Kan blommen stadig flyttes?
Fra : Mark Schiller

Dato : 06-04-03 12:14

Hej Gruppe,

jeg har sovet i timet og totalt glemt, at jeg skulle have flyttet mit
blommetræ ...............

Det står ikke optimalt, hvor det pt er placeret - efteråret kommer
tidligt (det får efterårsfarver i juli/august og smider bladene) og
det virker som om, at det mest fornuftige ville være, at grave det op
og give det et nyt hjem et andet sted i haven .......

Men kan jeg stadig nå at gøre det eller skal jeg vente til efteråret?

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-04-03 14:00

On Sun, 06 Apr 2003 13:14:07 +0200, "Mark Schiller" <ms@vosborg.invalid>
wrote:

> [...]
>og give det et nyt hjem et andet sted i haven .......
>
>Men kan jeg stadig nå at gøre det eller skal jeg vente til efteråret?

Så længe det ikke er sprunget ud (og det går jeg ud fra de heller ikke
er på sjælland?) så er der slet ingen problemer i at flytte det. Bare du
sørger for at give det vand i sommerens løb hvis det bliver i længere
tid.

Så find du bare spaden frem og kom i gang

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 06-04-03 16:12

> Bare du
> sørger for at give det vand i sommerens løb hvis det bliver i længere
> tid.

øh - er det kun mig, der ikke fatter en meter af denne sætning ?

mvh
Bendt

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-04-03 16:33

On Sun, 6 Apr 2003 17:12:27 +0200, "Bendt Rasmussen"
<razz2@post.tele.dk> wrote:

>øh - er det kun mig, der ikke fatter en meter af denne sætning ?

Næh.... Indsæt et 'tørt' på et valgfrit sted i ovenstående

Fra : Mark Schiller

Dato : 07-04-03 08:46

Sun, 06 Apr 2003 14:59:46 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Så længe det ikke er sprunget ud (og det går jeg ud fra de heller ikke
>er på sjælland?) så er der slet ingen problemer i at flytte det.

Super, så vil jeg finde min manuelle gravefætter frem

>Bare du sørger for at give det vand i sommerens løb hvis det bliver i længere
>tid.

Kan det (generelt?) anbefales, at nedsætte et rør, som giver mulighed
for direkte vanding til rødderne?

Jeg har nogle dejlige 80mm rør liggende, men tænker at det også vil give
god mulighed for gnavere af forskellige art samt at frosten har lettere
adgang til rødderne

>Så find du bare spaden frem og kom i gang

Will dooo )

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-04-03 11:17

On Mon, 07 Apr 2003 09:46:12 +0200, Mark Schiller <ms@vosborg.invalid>
wrote:

>Super, så vil jeg finde min manuelle gravefætter frem

God fornøjelse - og der skal vist arbejdes pænt hårdt for at holde
varmen i dag.

>Kan det (generelt?) anbefales, at nedsætte et rør, som giver mulighed
>for direkte vanding til rødderne?

Jeg bruger det aldrig. Og når kommuner ol. bruger det, så skal det
ligges på en helt bestemt måde, det er ikke bare et rør som stikker ned
i jorden.

Jeg tror ikke rigtig på at det hjælper - til gengæld syntes jeg det er
grimt med rørstumper som stikker op her og der.

Fra : Mark Schiller

Dato : 07-04-03 12:09

Mon, 07 Apr 2003 12:17:09 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg tror ikke rigtig på at det hjælper - til gengæld syntes jeg det er
>grimt med rørstumper som stikker op her og der.

Du har ret i, at det ser forfærdelig ud - jeg har dog gjort det, med
vores æbletræ og vores magnolie ........ og de har da ikke være "kede af
det"

Meeeen, jeg kan fornemme, at jeg nok vil gøre klogt i, at droppe
princippet - så det gør jeg

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-04-03 15:38

On Mon, 07 Apr 2003 13:08:39 +0200, Mark Schiller <ms@vosborg.invalid>
wrote:

> [...]
>det"
>
>Meeeen, jeg kan fornemme, at jeg nok vil gøre klogt i, at droppe

Hvis du syntes at det gør en forskel på træerne, så bliv da bare ved -
jeg har bare aldrig set det i større grad. I private haver er der ikke
nogen grund til de plastrør.
Der skulle det jo gerne kun være det første års tid træerne skal vandes,
det er jo kun indtil de lige får fat - og det klarer man nok uden rør.

Fra : Jakob Bock

Dato : 06-04-03 17:31

Bendt Rasmussen skrev:

> "Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse

> øh - er det kun mig, der ikke fatter en meter af denne sætning ?

Mon ikke der skal stå "tørt i længere tid"?

--
Venlig hilsen
Jakob Bock