Billig switch, hvilken?
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-03-01 16:14

Jeg skal opgradere mit hjemme netværk fra 10 -> 100Mbit, og overvejer at
skifte fra hub til switch i samme åndedrag.

Men hvilken er af fornuftig kvalitet med min. 5 porte til max. 1000,-
kr.? Er det i det hele taget fornuftigt at købe en billig switch?

For mig er det primære stabilitet. Nettet kører 24-7, med 3 faste
computere, men som regel er der 1 eller 2 'gæster' på.

Noget særligt man skal være opmærksom på ved køb af switch?

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : FeZ

Dato : 21-03-01 17:56

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men hvilken er af fornuftig kvalitet med min. 5 porte til max. 1000,-
> kr.? Er det i det hele taget fornuftigt at købe en billig switch?

RubyTech laver billige switche - man kan få en 8 ports 10/100
til omkring 800,-

Den kører bundstabilt og jeg har kun ros til overs for den.

--
FeZ

Fra : John Joe

Dato : 22-03-01 00:44

"FeZ" <fez@stofanet.lovely_spam.dk> wrote in message

> [...]
> til omkring 800,-
>
> Den kører bundstabilt og jeg har kun ros til overs for den.

Ja, den er udmærket. Har den selv. Med 3 lysdioder ved hver port og et
ekstra stik til uplink (det er ikke som på nogle hubs delt med en af de 8
porte). Virker fint. Er billig.
Skynd dig over til edbpriser.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-03-01 23:31

On Wed, 21 Mar 2001 15:13:31 GMT, wol@oldhoj.dk (Kent Oldhøj)
wrote:

> Men hvilken er af fornuftig kvalitet med min. 5 porte til max. 1000,-
> kr.? Er det i det hele taget fornuftigt at købe en billig switch?

Se på NetGear. Det er OK og billigt.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 23-03-01 23:37

> Se på NetGear. Det er OK og billigt.

Jeg er enig med -A
Har en Netgear på arbejdet (ja ja store venner, men bossen ville ikke betale
for en Disko )
Den har kørt upåklageligt siden den blev indkøbt.

Har kun ros tilovers for Netgear i det hele taget.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-03-01 23:39

Hej wol@oldhoj.dk (Kent Oldhøj)

>Men hvilken er af fornuftig kvalitet med min. 5 porte til max. 1000,-
>kr.? Er det i det hele taget fornuftigt at købe en billig switch?

Den største forskel på dem er udseendet.

>Noget særligt man skal være opmærksom på ved køb af switch?

Mulighed for at låse porte på hast. og duplex er dog en rar ting.
Bortset fra det, er der ikke så meget at tænke over. De små switche er
plug'n'play i stort set lige så høj grad som hubs.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-03-01 08:21

Lars Kim Lund skrev...

>Den største forskel på dem er udseendet.

Okay. Alle snakker tilsyneladende om RubyTech, men hvis der ikke er den
store forskel i kvalitet, hvad er der så galt med f.eks. en TRENDnet
S55E? Den passer bedre til mit behov(5 porte). Nogen der kender den?

>Mulighed for at låse porte på hast. og duplex er dog en rar ting.

Selvfølgelig kører mit netværk 100Mbit, men det er jo ikke nødvendigt mod
min ADSL router. Og netop routeren står temmelig afsides. Dels koster det
nogle penge at skiftet kablet til routeren, dels er det en smule
besværligt pga. kabelvejen. Vil det give nogle begrænsninger på det
øvrige net, hvis jeg ikke skifter til cat5 kabel på routeren?

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-03-01 08:41

> [...]

>store forskel i kvalitet, hvad er der så galt med f.eks. en TRENDnet
>S55E? Den passer bedre til mit behov(5 porte). Nogen der kender den?

Som sagt, så er det stort set ligegyldigt hvad man vælger. Så køb du
bare den.

Næ.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-03-01 16:15

Kent Oldhøj skrev:
> Okay. Alle snakker tilsyneladende om RubyTech, men hvis der ikke er den
> store forskel i kvalitet, hvad er der så galt med f.eks. en TRENDnet
> S55E? Den passer bedre til mit behov(5 porte). Nogen der kender den?

Jeg har selv den du nævner her, og nu har den stået tændt i snart 8
måneder i træk, så den virker ganske udemærket.

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : FeZ

Dato : 22-03-01 22:16

> Okay. Alle snakker tilsyneladende om RubyTech, men hvis der ikke er den
> store forskel i kvalitet, hvad er der så galt med f.eks. en TRENDnet
> S55E? Den passer bedre til mit behov(5 porte). Nogen der kender den?

Rubytech laver også 5 ports switche så vidt jeg husker

--
FeZ

Fra : JBF

Dato : 22-03-01 17:03

> [...]
>
> Men hvilken er af fornuftig kvalitet med min. 5 porte til max. 1000,-
> kr.? Er det i det hele taget fornuftigt at købe en billig switch?

Jeg har set en longshine 5 ports til 625 kr. hos
http://www.multitech.dk/

http://www.multitech.dk/Longshine/sw500m1.htm

mvh.
JBF

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 24-03-01 14:59

se det nye Alt Om Net - det er en "test" af små dekstop switche, hvor bla
Rubytech er med.

Mvh
Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-03-01 23:28

Kent Oldhøj skrev...

>Jeg skal opgradere mit hjemme netværk fra 10 -> 100Mbit, og overvejer
>at skifte fra hub til switch i samme åndedrag.

Jeg takker for de mange besvarelser. Jeg har investeret i en TRENDnet
S55E+ 5 ports switch. Kører glimragende. Masser af fart på netværket, og
jeg synes også jeg får bedre respons tider når jeg surfer via min ADSL.

--
kent
www.oldhoj.dk