fiskekort?
Fra : chr.lunde

Dato : 08-04-03 18:18

nu skal jeg snart ud at fiske
MEN jeg har jo ikke noget fiskekort og det koster vel ca 100/150 kr
jeg har hørt at der skulle være en hjemmeside hvor man kan indbetale (det,
det nu koster at få et fiskekort)
er der nogen der kender denne side
takker.
mvh chr.lunde

Fra : Jaks

Dato : 08-04-03 20:49

hej Christian

Jeg tror du må gå den tunge vej til posthuset - i hvert fald første gang -
da man skal indbetale og have kvittering, som gælder som fisketegn, og som
skal medbringes ved en hver form for fiskeri.
NÆSTE år, kan du evt. vælge at betale via homebanking eller lignende, dog
skal du være opmærksom på, at du stadig skal medbringe både fisketegn og
udskrift af evt. kontoudtog eller kvittering, som bevis på gyldighed.

Tror for øvrigt, at man fra i år får (hvis man har haft fisketegn foregående
år) tilsendt indbetalingskort, som erstattes/der tilsendes rigtig
plastikkort, som mere brugervenligt fisketegn ( kan tåle at blive lidt
fugtigt), når man har betalt sit indbetalingskort - - - dette er jeg dog
ikke helt sikker på, da skæringsdato for mit fisketegn først ligger i juni
måned.

Knæk og bræk og god fornøjelse.

Jaks (o,o)

Se evt. dette link
http://www.fd.dk/info/fiskepleje/lystfritidsfiskertegn.kap3.htm

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-04-03 21:35

"chr.lunde" <christian.lunde@orangenet.dk> wrote in message
> [...]
> MEN jeg har jo ikke noget fiskekort og det koster vel ca 100/150 kr
> jeg har hørt at der skulle være en hjemmeside hvor man kan indbetale (det,

Idet jeg går ud fra du allerede har det statslige fisketegn, og mener
fiskekort til nogle af vore vande, er siden her:

www.dagkort.dk

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Kim Nielsen

Dato : 09-04-03 18:20

Turistkontore og lignene kan der som regel også indbetales.

Mvh Kim

Fra : Per Andersen

Dato : 10-04-03 07:37

posthuset

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 10-04-03 09:19

Fiskekort eller fisketegn.

Man skal have et fisketegn som kan købes på posthuset. Dette gælder til alt
kystfiskeri, og er desuden påkrævet mange steder for at købe fisketegn til
den enkelte ferske fiskevande. Men det er ikke påkrævet alle steder. Dog er
det nok et krav til alle foreningsvande man kan købe kort til. Men mange
private lodsejere er ligeglade med det. F.eks. i mange PT

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Christian jacobsen

Dato : 11-04-03 12:09

Og husk at indløse et kort inden juli måned , der kommer en stigning p.g.a.
nedsættelse af pensionsalderen (125,00kr.)

Fra : chr.lunde

Dato : 12-04-03 18:40

ok. tak for alle de svar.
så må jeg jo nok ned på posthuset..