Newbie spørgsmål - få variabel til at beho~
Fra : Jesper Hartoft

Dato : 21-03-01 21:39

Hejsa!

Jeg er begynder udi VB-programmering og sidder og hygger mig lidt med
nogle ekstra menupunkter til Word.
Men hvis jeg laver et valg i en procedure, som udføres ved valg af et
menupunkt, er værdien af det valg væk når jeg bagefter kalder en anden
procedure ?
Variablen er erklæret som public.

Hvad er det jeg har misforstået ??

mvh
Jesper \

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-03-01 08:09

Hejsa.
Hm, istedet for at
dim x as string
så prøv
static x as string

så vil x beholde sin værdi hele tiden.

--
Thomas R,
Developer in MS Developement Team-

Fra : PRime

Dato : 22-03-01 19:59

Jesper Hartoft <postkasse@post.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> Men hvis jeg laver et valg i en procedure, som udføres ved valg af et
> menupunkt, er værdien af det valg væk når jeg bagefter kalder en anden

Ved ej. MSDN Library VS 6.0:

Variables defined with the PUBLIC keyword are available to all procedures
and functions, not just the ones they are defined in.

Gør du det rigtigt?

Public intX As Integer

Sub Test()
intX = 1
End Sub

Men måske du gør det i 2 forskellige moduler - det ku' være forklaringen?

--
Mvh PR

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 22-03-01 23:26

On Thu, 22 Mar 2001 19:58:44 +0100, "PRime" <pri@-snyd-wanadoo.dk>
wrote:

> [...]
>End Sub
>
>Men måske du gør det i 2 forskellige moduler - det ku' være forklaringen?

Det er nok her hunden er begravet, jeg bruger to forskellige forms og
erklæringen (Public bla.bla.) er placeret i et Module.
Kan det så ikke lade sig gøre ?

mvh
Jesper \

Fra : Mads Kirkedal