Morgenmad til barn på 13-14 mdr?
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 08-04-03 08:31

Hej NG!

Min søn på 13½ måned vil pludselig ikke mere spise havregrød til morgenmad,
hvilket han hidtil har været meget glad for. Han flipper helt ud, når han
har fået/taget den første skefuld, og så er det temmelig svært overhovedet
at finde noget andet tilfredsstillende!

I dag har jeg prøvet havregrød, youghurt med müsli, bolle med smør og til
sidst cornflakes med mælk, hvilket var det største hit.

Hvad spiser andre børn i samme alder til morgenmad?? Jeg står på vippen til
at droppe alt komælk i en periode pga. allergi-mistanke, så det cornflakes
med mælk er jo ikke just den bedste løsning.

Hvad gør I andre?

Hej fra Lisa

Fra : nicolehh

Dato : 08-04-03 08:46

"Lisa Terpe Woods" skrev d. 08-04-03 08:31 dette indlæg :
> [...]
> at droppe alt komælk i en periode pga. allergi-mistanke, så det
cornflakes
> med mælk er jo ikke just den bedste løsning.

Hej Lisa!

Min datter på nu 13,5 mdr. gjorde nøjagtig det samme en morgen, og hun
ville heller ikke have andet, så efter et par dage prøvede vi os frem,
og nu skriver du godt nok, at du vil holde en komælk-fri periode, men
det vi gjorde var, at så fik hun yoghurt, og da det heller ikke var
spændende mere skiftede vi til rygbrød med en skive ost, og det er det
helt store hit her hjemme nu, men nok mest fordi det kan hun spise helt
selv, og behøvet absolut ingen, anden hjælp end den til at gøre det
klar!!
Desuden får hun så også lige ca. 1 dl. af den yoghurt hun nu lige har
lyst til i denne periode (jorbær eller pære-banan)!!!

Men mit råd til dig vil være at prøve dig frem, for at finde ud af hvad
han har lyst til, vi andre gidder jo heller ikke spise lige nøjagtig det
samme HVER dag!!

Held og lykke med det!

http://www.kandu.dk/

Fra : "--->Rasmussen

Dato : 08-04-03 10:14

Jeg kan huske da min yngste datter var 13-14 mdr, spiste hun forskellige -
således øllebrød, havregryn, toast med ost + peberfrugt, yoghurt, nogle
gange lillebror yoghurt i bæger..
Idag er hun 3 år og elsker allermedst havregyrn med mælk - og brød med ost -
gerne stærk ost

Fra : Nette

Dato : 08-04-03 13:37

"Lisa Terpe Woods" skrev i en meddelelse
> Hvad gør I andre?

Hej Lisa

Hvad med risengrød lavet af minutris?
Eller noget frugt og en bidebolle?

Nette

Fra : Jens og Sanne

Dato : 08-04-03 15:28

hej
min søn på 14 mdr. har det lige sådan for tiden, han spiser meget lidt. han
vil gerne have de små danone youhurt man da de er dyre og måske heller ikke
det bedste til morgenmad, prøvede jeg med youhurt med guldkorn i og det er
bare sagen, HAN ÆDER

Fra : Rikke & Brian

Dato : 09-04-03 11:02

Hej.

Vi havde besøg af sundhedsplejersken i går til vores dreng på 8 mdr. I
øjeblikket er han altædende, men på hende lød det som om, at det var meget
normalt, at de ville få en periode, når de var blevet 1 år, hvor de ikke
ville spise noget som helst og ikke spiser nær så meget, som de ellers har
gjort. Så du har vist et meget normalt barn. Men derfor er det da
irriterende alligevel, at han ikke vil spise.

Håber at han snart får lysten tilbage. Hilsen Rikke.

Fra : Musen

Dato : 12-04-03 21:23

Hej NG!

> [...]
> at droppe alt komælk i en periode pga. allergi-mistanke, så det cornflakes
> med mælk er jo ikke just den bedste løsning.

Hej Lisa
Her skifter vi lidt mellem øllebrød (hjemmelavet eller pulver), havregrød
med revet æble eller most banan, yoghurt (pære/banan blandet op med naturel)
og rugbrød med ost. Det sker at vores søn (16 mrd.) vælger morgenmaden fra,
men somregel vil han gerne spise det.
Vi havde også en periode hvor han slet ikke ville have havregrød, men så var
han tilgengæld helt vild med øllebrød, og lige nu vil han helst have
yoghurt, så det er nok bare et udtryk for, at de kan blive trætte af at
spise det samme igen og igen, ligesom vi kan det
Venlig hilsen Mia