Drag'n'Drop
Fra : Thomas P

Dato : 21-03-01 21:01

Har nogen monstro et par tips til dovne mig, der simpelthen egentlig bare
lige har lyst til at blive sparket igang med at lave customizeable
programmer. Jeg skal sådan set bare mere eller mindre indføres en smule i
hvordan man sørger for at brugeren kan lave det berømte drag'n'drop med
*mine* komponenter på formen - selvfølgelig instance-lavede komponenter ;)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels

Dato : 21-03-01 21:39

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>*mine* komponenter på formen - selvfølgelig instance-lavede komponenter ;)

For at tage den virkelig simple, grimme og ikke-særlig-brugervenlige
løsning, så:
Sæt komponentens DragMode til dmAutomatic.
Lav en event-handler til OnEndDrag hvor du sætter komponentens (brug
Sender typecastet til TControl) Left og Top efter X og Y variablerne.
(Husk at de er relative til Target !)
Lav en OnDragOver evcent-handler og tildel den til *alle* komponenter på
formen. I den skal der så bare stå "Accept := True".
Nu skulle det faktisk virke!

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com