Have
Fra : Ida Nielsen

Dato : 08-04-03 18:54

Hej vi er en lille andelsboligforening med en lille gård / have - der er
græs i den.

Ingen af os "gider" gå og passe den til daglig, vores vicevært slår græsset.
Men da vi skal have aktivitets weekend her i slutningen af april vil vi
gerne plante nogle blomster som ikke kræver den store pasning og ligner en
milion.

Hvad med Rhododendon?

Ellers modtages alle forslag med kyshånd.

Hilsen
Ida

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 08-04-03 21:40

On Tue, 8 Apr 2003 19:53:34 +0200, "Ida Nielsen"
<idani@worldonline.dk> wrote:

>Hvad med Rhododendon?

Kræver surbundsbed - næppe noget, der findes naturligt i ret mange
baggårde, hvorfor det vil kræve pleje.

Hvad med krukker - de kan flyttes, kræver ikke det store og kan
fornys, når I bliver trætte af dem eller planterne i dem.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-04-03 20:04

On Tue, 08 Apr 2003 22:39:34 +0200, lcj@wanadoo.dk wrote:

>Kræver surbundsbed - næppe noget, der findes naturligt i ret mange
>baggårde, hvorfor det vil kræve pleje.

Et surbundsbed kræver ikke mere pleje end så meget andet - nærmere tvært
imod.

Men det kræver lidt mere når man anlægger det. Det kan ikke svare sig at
være fedtet med spagnum til dem f.eks.

Jeg tror faktisk at mit 'surbundsbed' (en flok rhodo'er, nogle tyttebær
og noget blandet lyng) er den del af haven jeg kommer lettest over hvert
år. Der er højst et par mælkebøtter som skal luges væk, lyngen studses
efter blomstringen og hvis jeg gider nipper jeg de visne blomster af
rhododendronerne.

>Hvad med krukker - de kan flyttes, kræver ikke det store og kan
>fornys, når I bliver trætte af dem eller planterne i dem.

Krukker har så den store bagdel at de skal vandes - tit og ofte og de
klarer slet ikke at man rejser på ferie i bare en uge midt på sommeren,
uden at nogen passer dem.

Men bortset fra det så er jeg da tilhænger af krukker - har vist et sted
mellem 25 og 35 stående herude

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.