Garagegulv med eller uden isolering
Fra : JaTak

Dato : 06-04-03 15:38

Jeg skal til at bygge en ny garage med hobbyrum på tilsammen ca. 60m²

Af hensyn til at kunne varme hobbyrum op og somme tider også selve garagen
når der skal laves noget på bilen om vinteren, ville det jo være rart at
gulvet ikke var alt for koldt og derfor lade gulvet isoleres med feks. 15 cm
lecanødder under betongulvet.

Men når man isolere gulvet så kommer der heller ikke "varme" op fra jorden
om vinteren som er med til at holde garagen frostfri i den største del at
tiden hvor der ikke er varme på i garagen og det vil jo også være en
væsentlig ulempe.

Det var teorien men hvordan er jeres erfaring i praktisk?

Skal jeg nøjes med sten som kapillarbrydende lag eller skal jeg satse på
lecanødder og dermed også isolere gulvet?

Vægge og tag isoleres med 100 mm mineraluld.

Karl Erik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-04-03 22:18

"JaTak" skrev
> [...]
at
> gulvet ikke var alt for koldt og derfor lade gulvet isoleres med feks.

Vær opmærksom på at koldt værktøj, som bringes ind i en
varm og fugtig garage, ruster.

> [...]
at
> tiden hvor der ikke er varme på i garagen og det vil jo også være en

Min har holdt 0 grader som minimum i vinters.
Når jeg skal bruge værkstedet, har jeg en ovn som jeg fyrer
op en halv time før.

> Det var teorien men hvordan er jeres erfaring i praktisk?
> Skal jeg nøjes med sten som kapillarbrydende lag eller skal jeg satse

> lecanødder og dermed også isolere gulvet?

Hvis du vælger den isolerede og opvarmede model, skal du tage
højde for smeltevand. Enten ved at lade gulvet skråne ud under
porten eller med et afløb i gulvet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply