:17:38 +0200, "Torben Jørgensen" <tcj@ka-net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der kender noget til det, og ved hvad det hedder evt. hvor man

Emnet har været oppe talrige gange før - prøv at søge tilbage i
gruppen, evt. via Google:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&group=dk.fritid.hus-og-have

Lars

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-04-03 08:22

Tue, 8 Apr 2003 20:17:38 +0200, berigede "Torben Jørgensen"
<tcj@ka-net.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg har ladet mig fortælle at der findes et program, som skulle være
>forholdsvis simpelt at gå til, hvor man kan anlægge sin have på computeren?

Ét - næh nej, der findes mange

De findes lige fra 3D-udgaver med walk-through-funktion og
plantedatabase, til flade plantegningsudgaver, som mange havedesignere
bruger.

Jo mere du vil have, jo mere koster det som regel )

Jeg har tidligere anvendt Landdesigner, som jeg var mere end glad for -
den har 3D og plantedatabase, dog var det mest 3D-delen jeg skulle
bruge, så det var rigeligt for mig, at planterne i databasen bare
passede nogenlunde i højde og drøjde ...............

/Mark

Fra : Frederiksen

Dato : 09-04-03 18:44

> Jeg har tidligere anvendt Landdesigner, som jeg var mere end glad for -

Det var jeg bestemt ikke. Det lykkes mig aldrig at få målforholdende bare
nogenlunde rigtige (i meter), og det kostede flere aftenener uden at der
blev anlagt andet end et forkert hus, med forkerte mål og med en terrasse,
der var helt ude af proportioner. Havde endda indkøbt det med licens og hele
pivtøjet for 600 kr.

Mvh Maria

Fra : M@rk

Dato : 10-04-03 16:33

Wed, 9 Apr 2003 19:43:54 +0200, berigede "Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Havde endda indkøbt det med licens og hele
>pivtøjet for 600 kr.

Me 2 - og min version ligger i dag på en hylde og samler støv, men det
skyldes nu mere, at jeg har fået styr på din ting jeg skulle bruge det
til

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Per Fogtmann

Dato : 09-04-03 13:21

Tag op og lån det på biblioteket, jeg kan ikke huske hvad de hedder men jeg
ved, at de plejer at have en hel del af den slags. Jeg har selv haft held
med et design program til huset, som var meget let at gå til, så held og
lykke med dit projekt.

MVH
Per