Er det ikke korrekt?
Fra : N9

Dato : 04-04-03 20:38

t = Request.QueryString("art")
strSQL = "Select * from new where type1="&t

Skulle dette overstående ikke være korrekt??
Jeg får nedstående fejl, hvad er der galt
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "type1=".

Takker

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 04-04-03 20:49

On Fri, 4 Apr 2003 21:37:56 +0200, "N9" <nhiasy@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
>mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "type1=".

Prøv at indsætte mellemrum på hver side af & :

strSQL = "Select * from new where type1=" & t

mvh
Bjarne

Fra : N9

Dato : 04-04-03 20:52

desværre det giver samme fejl

N9

Fra : N9

Dato : 04-04-03 20:53

datatype i db er tekst, og har prøvet at convert til string, men det hjælper
ikke.

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 04-04-03 21:04

On Fri, 4 Apr 2003 21:52:56 +0200, "N9" <nhiasy@stofanet.dk> wrote:

> [...]

Dette svar forudsætter at det drejer sig om en numerisk værdi. Hvis du
i stedet har en tekststreng skal du skrive:

strSQL = "Select * from new where type1='" & t & "'"

F.eks. kunne den resulterende SQL-streng være:

Select * from new where type1='blyant'

mvh
Bjarne

Fra : N9

Dato : 04-04-03 21:10

> Select * from new where type1='blyant'

har lige prøvet det, men får fejl igen

Microsoft JET Database Engine fejl '80040e10'

Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-03 21:04

N9 skrev:

> t = Request.QueryString("art")
> strSQL = "Select * from new where type1="&t
>
> Skulle dette overstående ikke være korrekt??

Hvis t indeholder en tekstværdi (eller rettere, hvis type1 er et
tekstfelt) skal værdien i anførselstegn:

> [...]

> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en
> syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i

Det tyder på at du ikke får nogen værdi læst ind i t. Hvordan
kalder du siden?

Læs også artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41> om
hvordan du letter fejlfindingen (for dig selv og os andre).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N9

Dato : 04-04-03 21:19

> Det tyder på at du ikke får nogen værdi læst ind i t. Hvordan
> kalder du siden?

Jeg lavede en fejl i starten, fik ikke querystring med ind.

Men nu har jeg lavet en ren asp fil med følgende oplyssninger:

t = Request.QueryString("art")
sti = Server.MapPath("../varelager.mdb")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source="&sti
strSQL = "Select type from new where type1='" & t & "'"
Set RS = Conn.Execute(strSQL) --> linie 17

og fejlen er:

Microsoft JET Database Engine fejl '80040e10'

Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.

/admin/testfil.asp, linje 17

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 04-04-03 21:34

> [...]
>

> Microsoft JET Database Engine fejl '80040e10'
>
> Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.

Prøv at skrive

strSQL = "Select type from new where type1='" & t & "'"
Response.Write strSQL
On Error Resume Next
Set RS = Conn.Execute(strSQL) --> linie 17

i stedet for og skriv hvad den skriver til dig.

\Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-03 22:20

N9 skrev:

> Jeg lavede en fejl i starten, fik ikke querystring med ind.

Hvordan kalder du siden nu?

Hvis din fil hedder data.asp skal du kalde den med
data.asp?art=tekst (hvor tekst er den værdi du vil have sendt til
databasen.

> t = Request.QueryString("art")

Skift evt. til

   t = Request.QueryString("art") & ""

På den måde sikrer du at t ikke er tom.

> Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede
> parametre.

Prøv at læse det link du fik før (http://asp-faq.dk/article/?id=41)

Hvis du vil have hjælp er det ret vigtigt at kunne se den færdige
sqlsætning. Artiklen ovenfor beskriver en måde at få den vist på
(du kan også bare læse Henriks indlæg fra 22:34)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N9

Dato : 04-04-03 22:57

Tak for alle de hjælpende oplysninger.
Men efter jeg har genstartet computeren, virker det tilsynladende.
Mange tak for det

Mvh
N9