MS Windows
briani 27239
Ny disk... hvodan flyttes sagerne fra din ~
Fra : Martin K

Dato : 02-04-03 22:11

Hey Gruppe

Jeg har fået min nye Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB ind af døren idag. Den
skal afløse min Seagate Barracuda IV 60 GB, der så får opgaven med at holde
styr på Red Hat Linux i stedet. Jeg vil gerne have flyttet min Win XP Pro
installation over på min nye disk, uden at skulle formatere. Det må da kunne
lade sig gøre. Der fulgte ikke noget software med disken, og kunne heller
ikke finde noget på Maxtors hjemmeside, men mener at have læst om at de
havde sådan noget. Men hvordan skal det bruges? Hvordan skal HD'erne
monteret. Som Master og Slave på samme controller eller som Master på hver
sin controller? På Seagaten har jeg lige nu 3 partitioner: 8 GB, 15 GB og 37
GB. Jeg ville gerne have nogle andre partition størrelser på den nye disk,
kan det lade sig gøre? Grænserne skulle da gerne være: 10 GB, 30 GB, 40 GB.

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 02-04-03 22:31

Martin K wrote:
> [...]
> noget software med disken, og kunne heller ikke finde noget på
> Maxtors hjemmeside, men mener at have læst om at de havde sådan

Find din disk hos maxtor og vælg utilities
Maxblast3
toturial Very nice :)
http://www.maxtor.com/en/support/products/ata/desktop/diamondmax_plus_9/index.htm
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

Jeg har kun prøvet maxblast2 og der havde jeg en XP der fyldte 6GB på en
20GB disk. Den kunne nemt flyttes over på en gammel 8GB disk
--
Mvh Edmund

Fra : Cyberbob

Dato : 02-04-03 22:35

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in

> [...]
> ville gerne have nogle andre partition størrelser på den nye disk, kan
> det lade sig gøre? Grænserne skulle da gerne være: 10 GB, 30 GB, 40

Hej Martin!

hvis jeg skal forstå dig ret vil egentlig bare ha flyttet dit system fra
din gamle hd til din nye ikke ? har du overvejet at lave en ghost og på
den måde flytte det ? eller du har måske ikke plads nok ?

så vidt jeg kan se... så må dit styresystem var den på 8gb. så skulle det
jo ku lade sige gøre at smide din nye disk i computeren og lave en ghost
og smide på den nye disk. på f.eks din 30gb partition som du jo selvf
opretter først! derefter laver starter du op på din ghost disk og ghoster
images over på din nye 10gb partition og så sætter du din maxtor disk (
altså den nye ) som den computeren skal boote på og flytte ide kabler osv
så den sidder som pri master...

var det til at forstå eller gjorde jeg dig mere forvirret ? ;)

Fra : Martin K

Dato : 02-04-03 23:34

Martin K wrote:
> På forhånd tak...

Jeg takker til alle indtil videre... jeg har ikke haft tid til at rode med
det endnu, og andre kommentarer er da også velkomne

--
Martin K