Indkørsel ?
Fra : Torben

Dato : 03-04-03 07:30

Hejsa gruppe,

jeg står for at skulle til at lave ny indkørsel, og har i den forbindelse
nogle spørgsmål. Først vil jeg grave al jord af, fylde op med stabil-grus,
sand og til sidst grus.

Men hvor meget stabil-grus bør jeg bruge ?

På forhånd tak
mvh
Torben

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-04-03 09:29

> Men hvor meget stabil-grus bør jeg bruge ?

Afhænger til dels af belastningen. Men jeg fik følgende anbefaling her i
gruppen

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=401f067ca6070f8e&seekm=b5eq2o%2417m%241%40sunsite.dk#link5

Men 15 cm stabilgrus og ikke mindre end 20 cm bundsikring.
Og så vil jeg stærkt anbefale at du bruger en geotekstil som ikke lige
er
den billigste men ligger midt i feltet, jo tættere den er vævet sjo
stærkere
er den. Der er dog ingen grund til at gå op i den bedste kvalitet

Dvs der skal graves en halv meter af.... - Så jeg skal have undersøgt
prisen på en rendegraver og hvad jeg gør med jorden. 100-150m3 jord
fylder jo noget ...

/A

Fra : Calle.

Dato : 03-04-03 15:38

Torben wrote:
> [...]
> med stabil-grus, sand og til sidst grus.
>
> Men hvor meget stabil-grus bør jeg bruge ?

Drop sandet, det blir kun til svineri når det har regnet, og gruset
forsvinder ned i det. Jeg har 25-30 cm stabil, og derefter grus. Der har
endda været en stor traktor inde da der var mest regn, uden det blev at
se.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens Petersen

Dato : 03-04-03 20:43

On Thu, 3 Apr 2003 16:37:59 +0200, "Calle." <Calle@fjernjyde.dk>
wrote:

> [...]
>forsvinder ned i det. Jeg har 25-30 cm stabil, og derefter grus. Der har
>endda været en stor traktor inde da der var mest regn, uden det blev at

Sandet skal jo nederst som bundsikring.

Jeg giver 30 kr for en m³ sandfyld og 82 kr for en m³ stabilgrus, så
jeg fylder da ikke mere stabilgrus i hullet end strengt nødvendigt.

Plus moms.

--
Jens

Do not attribute to malice what can be explained by ignorance. --

Fra : Calle.

Dato : 03-04-03 20:58

Jens Petersen wrote:

> Sandet skal jo nederst som bundsikring.
>
> Jeg giver 30 kr for en m³ sandfyld og 82 kr for en m³ stabilgrus, så
> jeg fylder da ikke mere stabilgrus i hullet end strengt nødvendigt.

Hvad skal det sand, der er da sand i stabilgrusen. Grav det mindre af,
og spar sandet, det gir ingen forskel.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-04-03 20:29

On Thu, 3 Apr 2003 21:58:10 +0200, "Calle." <Calle@fjernjyde.dk>
wrote:

>Hvad skal det sand, der er da sand i stabilgrusen. Grav det mindre af,
>og spar sandet, det gir ingen forskel.

Jeg har 70 cm muldjord i min have, ukrudtet nyder det

--
Jens

Maybe everyone is wrong.