Anlægning af græsplæne
Fra : Lars

Dato : 06-04-03 01:27

Hej

Er ikke den helt store havemand og ville gerne vide i hvilken rækkefølge man
griber sagen an, tromling,europalle,såning,
Skal man rive frøene ned i jorden når man har sået, eller skal de bare ligge
ovenpå?

Plænen skal grænse op til nogle fliser, så jeg går ud fra at jordhøjden skal
være lavere end højden på fliserne. Hvis ja, hvor meget?

På forhånd tak

Mvh.
Lars

Fra : Calle.

Dato : 06-04-03 01:40

Lars wrote:
> [...]
> rækkefølge man griber sagen an, tromling,europalle,såning,
> Skal man rive frøene ned i jorden når man har sået, eller skal de

Riv dem ned, hvis ikke tager fuglene dem og ellers blæser de væk, og du
har græs alle mulige uønskede steder.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-04-03 08:08

On Sun, 6 Apr 2003 02:27:00 +0200, "Lars" <kissmyhairyass@mail.dk>
wrote:

> [...]
>griber sagen an, tromling,europalle,såning,
>Skal man rive frøene ned i jorden når man har sået, eller skal de bare ligge

Riv jorden, så frøene, troml.

På den måde kommer frøene i god kontakt med jorden uden dog at blive
"begravet".

>Plænen skal grænse op til nogle fliser, så jeg går ud fra at jordhøjden skal
>være lavere end højden på fliserne. Hvis ja, hvor meget?

Når man ligger fliser hedder det sig at de skal ligge ca. 1 cm højere
end det græs de grænser op til.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Lars

Dato : 06-04-03 17:55

> [...]
> "begravet".

> Når man ligger fliser hedder det sig at de skal ligge ca. 1 cm højere

Men når nu man gør det omvendt så man faktisk lægger jord op til fliserne,
havd så? hvis færdig græs skal være 1cm under fliser hvor langt er der så
ned til jorden?
Det kommer vel også an på hvor langt græsset er, eller har jeg misforstået
noget?

Mvh.
Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-04-03 19:23

On Sun, 6 Apr 2003 18:54:49 +0200, "Lars" <kissmyhairyass@mail.dk>
wrote:

>Men når nu man gør det omvendt så man faktisk lægger jord op til fliserne,
>havd så? hvis færdig græs skal være 1cm under fliser hvor langt er der så
>ned til jorden?

Det passede ikke helt det med græsset, fliserne skal være 1 cm over
_jorden_.

>Det kommer vel også an på hvor langt græsset er, eller har jeg misforstået
>noget?

Næh, jeg er vist bare ikke pt. i stand til at forklare mig så det er
forståeligt .

Altså, fliserne en cm over jorden, det er så tilpas lidt at når græsset
kommer op så kan man ikke se det.