Maling.....
Fra : Linda

Dato : 08-04-03 11:08

Hej
Jeg har et spørgsmål ang mailng.
Er der nogle der ved, om at børn godt må sove i samme rum, som er blevet
malet samme dag, hvis mailngen er vandbaseret?

På forhånd tak

Linda petersen

Fra : Lykke

Dato : 08-04-03 11:31

besvaret med spørgsmål.....ville du selv sove i et soveværelse, som du få
timer forinden havde malet?
vandbaseret maling er overfladetørt på ca.4-8 timer og gennemtørt på ca.3
uger, altså fordamper div.
stoffer i de 3 uger. husk at selvom det hedder akryl = vandbaseret, så er
der stadigt et indhold af opløsningsmidler i et mindre omfang.
men efter et par døgn med ventilation i rummet, får mine egne unger lov til
at flytte ind igen.

Fra : Iben Holst

Dato : 09-04-03 08:06

Hej Linda!

Jeg ved faktisk ikke om det er skadeligt at sove i rummet så kort tid efter,
men i hvert fald ville jeg ikke selv kunne holde det ud og ville ikke lade
mine børn gør det, bare ud fra lugten som hænger ved i nogle dage - hvis
ikke op til en uges tid?!

Iben

Fra : Rene Jensen

Dato : 12-04-03 20:10

> [...]
> Er der nogle der ved, om at børn godt må sove i samme rum, som er blevet
> malet samme dag, hvis mailngen er vandbaseret?

Og du har børn ? brug din sunde fornuft

jensen

Fra : Hagman

Dato : 14-04-03 17:48

> Og du har børn ? brug din sunde fornuft

Og du har hjerne ?
.... Brug din sunde fornuft selv !
Damen spørger jo bare, og det ser ikke ud til du har hjerne nok til at svare
på det, så lad dog være med at skrive i gruppen !