Bøvl med motorola sb 4100 og D-link 604 !!
Fra : Jannich Meier

Dato : 02-04-03 21:46

> [...]
> Resetted alt på nær modem, da den snakker fint med routeren hele tiden nu.
> Pinget alle de relevante ip adresser--no go
> Rodet med de fleste instillinger inden under TCP/IP egenskaber for
netkortet
> Har været inde og tjekke firmware på modemet, og der faldt jeg over DHCP,
> som man kunne enable--men det burde da ikke være nødvendigt-da det skulle
> ske over routeren ( eller tager jeg fejl ) men uanset hvad virker hverken
> enable eller disable på problemet.
>
> ka routeren virkelig være brændt af, når man tænker på at den virkede i
Måtte lige tilføje at det var forbindelsen imellem netkort og router der
virkede en kort stund i starten

Fra : jens

Dato : 02-04-03 23:03

"Jannich Meier" <jams@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> kunne

Sæt pcèn på dhcp, hvilken ip får den så ?

Dhcp skal være off i modem og on i d604.
Er der blokeret for ukendte MAC adresser i d604 skal det slåes fra
(advanced/filter)

Er der lys i dioden på netkort og på den modsvarende i routeren ?

mvh Jens

Fra : P og T

Dato : 02-04-03 23:04

> [...]
> netkortet
DHCP,

> Måtte lige tilføje at det var forbindelsen imellem netkort og router der

Jeg har selv haft det lidt morsomt med en D-Link 604 på esenettet

Da jeg satte den til var det ligesom du beskrev; ingen kontakt til modemet.
Jeg troede den var defekt og fik en anden til låns, den havde samme problem!
MEN, da den så havde været tilsluttet et stykke tid, så var der lige
pludselig kontakt. Jeg prøvede så med den første igen og efter ca. et
kvarter hoppede den også på, så det er åbenbart normalt.
Jeg har ikke haft problemer med LAN, men mon ikke du skulle prøve ar se om
man kan resette D-Linken til "factory defaults", når nu du har rodet så
meget (det var ikke min D-Link så jeg ved ikke om man kan), og så lige
tjekke kabler igen igen....

Motorolaen tror jeg ikke du skal pille for meget ved.....

Hilsen en medstodder på esenet.

per

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 03-04-03 09:57

"glæde læst de fleste post i dette forum, men har ikke

Hej
Jeghavde også problemer, men Link havde en support der vist alt det jeg ikke
gjorde. Kan ikke huske nr, men det må vel kunne findes.
Gunnar

Fra : Jannich Meier

Dato : 03-04-03 15:12

"P og T" <nix@ikke.her> skrev i en meddelelse

> [...]
> tjekke kabler igen igen....
>
> Motorolaen tror jeg ikke du skal pille for meget ved.....

Jeg har prøvet og resette routeren uden held. Jeg kan også få den til at
snakke med modemet, hvis man som du siger venter et stykke tid. men så er
der ingen forbindelse til fra routeren til netkortet.

Men så idag lykkedes det at få kontakt imellem netkort og router.
fremgangsmåden er at tage strømmen fra routeren og lade den køle lidt af, så
starte den op igen så går der ca. 5 min. så er der forbindelse til
netkortet. Men hvis jeg rebooter computeren, hopper den bare af igen--og
forbliver frakoblet til jeg "køler "routeren af igen. det ufede er bare at
når jeg har kontakten imellem pc og router, kan jeg ikke få kontakt imellem
router og modem. og vice versa

Det kan jo heller ikke passe at når man rebooter eller slukker sin pc, kan
den ikke logge på routeren igen ??

Fra : jens

Dato : 03-04-03 15:40

"Jannich Meier" <jams@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "P og T" <nix@ikke.her> skrev i en meddelelse

> Det kan jo heller ikke passe at når man rebooter eller slukker sin pc, kan
> den ikke logge på routeren igen ??

Hvis du ikke kan kontakte opsætnings siden er den ikke resettet rigtigt.
Jeg har _haft_ 2 Dlink DI604, de er begge blevet skrottet da de ikke virker
mere end et par dage ad gangen.

Det er et "kendt" problem at di604 ikke vil resettes, men der er en
universal løsning...................
Her er det om torsdagen de kommer og henter.

mvh Jens