Voksenuddannelse, nogle gode idéer?
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-03 05:29

Hej. Er der nogen herinde der har et par gode forslag mht. uddannelse? Jeg
er totalt blank efterhånden & vil gerne snart igang med noget fornuftigt.
Mit problem er, at jeg kun har en ét-årig Hg fra '92, som ikke gi'r adgang
til ret meget. Mit håb er at finde en uddannelse, hvor man ikke først skal
bruge adskillige år på at lære alt muligt andet, for så at kunne komme ind
på den uddannelse som man gerne vil.. Mine forældres forslag til denne
28-årige mand, er at blive pædagog. Det er da også muligt, at jeg senere kan
se nogle gode ting ved uddannelsen, udover at opbygge et socialt netværk,
men lige pt. har jeg ikke den store lyst til at arbejde i en børnehave eller
ungdomsklub. Ungerne skal jo nødigt udsættes for en, som ikke arbejder med
det han brænder for, vel? ; )
Jeg ved godt det er en svær nød at knække, men håber nogen kan foreslå noget
spændende...

Venlig hilsen
Thomas, København

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-04-03 15:27

<Thomas®> posting:

>på den uddannelse som man gerne vil.. Mine forældres forslag til denne
>28-årige mand, er at blive pædagog. Det er da også muligt, at jeg senere kan

Sikker på den holder mht. de krav, de har (underforstået for kvote
2)? http://www.r-u-e.dk/u-og-e/paedagog.asp#pgfId-1080857

>Jeg ved godt det er en svær nød at knække, men håber nogen kan foreslå noget
>spændende...

Løst og fast:
http://www.r-u-e.dk/u-og-e/it_administratoruddannelsen.asp
http://www.r-u-e.dk/u-og-e/landmand.asp
http://www.r-u-e.dk/u-og-e/social_og_sundhedshjaelper.asp
http://www.r-u-e.dk/u-og-e/tekniske_skoler.asp

Og endeligt: Der skal dog, som ikke ønskes, bruges 1 år på noget
"irrelevant": http://www.nordvestsjaelland-vuc.dk/sygepleje.htm (de
har det også andre steder)

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Esben

Dato : 06-04-03 14:46

Hej

Hvad med at blive ingeniør? Hvis kan klare matematikken, fysikken osv. er
der rigtig meget spændende i de uddannelser. Det tager 3,5 eller 5 år, og
der er mulighed for at tage et målrettet adgangskursus der kun forudsætter
10. klasses eksamen eller der er nogle andre og kortere adgangnskurser med
lidt andre forudsætninger.
Se: http://www.explore.dtu.dk/

Esben