MS Windows
briani 27239
Ghost 2002
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 03-04-03 10:16

Jeg har en ghost 2002 som jeg gerne vil bruge i min XP Pro, men den skriver
at den kan ikke køre uden DOS, kan det lade sig gøre? Der står den er til
XP. Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan downlode 2003, kun bestille
den.
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 03-04-03 13:50

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver at den kan ikke køre uden DOS, kan det lade sig gøre? Der
> står den er til XP. Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan downlode

Opret en Ghost boot diskette, så er der ingen problemer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 03-04-03 18:01

> Opret en Ghost boot diskette, så er der ingen problemer.
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Hej
Det kan jeg ikke, jeg får følgende fejl -

Date : Thu Apr 3 18:56:39 2003
Error Number: (440)
Message: Ghost cannot run on Windows NT.
Please boot your system into Dos and then run Ghost.
Version: 7.00 (Jul 31 2001, Build=414)
Command line arguments:
Active Switches :
No Switches specified in options panel or ghost.cfg
Jeg kører XP PRO og ikke NT
Gunnar

Fra : Anders Lund

Dato : 03-04-03 20:53

Gunnar Grooss wrote:

> Det kan jeg ikke, jeg får følgende fejl -
> Message: Ghost cannot run on Windows NT.
> Please boot your system into Dos and then run Ghost.

Hvordan starter du Ghost op? Via genvejen i din start menu, ikke?

> Jeg kører XP PRO og ikke NT

Du køre Windows NT 5.1
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 04-04-03 10:58

> [...]
> "The real question is this: If no human being can ever
> hope to check a proof, is it really a proof?" - Ron Graham
Jeg starter frafilen ghostpe exe.
Det har altid virket fra Win ME. men måske er der en andender skal startes
fra.?
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 04-04-03 13:11

> Jeg starter frafilen ghostpe exe.
> Det har altid virket fra Win ME. men måske er der en andender skal
> startes fra.?

Alternativt kan du starte på en Windows 98 startdiskette (start med
cd-rom drivere, hvis dit ghost ligger på cd).
Når den er loadet færdig kan du køre ghostpe.exe.
Denne fremgangsmåde virker her (dog på FAT32, mener ikke NTFS bør ændre
på det - hvis du kører NTFS).

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 04-04-03 18:27

> [...]
> Når den er loadet færdig kan du køre ghostpe.exe.
> Denne fremgangsmåde virker her (dog på FAT32, mener ikke NTFS bør ændre
A ka it.
Det virker stadig ikke. jeg har fat 32 og en start disk på diskette. Jeg har
prøvet at starte med win 98 start disk, både med cd rom og uden. Men når jeg
skal starte fra disken får jeg fejlen forkert komando eller fil.
Jeg har prøvet et dir, og der er to filer på disken, den ene hedder ghostpe
exe, men når jeg skriver det siger den at det er forkert fil eller komando.
Jeg vil jo lave et bakup, bare for at klare problemerne.
Gunnar

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 05-04-03 18:37

> [...]
komando.
> Jeg vil jo lave et bakup, bare for at klare problemerne.
Har I ikke andre forslag??????????
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 06-04-03 10:04

> [...]

> ghostpe exe, men når jeg skriver det siger den at det er forkert fil
> eller komando. Jeg vil jo lave et bakup, bare for at klare

Hvis du har lavet den diskette med Ghost, så ligger ghostpe.exe i en
mappe der hedder ghost.

Når computeren står i dos og viser a:\ så skriver du
cd ghost (for at komme ind i mappen ghost).
herefter skriver du ghostpe (for at køre ghostpe.exe).
Det virker i hvert fald her.

Alternativt kan du formattere en diskette i XP som en MS-DOS
startdiskette og overføre filen ghostpe til den.
Så slipper du for at lave en cd ghost, når ghostpe.exe ligger i roden.