Glasplade i Kombiovn
Fra : rick

Dato : 06-04-03 13:54

Hej I gruppen,

Den glasplade der sidder i bunden af min kombiovn har efterhånden fået nogle
mørke pletter fra fedtstænk osv, der har brændt sig fast og som jeg ikke kan
få af mere. Dvs. jeg vasker den selvfølgelig jævnligt, men når pletterne
vaskes væk efterlader de alligevel en brunlig skygge i glasset, som jeg ikke
kan få ud.

Udover opvaskemiddel har jeg prøvet med skurepulver, ajax og knofedt - jeg tør
ikke at bruge skrappere midler, da det jo ikke lige skal efterlade en hel
kemifabrik i maden.

Nogle råd?

Hilsen rick...

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 06-04-03 14:34

On Sun, 6 Apr 2003 14:53:57 +0200, "rick" <rickcool22@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke at bruge skrappere midler, da det jo ikke lige skal efterlade en hel

Prøv at sætte den i blød i f.eks. brun sæbe (eller en tyktflydende
blanding af skurepulver) natten over. Works for me (på rund
glastallerken i kombiovn)

Lars

Fra : Jette Mogensen

Dato : 06-04-03 17:13

"rick" <rickcool22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tør
> ikke at bruge skrappere midler, da det jo ikke lige skal efterlade en hel

Hej Rick

Jeg bruger en stål-svamp.Sådan en som man gør scan-pan og grill-riste rene
med.Det virker fint.

mvh Jette.

P.S. hvis du vil bruge kemi,så virker klorin