ADSL og netværk
Fra : J

Dato : 21-03-01 17:27

HEJ

Jeg ledte efter andre svar da det HELT sikkert har været spurgt om før
men fandt det ikke...

Jeg ønsker at købe ADSL og så tilslutte n 4-5 PC'ere til Internettet.

Har jeg forstået det korrekt at uanset hvor man køber ADSL i DK får man en
router og man så blot kan slutte en HUB til den og alle maskinerne i HUB?

* Vil jeg så have adgang fra alle maskinerne?

* Vil jeg kunne share filer vha Windows sharing?

* Er der nogle kendte problemer ved denne løsning?

* ProAccess fra TDK giver jo en fast IP og kan man så stadig blot slutte en
HUB til og så får den ene maskine den faste IP og de andre dynamiske?

TAK, Jimmy Jeppesen

--
http://mobi.dk - Nettets mest brugervenlige SMS

Fra : Michael Williams

Dato : 21-03-01 19:43

Hej J

De fleste tilfælde får man en router der indeholder hub til 4 pc'ere.
Det er korrekt at du får een IP adresse, men det er den ydre på routeren,
på indersiden nummerer man med private adresser, det kunne f.eks. være
192.168.1.1 til 192.168.1.254
Af disse adresser er de første til faste IP adresser til webserver,
ftpserver, dnsserver og så videre,
mens fra 6 til 254 bliver uddelt automatisk fra routeren til DHCP klienter.

I praksis vil det for din webserver sige at du sætter dens IP adresse hårdt
til 192.168.1.4 og så er du på. Hvis du så vil kunne tilgå den fra ydersiden
med andet end den IP adresse som du får tildelt så må du betale for et
domænenavn og DNS registrering et eller andet sted hvor du nu vælger de skal
administrere det. Det er forresten også der du skal have indføjet din MX
record (i DNS'en) hvis du vil køre din egen mailserver for domænet.

Williams

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 21-03-01 19:55

Hej Jimmy
Hvis du køber Pro Access fra TDC levere de en Speedstream router med
indbygget
HUB til 4 PC'er som alle har lige adgang til nettet, desuden får du en fast
IP adresse, som kan bruges til server formål (Web, FTP, Mail osv.). I
routeren er der indbygget DHCP server som tildeler adresser til dine
maskiner fra 192.168.1.6 op til 192.168.1.255.

Håber det hjalp.
Med venlig hilsen
Jørgen Jacobsen