MS Windows
briani 27239
Log extracter ??
Fra : rea721

Dato : 06-04-03 13:29

Hej
Nogen der kender et windows-program hvor man kan extracte bestemte / enkelte
linier fra et txt dokument til et andet ?

Mit lille problem er at jeg har flere 1000 logfiler på 1-4 Mb der er meget
uoverskulige, og nu vil jeg gerne kunne trække feks "user" linierne ud af de
txt dokumenter til et andet txt dokument, så det bliver mere overskueligt...

nogen ideer ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Anders Lund

Dato : 06-04-03 13:39

"rea721" <leon@721.dk> wrote in

> [...]
> meget uoverskulige, og nu vil jeg gerne kunne trække feks "user"
> linierne ud af de txt dokumenter til et andet txt dokument, så det

I Unix verden findes det lille tool, som hedder "grep". Det findes også i
en Windows version. Søg på google efter unix tools for windows grep - det
burde give dig noget at arbejde med.

Grep kan nemlig lige præsis det du ønsker.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : rea721

Dato : 06-04-03 14:42

Anders Lund wrote:

> [...]
> grep - det burde give dig noget at arbejde med.

> Grep kan nemlig lige præsis det du ønsker.

Jeg kigger, tak.