HJÆLP TIL MENU HOVER I CSS!!
Fra : Jesper Holm

Dato : 04-04-03 16:47

Jeg har lavet en HOVER-effekt på en tabel med css. [Se koden på:
http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000247]

Jeg kunne imidlertid godt tænke mig, at når man klikkede på en af
cellerne (punkterne i menuen) så forblev cellen i
hover-baggrundsfarven indtil man klikkede på et nyt punkt (på en
ny celle).
---------
EKS:
---------
Den almindelige cellefarve er sat til #FFFFFF - hover farven på
cellerne (onMouseOver) er sat til #000000 og onMouseOut-fraven er
sat til #FFFFFF.

Når man så fører musen hen over en af cellerne bliver den sort.
Hcis man så KLIKKER på linket indeni, så skal cellen FORBLIVE
sort, indtil man klikker på et andet link i menuen, så skal DENNE
skifte farve til sort osv.

Håber der er en klog person derude i cyberspace der kan hjælpe
mig!!

Hilsen Jesper..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-03 17:56

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev :

>Jeg kunne imidlertid godt tænke mig, at når man klikkede på en af
>cellerne (punkterne i menuen) så forblev cellen i
>hover-baggrundsfarven indtil man klikkede på et nyt punkt (på en
>ny celle).

Kan ikke laves med css (eller html), der skal noget mere til.

Om det kan klares med javascript eller der skal noget serverside
til er jeg ikke klar over.

Hvis du ikke har mulighed for serverside (php eller asp), så prøv
at spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside og lad
venligst være med at »råbe« i overskriften (ved at skrive kun med
store bogstaver og bruge flere !).